Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@23:28:57 GMT

سود سهام عدالت بالای ۲۰۰ هزار تومان است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۰۵۷۶

سود سهام عدالت بالای ۲۰۰ هزار تومان است

آفتاب‌‌نیوز :

حسن علایی معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی کشور در مصاحبه با رادیو گفت: مطابق برآوردهای صورت گرفته مبلغ واریز سود سهام عدالت به ازای هر سهم یک میلیون تومان بالای 200 هزار تومان است.

علایی افزود: پرداخت سود سهام عدالت از سوم اسفند ماه سال جاری در کشور آغاز و تا پایان اسفند ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که قرار بود پرداخت سود سهام عدالت از آذرماه سال جاری به حساب مشمولان واریز شود چرا به اسفند موکول شد، اظهار داشت: شرکت هایی که در سبد سهام عدالت قرار دارند اغلب بورسی هستند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی کشور گفت: پایان سال مالی این شرکت ها منتهی به 29 اسفند هر سال است.

وی افزود: مجمع عمومی این شرکت ها نیز پس از گذشت چهار ماه از پایان سال مالی یعنی تیر ماه برگزار می شود.

علایی اظهار داشت: بر اساس قوانین جاری بازار سرمایه و قانون تجارت این شرکت ها هشت ماه پس از برگزاری مجمع عمومی فرصت قانونی برای توزیع سود سهم دارند بنابراین تیرماه که مجمع عمومی شرکت ها برگزار می شود شرکت ها اغلب سود سهم سهامداران حقوقی که سهام عدالت هم مشمول این موضوع است انتهای سال یعنی ماه اسفند به نیابت از مشمولان به حساب سازمان خصوصی واریز می کنند.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی هم پس از وصول سود از شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت بلافاصله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می کند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی کشور گفت: واریز سود سهام عدالت در آذرماه جنبه قانونی به لحاظ قانون بازار سرمایه و قانون تجارت ندارد.

وی افزود: شرکت ها الزامی به وایز سود پس از تیرماه را ندارند بلکه واریز سود سهم سهامداران حقوقی از جمله سهام عدالت اغلب در بهمن و اسفند صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سهام عدالت سازمان خصوصی سازی سود سهام عدالت شرکت ها مجمع عمومی واریز سود سود سهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود