Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@04:21:14 GMT

اطلاعات بهین یاب نیاز به جراحی دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۴۳۶۴

به گزارش ایلنا، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این زمینه معتقد است آن چه از ضرورت های سایت بهین یاب وزارت صمت به شمار می رود، صحت و بروز بودن اطلاعات تولیدکنندگان و اعضای ثبت شده در این سامانه است؛ اما اطلاعاتی که چند سال پیش وارد این سایت شده به کندی بروز می شود که این امر شرایط را برای سودجویی در تخصص مواد و ورود تقاضای کاذب به بازار مواد اولیه فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرمان خالقی درخصوص دلایل راه اندازی این سامانه در سال های گذشته گفت: این سامانه همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اختصاص درآمد حاصل از این قانون به واحدهای تولیدی راه اندازی شد و از آن جا که آماری از واحدهای تولیدی وجود نداشت، مقرر شد تا با راه اندازی این سایت آمار تولید در این سامانه اعلام و در صورت تغییر در اطلاعات و آمار، این سامانه نیز بروز شود.

وی ادامه داد: هدف از ثبت آمار تولید واحدها در این سامانه این بود تا به کمک آن هم وزارت صنعت، معدن و تجارت به اطلاعات روز دسترسی داشته باشد و هم اختصاص یارانه های سوخت و سهمیه بندی بر این مبنا انجام شود که در این شرایط، عمده واحدهای تولیدی کشور نسبت به درج اطلاعات خود اقدام کردند و به نوعی راستی آزمایی انجام شد.

وی تاکید کرد: اما با گذشت این مدت، این سامانه که در حال حاضر تبدیل به مرجعی برای دریافت سهمیه تولیدکنندگان جهت خرید مواد اولیه شده، دارای اطلاعات کاملا بروز و جامعی نیست.

این فعال صنعتی با تاکید بر این که لازم است اطلاعات این سامانه به صورت دوره ای مورد پالایش قرار گیرد، تصریح کرد: اگر قرار است اقدامی در زمینه سهمیه بندی مواد اولیه واحدها صورت گرفته و یا بر سهمیه های دریافتی و همچنین فعال بودن واحدهایی که اطلاعات آن ها در سامانه بهین یاب ثبت شده، نظارتی انجام شود، لازم است این سامانه مورد پالایش و بروزرسانی قرار گیرد.

خالقی معتقد است که در خصوص پایش اطلاعات بهین یاب می توان از اطلاعاتی همچون میزان برق مصرفی واحد و حق بیمه پرداختی برای پرسنل، کمک گرفت.

خالقی با اشاره به نکاتی که در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حال حاضر برخی از واحدها غیرفعال بوده و یا زیر ظرفیت اعلامی در حال فعالیت هستند و از آن جا که سهمیه مواد اولیه اختصاص داده شده به آن ها بر مبنای اطلاعات پیشین آنها است جهت جلوگیری از سواستفاده احتمالی، باید این واحدها را شناسایی و از اختصاص سهمیه به آنها پیشگیری شود که این امر جز با اصلاح سامانه بهین یاب وزارت صمت امکان پذیر نخواهد بود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: اگر در تخصیص سهمیه ها همچنان بر پایه پروانه تولید یا بر مبنای تقاضای غیرواقعی اعلامی واحدهای تولیدی اقدام شود، در فروش مواد اولیه شاهد تشکیل بازار سیاه خواهیم بود و در چنین شرایطی نمی توان سهمیه ها را به واحدهایی که این مواد حق آن ها است، اختصاص داد.

وی با اشاره به عملکرد خوب این سایت در سال های ابتدایی راه اندازی گفت: این سایت امروز نیازمند بروز رسانی است تا ضمن در اختیار داشتن کارآیی لازم بتوان بر مبنای آن اقدام به برنامه ریزی کرد. به طور قطع بهین یاب در صورتی می تواند اطلاعات درستی را در اختیار مسئولان قرار دهد و نیاز واقعی تولیدکنندگان را اعلام کند که اطلاعاتی بروز شده در اختیار داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جراحی جرم صنعت مشکلات وزارتخانه واحدهای تولیدی معدن و تجارت مواد اولیه راه اندازی قرار گیرد بر مبنای سهمیه ها بهین یاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

 کامران ایمانی فولادی گفت: سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سامانه‌ای است که توسط دولت برای سهولت شهروندان به اطلاعات درخواستی طراحی و تنظیم شده است.

 وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از طریق این سامانه به ۱۳ درخواست شهروندان پاسخ داده شده که این درخواست‌ها در باره موضوع‌های مختلف از جمله بن کارت رفاهی، تعداد موتورخانه‌هایی که بهینه‌سازی‌شده، لیست اقدامات انجام شده در زمینه آیین‌نامه مدیریت سبز، وام مددکاری و آمار آموزش‌های ایمنی در مدارس از جمله درخواست‌های مطرح شده در این سامانه بوده است.

 ایمانی فولادی خاطرنشان کرد: ۱۰ درخواست نیز در سال ۱۴۰۱ از شرکت گاز استان البرز در این سامانه ثبت شده که با درخواست‌های سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۳ درخواست شهروندان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پاسخ داده شده است.

 وی مطرح کرد: سامانه پیامکی، درگاه سامد، بازرسی ملی گاز، بازرسی استانداری، اداره کل بازرسی استان، تلفن مرکز پاسخگویی به مردم و سامانه ستیران از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با شرکت گاز استان البرز است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • جنجال جدید طلافروشان
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود