Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسین پیغمبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری جشنواره قصه گویی با عنوان "چله قصه‌ها" اظهار داشت: سال گذشته نخستین جشنواره چله قصه ها را به مناسبت چهلمین سال انقلاب برگزار کردیم و امسال دومین جشنواره را با رویکردی متفاوت و با نگاه به جمع آوری قصه های انقلاب و قدیمی در پیش داریم.

وی با بیان اینکه بخش های متفاوتی برای این جشنواره طراحی و تدارک دیده شده است ادامه داد: در این جشنواره در کنار پرداختن به مشاهیر و علمای یزد، تاریخ ابنیه و قصه های مربوط به مکان های تاریخی و بناهای سنتی را که قصه هایی در خود دارند خواهیم داشت تا با جمع آوری آن ها برای علاقمندان، نشر و گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با بیان اینکه پرداختن به تاریخ یزد یکی دیگر از بخش های این جشنواره است افزود: در تلاشیم بشکلی خرده فرهنگ ها و ضرب المثل ها به لحجه یزدی و واژگانی که یزدی ها دارند را نیز حفظ کنیم و مجموعه ای خوب را با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با شهر تاریخی یزد به صورت داستان و قصه فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قصه گویی در رونق گردشگری نیز می تواند موثر باشد و این صنعت را در شهر جهانی یزد رونق دهد عنوان کرد: صنعت گردشگری می تواند با قصه ها رونق بگیرد و چشم اندازی در گردشگری باز کند بخ این شکل که قصه های بومی و محلی را در مکان های خاص خودش ارائه دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد افزود: همچنین در کنار خانه های علما و بزرگان شهر نظیر مرحوم وزیری نیز می توانیم قصه گویی را برای شناخت و معرفی بهتر بزرگان یزد داشته باشیم و از سویی با این روش واژگان اصیل یزدی را که جایی در فرهنگ لغات و گویش جوانان و نسل امروز ندارد احیا کنیم و با بازسازی آن موجب استفاده بیشتر را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار این موارد در تلاشیم تا با بازگویی خاطرات، اتفاقاتی که منجر به پیروزی انقلاب شده را برای جوانان بازگو کنیم اظهار داشت: اجرا و برگزاری جشنواره اولین گام است و برای نتیجه بخش بودن این اقدامات باید فرآیند آن را طی کنیم لذا مرحله نخست را در شهرستان ها داریم و در دومین مرحله با حمایت از قصه گوها به اجرای قصه گویی در دورترین نقاط استان خواهیم پرداخت.

پیغمبری با اشاره به امتیاز دهی به قصه گوها بر مبنای اجرا در دورترین نقاط افزود: در نوروز امسال نیز در دو شهرستان یزد و میبد طرح قصه گویی محیطی را داریم که به عنوان بخشی از این جشنواره است که در اختتامیه سال بعد تقدیر خواهند شد.

به گزارش ایلنا، جشنواره قصه گویی به میزبانی شهرستان میبد از 19 بهمن تا 21 بهمن برگزار خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: یزد قصه گویی کودکان و نوجوانان جشنواره قصه گویی برگزاری جشنواره قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی توانمندی‌های موجود در این مناطق بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر