Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:39:43 GMT

واعظی: اداره کشور بدون نفت قابل اجرا است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۴۵۸۸

واعظی: اداره کشور بدون نفت قابل اجرا است

محمود واعظی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۸۵ طرح جهاد کشاورزی مازندران در واحد گلخانه شهرستان آمل در جمع خبرنگاران افزود: حمایت دولت از فعالیت های کشاورزی جدی و همواره در حال افزایش است.

وی با بیان این که کشاورزی گلخانه ای برای استفاده بهینه از آب و خاک در همه استان های کشور مورد تاکید است، گفت: حمایت های دولت و وزارت جهاد کشاورزی در توسعه کشاورزی گلخانه ای سبب شد تا شاهد رقابت بین کشاورزان استان های مختلف کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی با بیان این که بانک کشاورزی به دستور وزارت جهاد کشاورزی حمایت های ویژه ای از کشاورزی گلخانه ای  می کند، بیان داشت:بازار کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه  و دیگر کشورهای اوراسیا برای محصولات گلخانه ای نیز وجود دارد.

رییس دفتر رییس جمهوری با قدردانی از مدیریت مجموعه گلخانه ای هیدروپونیک آمل که با استفاده از آب باران گل های صادراتی تولید می کند، بیان داشت: دولت به این چنین کارآفرینان در داخل و خارج از کشور به صورت ویژه در همه زمینه ها حمایت می کند.

واحد گلخانه هیدرو پونیک با مساحت حدود ۲هکتار و سرمایه گذاری ۳۳ میلیارد تومانی امروز در امل به بهره برداری رسیده است که ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون گل شاخه بریده دارد.

قلی زاده به عنوان سرمایه گذار این مجموع اعلام کرد که در این واحد از تکنیک روز دنیا استفاده شده است به طوری که تمامی آب مصرفی این واحد گلخانه ای از آب باران است و از پسماند co۲استفاده می شود ودر واقع  پسماندی وجود ندارد .

 ۳۴ نفر نیز به عنوان کارشناس و کارشناس ارشد در این مجموعه مشغول به کار شدند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مازندران محمود واعظی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مازندران محمود واعظی دهه فجر محمود واعظی وزارت جهاد کشاورزی مازندران محمود واعظی دهه فجر وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی گلخانه ای واحد گلخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط