Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با صاحب نظران جوان در حوزه اقتصادی درباره مولدسازی دارایی‌ها با بیان اینکه خوشحالم که می‌توان از توانمندی‌های اقتصاددانان جوان در موضوعات مختلف و بخش‌های اقتصادی و رفع مشکلات استفاده کرد و گفت: بحث‌های علمی و کارشناسی باید بدون پالایش‌های مصنوعی انجام شود تا بتوانیم برای تصمیم سازی‌ها با صراحت لازم اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این احساس تلقی می‌شود که به دلیل شرایط مالی دولت به دنبال مولدسازی دارایی‌ها هستیم اما مولدسازی دارایی‌ها بحث جدیدی نیست و این پروژه بعد از ابراز نارضایتی رهبری از روند تحقق اقتصاد مقاومتی شروع شد که یکی از پروژه‌ها برای تسریع در اجرای اقتصاد مقاومتی بحث مولدسازی دارایی‌ها بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: مولد سازی دارایی‌ها به عنوان یکی از راهکارهای دولت برای عبور از این شرایط است اما کارکرد اولیه آن تامین مالی دولت نیست و 49 هزار و 500 میلیارد تومانی که مطرح می شود فقط مرتبط با بحث مولد سازی دارایی‌ها نیست و این رقم شامل واگذاری و خصوصی سازی هم می‌شود .

دژپسند افزود: با اجرای مولد سازی دارایی‌ها می‌توانیم در هزینه‌هایمان انضباط ایجاد کنیم البته باید قیمت تمام شده خدمات دولت را هم در این روند محاسبه کنیم.

وی ادامه داد : تا زمانی که اموال دولت تبدیل نمی‌شود و هزینه آن در هزینه تمام شده خدمت حساب نشوند این واگذاری منصفانه و شفاف نیست.

دژپسند با بیان اینکه باید ببینیم هدف از مولد سازی‌ها چیست گفت: عده‌ای بر این باورند که در ابتدا باید رشد اقتصادی ایجاد کرد و تامین مالی دولت از طریق مالیات بر بورس انجام شود که این قابل قبول است اما باید برای اجرایی سازی آن تفکیک دارایی‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: در هفته گذشته در راستای تحقق مولد سازی‌ دارایی‌های دولت قررادادی بین بانک سپه و بانک مسکن به اجرا رسید که در آن زمینی با ارزش 4 هزار میلیارد تومان در تهران متعلق به بانک سپه برای ساخت شهرک در اختیار بانک مسکن قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی با تاکید بر اینکه مجموعه قوای حاکم در دولت اسلامی ایران در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام به مولد سازی دارایی‌های دولت کند اظهار داشت: وقتی قرار نیست اتکاء بودجه به نفت باشد باید در ساختار دولت تحول اساسی ایجاد کرد.

ادامه دارد...

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد مقاومتی امور اقتصادی و دارایی دولت نفت مولد سازی دارایی ها مولدسازی دارایی ها تامین مالی دولت اقتصاد مقاومتی انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اراک درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان مطمئن باشند که اراده دولت و مجلس متناسب سازی حقوق بازنشستگان است چرا که هم مجوز قانونی وجود دارد و هم برای آن تامین اعتبار شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه 1403 به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳