Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی اخلاص داشت، گفت: چون در دفاع مقدس معنویت، اخلاص، خداترسی و تعبد و تقوا و امثال آن موج می زد لذا حقیقتا دانشگاه انسان سازی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی چهارشنبه شب (16 بهمن) در مراسم طرح ملی "سلام بر امام" که با حضور مسئولین فرهنگی آستان قدس رضوی و به یاد خادم الرضا(ع) سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان برگزار شد، ضمن تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فجر، گفت: این مجلس به میزبانی خادمین حضرت رضا(ع) برگزار شده است و از طرفی در ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جشن های پیروزی و جنبه دیگر به محوریت شخصیتی ارزشمند در جهان اسلام یعنی سیدالشهدای مقاومت، شهید سپهبد سلیمانی و همرزمانش شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: اولین مطلب به عنوان محورهای قابل ذکر جاذبه اسلام است؛ در دنیایی که سال ها تبلیغ کردند و هزینه های سرسام آوری را به این امر اختصاص دادند که دین را افیون ملت ها معرفی کنند اما جاذبه اسلام به دست پربرکت امام عظیم الشان توانست در همان فضا و در همان زمان، انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی برساند و دنیای شرق و غرب را مبهوت این حرکت انقلابی مردم بگرداند لذا ملت رشید ایران با پیروی از امام عظیم الشان وارد میدان شدند و ملامت ها و سختی را به جان خریدند و شهدای عزیزی که برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تقدیم کردند توانست در 22 بهمن 57 علیرغم همه مخالفت ها، انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی برساند.

 

وی افزود: مکتب، راه، هدف و آرمان های امام عظیم الشان مورد استقبال بی نظیر و کم نظیر جوانان ایرانی قرار گرفت و همه خود را شیفته امام می دانستند و در رکاب امام، انقلاب را به پیروزی رساندند و جان خود را فدا کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در ادامه گفت: طول نکشید توطئه ها علیه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به وسیله دشمنان قسم خورده آغاز شد اما علیرغم همه توطئه ها، انقلاب راه و مسیر خود را هر روز قوی تر از روز قبل ادامه داد.

 

وی افزود: دشمن وقتی در توطئه ها یکی بعد از دیگری شکست خورد جنگ تمام عیاری را بر کشور تحمیل کرد؛ جنگ تحمیلی که جغرافیای ایران را مورد تهاجم قرار داد و از محورهای مختلف بخش قابل توجهی از خاک ما را اشغال کردند و جنگ تبدیل به دانشگاهی شد که در آن شخصیت های برجسته ای تربیت یافتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: هر روز که بر روزهای سخت جنگ می گذشت ما با دو امر بسیار جدی مواجه می شدیم؛ یکی استقبال کنندگان از دفاع مقدس در کشور ما افزایش پیدا می کرد و جوانان یکی بعد از دیگری برای دفاع از کشور و اسلام و تحت ضمانت و فرماندهی و رهبری ولایت فقیه عازم میدان جنگ می شدند و اتفاق دوم این بود که هر روز بر جمعیت خودساخته، مجهز، آماده به کار و دفاع از اسلام در این کشور افزوده می شد؛ جوری که وقتی پای خود را به میدان  دفاع مقدس می گذاشتند و برمی گشتند کاملا  انسان متفاوت‌تری از قبل می شدند.

 

وی بیان کرد: چون در دفاع مقدس معنویت، اخلاص، خداترسی، تعبد و تقوا و امثال آن موج می زد لذا حقیقتا دانشگاه انسان سازی بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: دفاع مقدس فرماندهان و رزمندگانی کم نظیر در تاریخ اسلام را تحویل جامعه داد و یکی از فرماندهان روزهای اول کارزار و جنگ و دفاع مقدس، شخصیتی است که امروز این جلسه به محوریت آن شخصیت عزیز شکل گرفته است.

 

وی در خصوص سردار سلیمانی گفت: او شخصیتی بود که در عملیات های مختلف و میادین متعدد و در کمال قرب به خدا و اخلاص توانست مدیریت سخت ترین دوران دفاع مقدس را برعهده بگیرد و با افتخار از همه صحنه ها یکی بعد از دیگری عبور کند و لشکر تحت امر خود را در میدان مختلف به پیروزی هایی برساند که در تاریخ ماندگار و ابدی شود و در رکاب این شهید شهدایی با اخلاص، با فهم و درک بالا وارد میدان ها شدند و شربت شهادت نوشیدند اما دوران دفاع مقدس گرچه سخت بود و با مشکل روبرو بود امابه هر دلیل گذشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: ماموریت این شهید عزیزی که این جلسه به محوریت او شکل گرفته است با تمام شدن دفاع مقدس تمام نشد بلکه ماموریت در میدان های جدیدی تعریف جدید پیدا کرد و این شهید آماده شد تا با تمام توان و قوا در یک میدان جهانی و صحنه بین المللی وارد مبارزه شود.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه آنچه که توانست این چهره و شخصیت را برجسته کند و در تاریخ تبدیل به چهره ای که کمتر نمونه آن را می توان پیدا کرد بنماید چند امر است، گفت: اولین مسئله در زندگی سپهبد شهید اخلاص و قرب به خدا است و همه حرکت و همه فعالیت و تمام قدرت او صرف این می شد که رضایت خدا را جلب کند و بس؛ اگر مجاهدی و رزمنده ای و هر انسانی همه هم و غمش توجه به جلب رضایت حضرت حق شد طبیعی است که این شخصیت مثل یک نوری که ظلمت ها را می شکافت و انسان را نجات می دهد، می تواند نورافشانی کند کما اینکه نورافشانی هم کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: شهید سلیمانی هر چه جلو می رفت دایره اخلاصش، وسیع و نورانی می شد لذا در ماموریت این شهید عزیز سه اتفاق بزرگ را در جغرافیای اسلامی با موفقیت می بینید که اتفاق افتاد.

 

وی با بیان اینکه اولین ماموریت انسجام بخشیدن به جبهه مقاومت است، گفت: جبهه مقاومت در جغرافیای اسلامی دارای این انسجام نبود که این جبهه تبدیل به جبهه واحد شد و برادرانی از اقوام و ملت های مختلف تحت فرماندهی واحد با هدف واحد امت اسلامی را در جبهه مقاومت شکل دادند و  توانستند یک لشکر واحدی را در مقابل استکبار جهانی رقم بزنند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: ماموریت دوم عبارت از این بود که عمق این جبهه را توانست این فرمانده سلحشور یعنی معرفت ها و شناخت ها را متحد و همدل شدن ها را عمیق تر کند و انسان های متعددی در جای جای جبهه مقاومت با فکر واحد در کنار هم بودن و طوری اندیشه مقاومت را توانست سامان دهد و به آن عمق ببخشد که اگر هر روز ده ها مجاهد را از این جبهه به شهادت رسانند از کم و کیف آن کاسته نخواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ماموریت سوم عبارت از افزایش سطح و گسترش جبهه مقاومت است و این جبهه آنقدر گسترده نبود، گفت: مقاومت های کوچک در کشورهای مختلف است که به هم پیوست خورد و تبدیل به دریای عمیق و عظیمی شد که این دریای متصل به هم بود جوری که آن ها در تحلیل هایشان نوشتند و گفتند که این جبهه به هم پیوسته است و این جبهه، جبهه ای است که استکبار را در محاصره قرار می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: وقتی هر چه طرح و نقشه ارائه دادند با تدبیر، مدیریت، اخلاص، شجاعت و سلحشوری فرماندهان جبهه مقاومت به خصوص سیدالشهدا مقاومت خنثی شد آن وقت دیدند که تنها راه این است که بی هوا، ناجوانمردانه در دل شب و بزدلانه شخصیتی عزیز یعنی سپهبد را به شهادت برسانند.

 

وی در ادامه بیان کرد: دومین مسئله در زندگی سپهبد شهید اطاعت پذیری از رهبری چه در زمان امام عظیم الشان و چه در زمان رهبر فرهیخته انقلاب بود که در تمام دوران مبارزه 40 ساله و قبل از آن در خط رهبری نظام و ولایت فقیه قرار گرفتند و این هنر امام عظیم الاشان است که می تواند فرماندهان عالی رتبه را در این سطح را تربیت کند و به جهان اسلام عرضه کند که امروز افتخار جهان اسلام شهید سلیمانی است.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه گفت: برادران و خواهران عزیز مخصوصا نسل جوان، تجربه به تاریخ نشان داده است که شهدا هر چه اثر آن ها در حیات بیشتر باشد در شهادتشان اثر آن ها چندین برابر خواهد شد لذا همان طوری که سید الشهدا امام حسین(ع) در کربلا شربت شهادت نوشید، جبهه مقابل او فکر می کرد که کار تمام شد اما بعد از قرن ها آنچه که در کربلا اتفاق افتاد کربلای کوچکش در جبهه های ما در 8 سال دفاع مقدس تکرار شد و هر روز که تاریخ جلو رفت، محبان و دوستداران و طرفداران امام حسین (ع) افزایش پیدا کرد و مطمئن باشید به شهادت تاریخ، اینکه دشمنان فکر می کنند با شهید کردن امثال شهید سردار سپهبد سلیمانی این جریان را و روند این حرکت و رشد انسانیت را کند می کنند این طور نیست.

 

وی گفت: الان می بینید که از روز شهادت سردار سلیمانی آن استقبال باشکوه مردم در جهان اسلام و نشستن در ماتم این عزیز و استقبال از جنازه این شهید عزیز صحنه های تکرار نشدنی و کم در تاریخ است و بعد از آن از  روزی که در گلزار شهدای کرمان این شهید دفن شده است، زیارتگاهی در شهر کرمان اتفاق افتاده است که از جهان اسلام و شهر های مختلف هر روز مملو از زائرینی است که در طول عمر به این شهر مسافرت نکردند و فقط می آیند که در این گلزار شهدا حضور پیدا کنند و این شهید عزیز را زیارت کنند لذا امیدوارم خدا بر علو درجات این شهدا بیفزاید و همواره جوانان ما را رهرو راه این شهدا در خدمت انقلاب و ولایت فقیه قرار دهد.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایام الله دهه فجر معامله قرن جشنواره فیلم فجر طرح معامله قرن اردبیل طرح سلام بر امام گلزار شهدای کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حجت الاسلام علیدادی سلیمانی حجت الاسلام و المسلمین دانشگاه انسان سازی یکی بعد از دیگری امام عظیم الشان شهید عزیز شهید سلیمانی جبهه مقاومت جهان اسلام گلزار شهدا سپهبد شهید ولایت فقیه دفاع مقدس توطئه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام احمد لقمانپور افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیگر خبرها

  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟