Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده فیلم «دوزیست» گفت: شرایط اقتصادی کشور و خب برخی مشکلات موجود جوری است که مردم دوست دارند لااقل در سینما فیلمی بینند که حالشان را خوب کند. فیلمی بینند که با آن بخندند و این مردم از ما می‌خواهند.

سعید خانی، تهیه‌کننده سینما که با فیلم سینمایی «دوزیست» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حاضر است، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با اشاره به روند اکران عمومی سینما و خصوصا این فیلم اجتماعی گفت: پروسه تولید «دوزیست» یک سال طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است یک سال دیگر هم طول بکشد تا راه به اکران ببرد. این بازه زمانی برای تولید تا پخش و برگشت سرمایه فیلم بخش خصوصی، مدت زیادی است.

وی ادامه داد: به همین خاطر هم بود که ابتدا تصمیم بر اکران «دوزیست» در فصل پاییز گرفته بودیم تا زودتر سرمایه‌ام برگردد اما ترافیک اکران پاییز، بسیار شلوغ بود بنابراین ترجیح دادیم که فرصت اکران در جشنواره را از دست ندهیم.

مردم ساخت فیلم کمدی را از ما می‌خواهند

خانی درباره برخی حواشی ایجاد شده برای فیلم‌ها و تعمد برخی فیلمسازان در ندادن فیلم به این رویداد نیز یادآور شد: جشنواره چاقویی دو لبه است؛ همچنانکه گاه فیلمی را پرحاشیه می‌کند و به سمت توقیف می‌برد مثل «عصبانی نیستم». از طرفی می‌تواند یک معرفی خوب و تبلیغی برای آثار باشد و اکران عمومی موفقی نیز نصیبش کند که نمونه آن نیز «مسخره باز» است.

این تهیه‌کننده سینما اعتقاد داشت: شرایط اقتصادی کشور و خب برخی مشکلات موجود جوری است که مردم دوست دارند لااقل در سینما فیلمی بینند که حالشان را خوب کند. فیلمی بینند که با آن بخندند و این مردم از ما می‌خواهند.

فیلم خوب بسازیم؛ ژانرش مهم نیست

خانی با این حال گفت: من تفاوتی میان فیلم‌ها نمی‌بینم؛ مهم این است که تلاش کنیم کیفیت آثار بالا برود چه کمدی باشد چه اجتماعی. به نظرم ژانر خیلی مهم نیست. فیلم‌های کمدی ما نیز مثل آثار ژانر اجتماعی است و خوب و بد دارد.

وی درباره شرایط موفقیت یک فیلم در اکران عمومی عنوان کرد: هر فیلمی که ساختار سینمایی دارد، به مخاطب احترام بگذارد و فیلمساز هم برای ساختش وقت بگذارد، موفق‎تر است. در حال حاضر با توجه به خواست مردم و شرایط اجتماعی میزان موفقیت فیلم کمدی در اکران بیشتر است.

انتهای پیام 4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینمای ایران سعید خانی جشنواره فیلم فجر 98 اکران عمومی سینما فیلمی بینند اکران عمومی تهیه کننده فیلم کمدی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی، چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان که در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد با بیان اینکه علم یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است، گفت: شهید مطهری شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم، افزود: بیشترین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند و بنا بر این نیست که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه باشد، لذا باید به دنبال حل مسائل باشیم.

حسینی، با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم چراکه آغازی بر سایر تحولات جهانی شده است، افزود: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت موشکی و پهپادی به کار گرفته شد.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاومت ملت ایران برخواسته است.

کد خبر 6094736

دیگر خبرها

  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • کدام دستاورد‌های دولت رئیسی را می‌توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس