Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنالیز دقیق و شناخت کامل نقاط ضعف حریف، اتخاذ تاکتیک درست و استمرار در پیاده کردن آن، دقت در زدن ضربات آخر و حفظ تمرکز روانی در طول روند بازی ۴ فاکتور پیروزی‌بخش ذوب‌آهن مقابل صنعت‌نفت آبادان به‌شمار می‌رود. ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری 5 دیدار پایان یافت که در یکی از این بازی‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر صنعت‌ نفت آبادان را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن در دیداری که نتیجه آن تأثیر به‌سزایی در سرنوشت این تیم برای ادامه لیگ داشت، برابر صنعت‌ نفت آبادان حاضر شد و با ارائه یک نمایش دلچسب این تیم را شکست داد تا با خیال آسوده‌تری در ادامه مسابقات حاضر شود.

سبزپوشان اصفهانی در شرایطی مقابل صنعت‌ نفت به میدان رفتند که به‌خوبی می‌دانستند کسب 3 امتیاز این بازی برای ادامه کار و بازگشت آنها به لیگ از چه اهمیت بالایی برخوردار است. به‌همین خاطر در سومین گام خود از نیم‌فصل دوم با تمام وجود سعی کردند که با ارائه یک بازی کم‌نقص و هجومی به پیروزی دست یافته و ادامه راه خود را هموار کنند.

ذوبی‌ها با این برد 21 امتیازی شده با دو پله صعود در رده دهم جدول جدول جای گرفتند. صنعت‌نفتی‌ها نیز که در نیم‌فصل دوم 3 شکست پیاپی پشت سر گذاشته‌اند، 30 امتیازی باقی مانده و همچنان در رده ششم جدول جای دارند.

ذوبی‌ها در 2 هفته اخیر نشان داده‌ا‌ند که به مرور با تفکرات رادولوویچ آشنا شده و از نظم تیمی و ثبات تاکتیکی مناسبی برخوردار شده‌اند. اتفاقی که منجر به بهبود ضرب‌آهنگ حرکتی ذوب‌آهن در طول بازی شده و بدون شک موفقیت‌های اخیر این تیم ناشی از همین شناخت و همخوانی بازیکنان با خواسته‌های رادولوویچ است.

اما نقطه روشن ذوب‌آهن این روزها رفع شدن ضعف این تیم در درون دروازه است. ذوبی‌ها در طول فصل با وجود عملکرد خوبشان در پارامترهای مختلف فاز هجومی، در درون دروازه با ضعف شدیدی روبه‌رو بوده و همین امر امتیازات حساسی را از آنها گرفت. اما در چند بازی اخیر ذوب‌آهن، درخشش مهدی خلیل و کاهش اشتباهات مدافعان ذوب‌آهن، باعث شده است تا این مشکل رفته رفته به فراموشی سپرده شده و سبزپوشان اصفهانی از خط دفاعی نسبتاً قوی برخوردار شوند.

ذوب‌آهن روز گذشته بر خلاف دیدارهای قبلی‌اش، فوتبالی مالکانه و هجومی را به نمایش گذاشته و در بیشتر فاکتورهای فنی از جمله مالکیت توپ، تعداد پاس، تعداد شوت و شوت‌های درون چارچوب تیم برتر میدان بود و با اتکا به همین برتری نتیجه بازی را به نفع خود رقم زد. ذوبی‌ها در فاز هجومی سعی کردند تا با استفاده از پاس‌های عمقی، شوت‌های از راه دور، ضربات ایستگاهی و ارسال از جناحین خلق موقعیت کنند و بر همین اساس موقفیت‌های خوبی را نیز به‌‌وجود آوردند.

از طرف دیگر بازگشت حدادی‌فر، پازل گم‌شده رادولوویچ را تکمیل کرده و به خط میانی ذوب‌آهن سروسامان داده و روند حرکتی این تیم را بهبود بخشید. برگ برنده ذوبی‌ها مقابل صنعت‌ نفت اما درخشش بییدوف بود، سبزپوشان اصفهانی در فصل جاری تک مهاجم کارآمدشان را از دست دادند و همین امر موجب شده بود تا با وجود خلق موقعیت‌های بسیار نتوانند از آن بهره کافی ببرند اما مهاجم صربستانی این تیم روز گذشته بازی خوبی را به نمایش گذاشت و توانست نگرانی‌های رادوولویچ را تا حدودی کاهش دهد.

ذوبی‌ها مقابل صنعت‌ نفت با استفاده از پرسینگ شدید و دوندگی بی‌امان، ارتباط بین خط حمله و هافبک قدرتمند و خلاق شاگردان سراج را قطع و به‌خصوص در نیمه‌ نخست اجازه خلق موقعیت چندانی به آنها ندادند. شاگردان رادولوویچ با استفاده از فرارهای سریع و ارسال‌های عمقی و کشاندن توپ به کناره‌ها بارها خط دفاعی صنعت‌ نفت را به‌هم ریخته و از ضعف‌های دفاعی این تیم نهایت بهره را بردند.

علاوه بر آن باید اشاره کرد که یکی دیگر از عوامل موفقیت ذوب‌آهن حفظ تمرکز روانی بازیکنان در طول بازی بود. شاگردان رادولوویچ با وجود از دست دادن پنالتی در نیمه نخست، در روند بازی تمرکزشان را حفظ کرده و با اجرای دقیق تاکتیک‌های خواسته شده به برتری رسیدند.

با این حال ذوبی‌ها در فاز هجومی همچنان با مشکل مواجه بوده و در زدن ضربات نهایی ضعف دارند. شاگردان رادولوویچ روز گذشته 18 بار به‌سمت دروازه صنعت‌ نفت اقدام به شوت‌زنی کردند که از این تعداد تنها 5 شوت آنها در چارچوب بود و فقط یکی از 5 شوت درون چارچوب، تبدیل به گل شده و نشان دهنده پایین بودن نرخ بهره‌وری مهاجمان ذوب‌آهن است. این آمار در قیاس با صنعت‌نفتی‌ها که 7 بار در طول بازی خلق موقعیت کردند و 4 شوت درون چارچوب داشتند، جالب توجه بوده و به‌خوبی گویای ضعف گلزنی تیم رادولوویچ است.

ذوبی‌ها در فاز دفاعی نیز خوب ظاهر شده و عملکرد مثبتی داشتند. مدافعان ذوب‌آهن اگر چه در طول بازی به‌ویژه در دقایق پایانی نیمه دوم به شدت تحت فشار قرار داشتند اما با حفظ نظم دفاعی و تیمی در طول روند بازی در کنار درخشش مهدی خلیل عملکرد درخشانی از خود به‌جای گذاشته و از اندوخته‌شان حفاظت کردند.

در آن سو صنعت‌ نفت حال و روز چندان خوبی ندارد. طلایی‌پوشان آبادانی که در نیم‌فصل نخست جزو مدعیان جدی قهرمانی محسوب شده و پدیده لیگ به حساب می‌آمدند، در نیم‌فصل دوم 3 شکست پیاپی را تجربه کرده و شرایط خوبی ندارند. صنعت‌نفتی‌ها بعد از جدایی اسکوچیچ هنوز نتوانسته‌اند از نظر روحی-روانی به شرایط قبلی‌شان بازگردند و همین امر کیفیت کارشان را پایین آورده است.

شاگردان سراج روز گذشته بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های گلزنی زیادی خلق کردند اما در زدن ضربات نهایی تمرکز کافی را نداشته و همین امر موجب شکست‌شان شد. طلایی‌پوشان آبادان در فاز دفاعی عملکرد چندان قابل قبولی را ارائه ندادند. اشتباهات مکرر مدافعان این تیم منجر به اعلام ضربه پنالتی به نفع ذوبی‌ها در نیمه نخست شد که با خوش‌شانسی شاگردان سراج، محمدزاده توپ را به بیرون زد. در نیمه دوم نیز جایگیری‌های اشتباه مدافعان این تیم ادامه یافت و در نهایت ذوب‌آهن به گل برتری رسید و شاید اگر عملکرد درخشان سالاری نبود، گل‌های بیشتری را نیز دریافت می‌کردند.

اصفهان| رحمانی: اسکوچیچ چگونه در چشم بازیکنان صنعت‌نفت نگاه می‌کند؟/ اگر مشکلی داشت، چرا به تیم ملی رفت؟اصفهان| محمدی: بازی به بازی بهتر و روان‌تر بازی می‌کنیم/ به حمایت هواداران نیاز داریماصفهان| حدادی‌فر: هفته سختی را پشت سر گذاشتیم/ باید خود را به میانه‌ جدول برسانیم

رادولوویچ: مهدی خلیل یکی از بهترین‌ دروازه‌بان‌های آسیاست

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن از سنگربان لبنانی تیمش به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های آسیا یاد کرد.

میودراگ رادولوویچ پس از برتری یک بر صفر تیمش مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: بازی خیلی سختی بود و برد خیلی مهمی کسب کردیم. می‌دانیم که نفت آبادان یکی از بهترین‌ تیم‌های حال حاضر لیگ است که تا اینجا نتایج خوبی هم کسب کرده. از شرایط تیمم در این بازی خیلی راضی‌ام.

وی ادامه داد: ما 80 دقیقه مقابل نفت آبادان به بازی مسلط بودیم و موقعیت‌های گل بیشتری نسبت به حریف داشتیم. ما یک پنالتی هم داشتیم که از دست دادیم. شاید اگر آن پنالتی گل می‌شد گره بازی زودتر باز می‌شد و با نتیجه بهتری به پیروزی می‌رسیدیم. به هواداران‌مان تبریک می‌گویم و این نوید را می‌دهم که بعد از تعطیلی دو هفته‌ای لیگ می‌توانند انتظارات بالاتری از ذوب‌آهن داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: در بازی اولی که من در تیم حضور داشتم با توجه به شرایط‌مان 45 دقیقه خوب بازی کردیم و مقابل تراکتور هم حدود 70 دقیقه بازی خوبی انجام دادیم. در بازی امروز هم خیلی بر جریان مسابقه مسلط بودیم. درباره دروازه‌بان‌مان مهدی خلیل هم باید بگویم که یکی از بهترین‌ دروازه‌بان‌های آسیاست و من قبلاً هم با او کار کرده‌ام. پیروزی در بازی امروز را هم مدیون تلاش تمام بازیکنان‌مان هستیم.

رادولوویچ درباره پیروزی‌های یک بر صفر ذوب‌آهن تصریح کرد: ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول چند گل زده بود؟ ما در سه بازی‌مان سه گل زدیم و به تلاش‌مان ادامه می‌دهیم. ما نباید فراموش کنیم که میرو فقط 10 روز است که به ما اضافه شده است و زمان می‌برد تا با تیم هماهنگ شود. چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که تیم را به ثبات برسانیم و نباید فراموش کنیم که امروز مقابل صنعت نفت شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتیم.

وی ادامه داد: ما در بازی امروز تسلط کاملی داشتیم و طبیعی است که در یک بازی مهم مثل مسابقه امروز بازیکنان تحت فشار باشند و عملکرد واقعی‌شان را نشان ندهند. ما بازی‌های سختی را پیش رو داریم و تمرکزمان بر این است که بازی به بازی بهتر شویم. ما در بازی با تراکتور هم مستحق یک امتیاز بودیم، ولی این اتفاق نیفتاد. فکر می‌کنم در این مدت کمی که کنار تیم بودم عملکرد خوبی داشته‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پایان گفت: بازیکنان ما سعی می‌کنند که کارهای تاکتیکی مدنظر مرا انجام دهند، ولی هنوز به طور کامل این اتفاق نیفتاده است. باید بگویم که تیم من شایسته حمایت بیشتر و حضور حداکثری هواداران در ورزشگاه هست.

سراج: از نخستین بازی تیم ملی می‌فهمید اسکوچیچ چقدر باهوش است

بهنام سراج پس از شکست یک بر صفر تیم فوتبال صنعت نفت آبادان مقابل ذوب‌آهن، درباره اخراجش از کنار زمین اظهار داشت: در عمر ورزشی‌ام به کسی بی‌احترامی نکردم. نمی‌دانم داور به خاطر خروجم از محدوده فنی مرا اخراج کرد، یا به خاطر احترامی که به او گذاشتم. من به داور گفتم وقتی به بازیکنی اخطار می‌دهید، چرا این‌قدر با او صحبت می‌کنید. او نهایتاً باید یک کارت زرد به من می‌داد.

وی درباره اُفت تیم صنعت نفت نسبت به نیم‌فصل اول تصریح کرد: در تعطیلات نیم‌فصل، اسکوچیچ با مدیران باشگاه صحبت کرد و گفت که به‌خاطر مشکلات مالی می‌خواهد جدا شود. این موضوع روی تیم ما تأثیر منفی گذاشت، چون برخی از بازیکنان‌مان او را دوست دارند. از جدایی اسکوچیچ ناراحتیم اما این اتفاقات در فوتبال پیش می‌آید. باید به خودمان بیاییم و او را فراموش کنیم.

«به اسکوچیچ سرمربیگری تیم ملی را تبریک می‌گویم و معتقدم مسئولیت سنگینی دارد» مربی صنعت نفت با بیان این جمله گفت: برخی می‌گویند او به درد تیم ملی نمی‌خورد، اما من کنارش بودم و می‌دانم یکی از مربیان خارجی خوب فوتبال ماست. اسکوچیچ در سطح بالایی مربیگری نکرده اما کیفیت مربیگری او بسیار بالاست. از نخستین بازی تیم ملی می‌فهمید چه مربی باهوشی بالای سر تیم ملی است.

سراج درباره اینکه چرا فوتبال آبادان در سال‌های اخیر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نمی‌جنگد خاطرنشان کرد: مسئولان باشگاه و شهر آبادان باید در این باره صحبت کنند. ابتدای فصل باید چنین تصمیمی گرفته شود. سیاست کلان باشگاه است که تیم در بالا، میانه یا پایین جدول باشد. ما هنوز امیدواریم که اتفاقی رخ ندهد چون با یکی دو پیروزی جایگاه خود را در جدول پس می‌گیریم و بچه‌ها می‌توانند چنین کاری کنند.

انتهای پیام/170/ح

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن سبزپوشان اصفهانی صنعت نفت آبادان دروازه بان مقابل صنعت نفت یکی از بهترین بازی امروز زدن ضربات صنعت نفتی ها فراموش کنیم درون چارچوب بازیکنان ما طول بازی نیم فصل دوم خلق موقعیت نیم فصل همین امر ذوب آهن بازی خوبی مهدی خلیل فاز هجومی روند بازی یک بر صفر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو

النصر در شبی که کریستیانو رونالدو بعد از یک بازی محرومیت به ترکیب اصلی برگشت برابر حریف خود با یک گل پیروز شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه هفته بیست و نهم رقابت های لیگ عربستان یک بازی برگزار شد.

در این بازی النصر مهمان الخلیج بود و توانست با یک گل به پیروزی برسد.

تک گل النصر را در این بازی امریک لاپورت به ثمر رساند.

در این بازی کریستیانو رونالدو بعد از یک بازی محرومیت به ترکیب اصلی النصر برگشت که البته موفق به گلزنی نشد.

النصر با پیروزی که در این بازی به دست آورد جایگاه دوم‌ خود را قطعی کرد و با یک بازی بیشتر نسبت به الهلال و ۹ امتیاز کمتر در رده دوم قرار گرفت.

تا پایان لیگ عربستان تنها ۵ هفته دیگر باقی مانده است و به نظر می رسد که الهلال قهرمانی خود را در یکی دو هفته پیش رو قطعی کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو
  • ده‌‌روسی: بازگشت رم به چمپیونزلیگ غیرممکن بود
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • تنبیه به سبک یورگن کلوپ؛ نصف ترکیب لیورپول نیمکت‌نشین شدند
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه
  • بازگشت ایوان اندیکا به تمرینات گروهی رم
  • سون هیونگ مین: مقابل آرسنال همان تاتنهام خواهیم شد
  • بازگشت روماریو پس از 16 سال: برانکارد لازم شدم!
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور