Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، استقلال دو دربی گذشته‌اش را در حالی به رقیب سنتی‌اش واگذار کرد که رقیب برتری محسوسی بر استقلال نداشت. با این حال آبی‌ها دو دربی در سال ۱۳۹۸ را با نتیجه یک بر صفر به حریفشان واگذار کردند.

شاید بتوان برای آن شکست‌ها و آن پیروزی‌ها دلایل متعددی ردیف کرد اما آنچه قابل انکار نیست، تأثیر برتری روانی تیم برنده بر بازنده در بازی‌های نه چندان جذاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه پرسپولیس را در یک سال اخیر برنده دربی‌ها و همچنین برنده بسیاری از رقابت‌هایی کرد که نمایش چندان جذابی در آن نداشت، داشتن روحیه برنده و قهرمان در این بازی‌ها بود. یکی از بزرگترین دستاوردهای حضور برانکو در پرسپولیس همین تزریق روح برنده به این تیم است.

ای‌بسا رقابت‌هایی که پرسپولیس در طول این سال به کمک همین روحیه از آن برنده بیرون آمد. در واقع بازیکنان پرسپولیس در چند وقت اخیر بیش از هر وقت دیگری به این باور رسیده بودند که می‌توانند از پس از هر رقابتی برآیند. همین مسأله موجب می‌شد تا آنها خیلی مطمئن و با خیال راحت پا به میدان رقابت‌ها بگذارند و از پس آن هم به خوبی برآیند.

در مقابل نگاهی به بازی‌های استقلال در اوایل فصل نشان می‌دهد علی‌رغم برتری فنی تیمی که استراماچونی ساخته بود به دلیل پایین بودن روحیه تیم و بار سنگینی که از نظر روانی روی دوش بازیکنان استقلال احساس می‌شد آنها خیلی راحت نتایج برنده را با تساوی یا شکست عوض می‌کردند. از همین جهت امتیازات مهمی را در آغاز فصل از دست دادند.

حالا بار دیگر در آستانه یک دربی قرار داریم که در آن وضعیت فنی هیچ‌یک از دو تیم بر دیگری برتری محسوسی ندارد که بتوان به مدد آن نتیجه بازی را پیش‌بینی کرد.

هر دو تیم در یک سطح معقولی خوب و روی فرم بازی می‌کنند و هر دو انگیزه‌های لازم برای کسب 3 امتیاز را دارند. استقلالی‌ها هم نیاز دارند تا با کسب این برد اختلاف امتیازشان با پرسپولیس را 3 امتیاز کم کنند و هم اینکه بر دو باخت پیاپی قبلی مرهمی بگذارند و پرسپولیسی‌ها هم برای ثبت رکورد بی‌نظیر چهارمین قهرمانی پیاپی به دنبال ایجاد اختلاف امتیازی با سایر تیم‌ها هستند.

در این شرایط به نظر آنچه می‌تواند برنده میدان را مشخص کند تنها و تنها آمادگی روانی و برتری ذهنی بازیکنان و تیم است. هر مربی که بتواند تیم‌اش را از نظر روحی برای پیروزی در میدان بهتر آماده کند، چهره خندان روز پنجشنبه است.

سامان موحدی‌ راد

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس رقابت ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند/ کامبک تاتنهام کامل نشد!

تیم فوتبال آرسنال امروز در یک بازی حساس مقابل تاتنهام به پیروزی رسید و موقتا صدرنشین شد تا کورس قهرمانی به بین تیم آرتتا و گواردیولا همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش مشرق، تیم آرسنال امروز از هفته سی‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در دیداری خارج از خانه به مصاف تاتنهام رفت که این بازی درنهایت با نتیجه ۳-۱ به سود توپچی‌ها به پایان رسید.

شاگردان آرتتا نیمه نخست را طوفانی آغاز کردند و با گل به خودی پیرامیل هویبرگ در دقیقه ۱۵ از تاتنهام پیش افتادند. حملات آرسنال بیشتر شد و بوکایو ساکا در دقیقه ۲۷ و کای هاورتس در دقیقه ۳۸ به ترتیب گل‌های دوم و سوم را به ثمر رساندند تا توپچی‌ها برنده این نیمه باشند.

در نیمه دوم تاتنهام در دقیقه ۶۱ توسط کریستین رومرو یکی از گل‌های خورده را با استفاده از اشتباه داوید رایا جبران کرد. هئونگ مین سون ستاره کره‌ای تاتنهام در دقیقه ۸۷ از روی نقطه پنالتی اختلاف را با آرسنال به یک گل رساند اما زمان برای تغییر نتیجه کافی نبود تا تاتنهام یک شکست خانگی را متحمل شود.

آرسنال با این پیروزی ۸۰ امتیازی شد و با ۲ بازی بیشتر از منچسترسیتی صدرنشین شد. اختلاف توپچی‌ها با سیتی در حال حاضر ۴ امتیاز است.

دیگر خبرها

  • آرتتا و موفقیتی که ونگر حسرتش را داشت!‏
  • کری‌خوانی خاص ستاره آرسنال برای اسپرز! (عکس)‏
  • آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند/ کامبک تاتنهام کامل نشد!
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • ادامه پیروزی‌های پیاپی الهلال در لیگ عربستان
  • آلومینیوم اراک - پرسپولیس؛ گزارش زنده
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • پرسپولیس و استقلال شانس قهرمانی هستند | پیشنهاد داشتم و می‌دانستم به زمین بروم گل ‌می‌زنم!
  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی