Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر ضمن انتقاد از طرح تبادلی مترو گفت: تنها مدیرعامل مترو موافق اجرای طرح تبادلی مترو است و ۹ نفر عضو شورا مقتدرانه از حقوق مردم اسلامشهر برای احداث مترو به صورت انتقالی دفاع می‌کنند. ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، مصطفی سالاریان در نشستی با خبرنگاران با اشاره به مزایای راه‌اندازی مترو اسلامشهر اظهار داشت: با احداث مترو بار ترافیکی محور آیت‌الله سعیدی کم حجم‌تر شده و به ضمن کاهش آلودگی هوا، در وقت و هزینه مسافران و شهروندان نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: انتقالی بودن خط مترو و اتصال آن به ایستگاه آزادگان 100 در صد قطعی نشده است و اگر قرار است مترو اسلامشهر تبادلی باشد صرف بودجه شهرداری برای احداث مترو بسیار اشتباه و کاری بیهوده است.

رئیس شورای شهر اسلامشهر با بیان اینکه اگر مترو تبادلی باشد فرقی با جابجایی مسافران با اتوبوس تا مترو آزادگان ندارد افزود: اگر خط مترو تبادلی درنظر گرفته شود، صرف هزینه 4 هزار میلیارد تومان برای احداث آن اشتباه محض است و با جایگزین کردن یک خط BRT که هزینه بسیار کمتری از احداث مترو دارد، می‌توان هم در وقت و هم در هزینه مسافران صرفه‌جویی کرد و هم اینکه بودجه شهرداری را در بسیاری از کارهای عمرانی و فرهنگی شهر مصرف کرد.

سالاریان ادامه داد: تنها مدیرعامل مترو موافق اجرای طرح تبادلی مترو است و ما 9 نفر عضو شورا مقتدرانه از حقوق مردم اسلامشهر دفاع می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای احداث مترو به صورت انتقالی انجام می‌دهیم.

تهران| عملیات اجرایی حفاری مکانیزه مترو اسلامشهر آغاز شدتهران| پروژه مترو اسلامشهر 36 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسدرئیس شورای شهر تهران بر اتصال مترو اسلامشهر به خط 3 مترو آزادگان تأکید کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترافیک میدان نماز تا میدان قائم و الغدیر گفت: اگر کارشناسانه و فنی به موضوع بنگریم، مشاهده می‌کنیم که بیش از 60  درصد ماشین‌هایی که مورد میدان نماز می‌شوند از میدان قائم و الغدیر خارج می‌شوند و یا بالعکس و این نشان‌دهنده استفاده مسیر عبوری شهرهای اطراف از اسلامشهر است.

رئیس شورای شهر اسلامشهر تصریح کرد: گاهاً پلاک استان‌های غربی و جنوب غربی در بین خودروهای عبوری مشاهده می‌شود و در نتیجه اسلامشهر محل تردد برخی استان‌های کشور نیز است بنابراین روا نیست فقط مردم این شهر هزینه رفع ترافیکی محور را بپردازند.

سالاریان همچنین تأکید کرد: رفع معضل ترافیک میدان نماز طرح فرااستانی است و نیازمند تخصیص بودجه ملی می‌باشد، شهرداری اسلامشهر از مالکان بزرگ کشور است که می‌تواند از محل کسب درآمد شهرداری برای عمران و آبادانی و برنامه‌های فرهنگی شهر هزینه کند اما مجبور است برای مشکلات تردد و حمل و نقل و رفع ترافیکی که عامل آن مردم این شهر نیستند هزینه کند.

وی در پایان با بیان اینکه فروش املاک اسلامشهر تنها در سه مورد مترو، پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نماز و پروژه کمربندی شمالی شهید قاسم سلیمانی هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: رفع معضلات ترافیکی اسلامشهر فرامنطقه‌ای بوده و اعتبار ملی می‌خواهد و از اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌خواهم برای رفع مشکلات شهری به یاری مدیریت شهری بشتابند و از نمایندگان سهم‌خواهی و استقلال اسلامشهر، و تخصیص بودجه ملی برای رفع مشکلات حمل و نقل مطالبه کنند.

انتهای پیام/220/ش

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای احداث مترو رئیس شورای شهر مترو اسلامشهر شهر اسلامشهر میدان نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • پیگیری مشکل پل های عابرپیاده اسلامشهر
  • نقی معمولی، ستاره میدان اراک!
  • ۶۲۷۱ داوطلب اسلامشهری در نوبت اول کنکور شرکت کردند
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • وحید شمسایی: ما ایرانیم و حق اشتباه نداریم