Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:22:12 GMT

کانال‌های مجازی مجهول در خلخال شناسایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۱۹۹۶

کانال‌های مجازی مجهول در خلخال شناسایی می‌شوند

علی رمضان پور روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال افزود:در حال حاضر هرگونه فعالیت کانال‌ها و گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام و سرورهای پشتیبانی شده از خارج کشور غیر مجاز تلقی شده و ضمن مسدود شدن ، گردانندگان مجرم آن‌ها نیز شناسایی و مورد پیگیرد قانونی و قضایی قرار می‌گیرند .

وی اظهار کرد: حتی فعالیت مجهول گردانندگان کانال‌های تلگرامی براحتی قابل شناسایی و رصد بوده وجرم صورت گرفته در فضای مجازی همانند جرایم مشهود انجام شده در فضای حقیقی بوده و برابر مقررات با متخلفان رفتار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: پس از اعمال فیلترینگ تلگرام توسط دادستان کل کشور هرگونه فعالیت اداری در آن ممنوع بوده و مسوولان دستگاه‌های اجرایی،ادارات ،سازمان‌ها ،نهادها و هر موسسه‌ای که به هرعنوان از بودجه دولتی برای اداره امور خود بهره می‌برد حق درج اسناد دولتی و رسمی را در کانال‌های تلگرامی ندارد.

رییس دادگستری خلخال گفت: جرم توهین و افترا به شخصیت‌های حقوقی در فضای مجازی جنبه عمومی داشته و عاملان و مرتکبان این‌گونه جرایم بدون نیاز به طرح شکایت، از طریق دادستان به عنوان مدعی العموم مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و در محاکم قضایی  محاکمه می‌شوند.

وی گفت: برخلاف جرایم مربوط به توهین به شخصیت‌های حقیقی در فضای مجازی که نیازمند طرح شکایت از سوی فرد مورد توهین و هجمه واقع شده است، جرایم در ارتباط با توهین و افترا به شخصیت‌های حقوقی و مسوولان در هر پست و مسوولیتی نیاز به طرح شکایت نداشته و این‌گونه موارد مجرمانه تلقی شده و با طرح شکایتی از سوی دادستان عمومی و انقلاب و به عنوان مدعی‌العموم طرح و قابل پیگیری قضایی است .

او اظهارداشت: جرایم توهین و افترا در فضای مجازی از لحاظ شکل قضایی و کیفری موضوع تفاوتی با انجام این جرم در فضای حقیقی نداشته و با مجرمان و مرتکبان آن همانند جرایم فضای واقعی برخورد خواهد شد.

رییس دادگستری خلخال همچنین با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس و افزایش تخلفات و بدرفتاری‌ طرفداران برخی نامزدها در فضای مجازی گفت: در حالی که این فضا می‌تواند به عنوان یک فرصت بزرگ برای تبلیغات انخاباتی نامزدها مورد استفاده قرار گیرد، نباید اجازه تبدیل این فضا به ابزاری برای تخریب شخصیت افراد داده شود.

رمضان‌پور همچنین با بیان اینکه آسیب‌شناسی فضای مجازی خواسته شورای فرهنگ عمومی این شهرستان از تشکیلات قضایی خلخال است، تشریح‌کرد: در چنین فضایی مدیریت بومی‌سازی فضای مجازی با بکارگیری ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی برای کنترل و پیشگیری از انجام اعمال مجرمانه و حفظ حرمت افراد ضروری بنظر می‌رسد.

او افزود: در سال جاری ۷۲ مورد پرونده رسیدگی به جرایم فضای مجازی در دادگستری این شهرستان تشکیل شد و هر زمان که نیاز باشد با مدیران و گردانندگان گروه‌ها و کانال‌هایی که رفتارهای غیرمتعارف داشته باشند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی علت برخی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی در جامعه را ناآشنایی کاربران به حق و حقوق قانونی خود دانست و گفت: تا زمانی که شکایتی از سوی افراد حقیقی صورت نگیرد، موضوع از طریق محاکم قضایی و انتظامی قابل پیگیری نخواهد بود.

وی با توصیه به مردم جهت دریافت اخبار از مجاری رسمی کشور و منطقه اظهار کرد:درج مطالب و اخبار غیر واقع بدون استاد به منابع خبر در کانال‌های مجازی مجهول همواره ه موجب انحراف افکار عمومی جامعه از واقعیت می‌شود .

برچسب‌ها دادگستری خلخال فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری خلخال فضای مجازی دادگستری خلخال فضای مجازی دادگستری خلخال فضای مجازی توهین و افترا طرح شکایت کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای فراجا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفته اند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳ هزار و ۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد هزار و ۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و بقیه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتوا‌های نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجار‌های عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

سردار مجید گفت: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایت مدار ایرانی شده قطعاً در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا فراجا از هموطنان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران 

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای فراجا با بیان اینکه پلیس فتای مازندران از پلیس‌های دارای رتبه در حوزه کشف جرایم سایبری بین استان‌های کشور است، گفت: پلیس فتای مازندران در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه دوم شده است که جا دارد از تلاش‌های و زحمات سردار مفخمی فرمانده انتظامی و سرهنگ خورشاد رئیس پلیس فتای استان قدردانی کنم. 

او با بیان اینکه بدلیل ضریب بالای نفوذ اینترنت در استان مازندران و دریافت خدمات بالای سایبری شهروندان، طبیعتاً مجرمان اینترنتی در این حوزه فعالیت بیشتری دارند، افزود: پلیس فتای استان با جرایم مختلفی در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها مواجه است. 

سردار مجید، کلاهبرداری اینترنتی با تاکید بر بازار‌های آنلاین، برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز، مزاحمت‌های اینترنتی، دسترسی به اطلاعات افراد و قمار و شرط بندی اینترنتی را از اولویت‌های جرایم سایبری در استان مازندران برشمرد. 

رئیس پلیس فتای فراجا از انهدام ۲۰ باند در حوزه‌های مختلف جرایم سایبری در استان مازندران، خبر داد و گفت: ۳۵ میلیارد ریال از وجوه مردم که از سوی مجرمان سایبری به صورت غیرمجاز برداشت شده بود با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای مازندران مسدود شد که روش خوبی برای حفظ وجوه مردم و اقدام قانونی برای برگشت آن به حساب شهروندان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت