Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:51:42 GMT

۴۳ طرح جهاد کشاورزی استان اردبیل بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۶۰۴۸

۴۳ طرح جهاد کشاورزی استان اردبیل بهره‌برداری شد

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این تعداد طرح را بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

خلیل نیکشاد اعلام کرد: این طرح‌ها شامل واحدهای صنایع تبدیلی، مجتمع گلخانه، سردخانه، دامپروری و دامداری و فرآوری محصولات کشاورزی است که در اقصی نقاط استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تکمیل ۴۰۰ هکتار از شهرک گلخانه ای یک هزار و ۶۰۰ هکتاری مغان گفت: با بهره برداری از طرح های نیمه تمام بخش کشاورزی، حجم تولیدات استان اردبیل در بخش کشاورزی با ۲۵ درصد افزایش، به بیش از پنج میلیون تن خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل احداث شبکه آبیاری زهکشی و فرعی پایاب سدخداآفرین در شمال استان اردبیل با حجم عملیات ۴۲ هزار و ۴۳۵ هکتار از محل منابع صندوق توسعه ملی مصوب شده را از جمله طرح های بزرگ حوزه کشاورزی استان ذکر کرد و ادامه داد: این طرح بزرگ ملی در حال اجرا و تکمیل است.

نیکشاد همچنین با اشاره به بهره برداری از ۸۷ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان اردبیل در جریان سفر یک ماه پیش رئیس جمهوری اسلامی ایران به استان اردبیل اظهار کرد: شاخص‌ترین پروژه افتتاح شده در استان اردبیل، بهره‌برداری از طرح شبکه فرعی آبیاری مدرن ۱۰ هزار هکتاری پایاب سد خداآفرین بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در آیین بهره برداری همزمان این طرح‌ها که در محل احداث سردخانه پنج هزار تنی شهر اردبیل برگزار شد، افزود: تولیدات کشاورزی در کشور فصلی است و به همین علت، در فصولی از سال با افزایش ناگهانی تولید و در نتیجه کاهش قیمت و در فصولی دیگر با کاهش تولید و افزایش قیمت مواجه می‌شویم.

محمدعلی طهماسبی کاهش قیمت و تنش نرخ محصولات کشاورزی را موجب بروز نوسان در بازار و متضرر شدن کشاورزان عنوان کرد و افزود: همه ساله بخشی از سرمایه کشاورزان به این علت از دست آنها خارج می‌شود و لازم است که تنظیم بازار محصولات کشاورزی به شکل دقیق انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به امر بسته بندی، فرآوری و صنعتی کردن فرایند تولید محصولات کشاورزی بیان کرد: زنجیره تولید محصولات کشاورزی باید تکمیل شده و برای نگهداری آنها به منظور تعادل بخشی به قیمت محصولات تولیدی، برنامه اساسی تدوین شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر احداث سردخانه در مناطقی همچون اردبیل برای انبار و ذخیره سازی محصولات مازاد تاکید کرد و گفت: امروزه کشاورزی باید مبتنی بر دانش و فناوری نوین باشد.

فرماندار شهرستان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به فعالیت ۵۰ درصد شاغلان بخش کشاورزی استان اردبیل در مرکز این استان گفت: اردبیل در تولید سیب زمینی و بذر چغندر قند رتبه نخست کشوری را دارد.

مسعود امامی یگانه اجرای طرح‎های آبیاری مدرن را از جمله راهبردهای درست کشور در امر کشاورزی عنوان کرد و افزود: قبل از سال ۹۵ تنها ۹۰۰ هکتار طرح آبیاری تحت فشار در اردبیل اجرا شده بود ولی با جذب ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری، این میزان به بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی احداث شبکه‌های آبیاری مدرن در ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان اردبیل بیان کرد: با اجرای طرح آبیاری مدرن در این اراضی و نیز با تکمیل طرح‌های صنایع تبدیلی، بخش کشاورزی اردبیل متحول می‌شود.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید می‌کند.

اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی محمدعلی طهماسبی افتتاح طرح استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی افتتاح طرح استان اردبیل وزارت جهاد کشاورزی افتتاح طرح استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از تکمیل پروژه عمرانی احداث پل صاحب روضات خبر داد و گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر کشاورزراد اظهار کرد: مدت زمان قرارداد برای اجرای پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات ۸ ماه تعیین شده بود که با کار جهادی و همت دست‌اندرکاران، این پروژه عمرانی در مدت پنج ماه احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به بعضی از اطلاعات فنی این پروژه افزود: این پل ۳۲ متر در ۳۰ متر شامل دو خط رفت و برگشت است، همچنین ۱۱۴ عدد تیر پیش ساخته، ۲ عدد کوله هر کدام به‌طول ۳۰ متر، ۷ عدد ستون در محور وسط به ارتفاع هر یک ۶ متر، ۱۶۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۴۰۰ تن آرماتوربندی در آن استفاده شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مزایای احداث پل صاحب روضات گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود و با اعتباری ۶۰ میلیارد تومانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 750678

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد