Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@02:58:07 GMT

تولید گوشت قرمز از مصرف در زنجان پیشی افتاد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۴۶۹۲

تولید گوشت قرمز از مصرف در زنجان پیشی افتاد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر مازاد تولید گوشت قرمز در استان وجود دارد.

جواد تاراسی اظهار کرد: امسال انتقال ژن چند قلوزایی از نژاد برولا مرینو به نژاد افشاری صورت گرفته است که این مهم منجر به تولید گوسفند پربازده شده است. لازم به ذکر است که این انتقال ژن با همکاری دانشگاه زنجان صورت گرفته است و سپس این دستاورد دانش‌بینان کاربردی به ۱۷ هزار راس از دام‌های مردمی انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای ایجاد بهره‌وری بیشتر تحقیقات خارجی همچنین واردات برخی از نژادهای گوشتی، پرواری و شیری ضرورت دارد، عنوان کرد: البته لازم به ذکر است که در سطح استان زنجان تحقیقات و پژوهش‌های بسیار کامل و جامعی انجام شده و نتیجه این تحقیقات شروع تجاری‌سازی بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد گاوهای شیری استان زنجان ۲۲ هزار راس است، افزود: تعداد گاوهای پرواری استان ۲۰۰۰۰ راس گاو، تعداد بز استان ۱۸۰ هزار راس و تعداد گوسفند استان۸۷۷ هزار راس است. همچنین تعداد ۱۲۵ واحد گاو شیری و ۱۲۵ واحد گاوداری پرواری در استان وجود دارد. به‌ عبارتی در مجموع تعداد یک میلیون و ۲۴۳ هزار رأس دام در استان زنجان وجود دارد که این تعداد به عبارتی معادل دو میلیون واحددامی است.

تاراسی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی نیز در راستای توسعه زنجیره‌های تولید واحدهای بزرگ‌مقیاس در استان وجود دارد که از آن جمله برنامه‌ها می‌توان به ایجاد واحد گاو شیری ۳۰۰۰ راسی مولد فکا، واحد گاوشیری ۳۰۰۰ راسی مولد کشت و صنعت خرم‌دره، واحد گاو شیری ۳۰۰۰ راسی مولد شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، واحد پرورش بره‌ پرواری ۳۰ هزار راسی و گوسفندداشتی ۶۲ هزار راسی مزرعه پایداری اشاره کرد./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

عرضه گوشت گرم گوساله ۶۰ هزار تومانی

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان وجود واحد گاو شیری استان زنجان هزار راس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی