Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، در این تجمع اعتراضی یکی از داروسازان، گفت: امروز  در دنیا می‌بینیم که عملا بحث داروساز ضرورت کاری است. امروز بهترین آمارهای کشورهای غربی نشان می‌دهد که حضور داروساز در بیمارستان‌ها به میزان ۲۰ درصد هزینه دارویی بیماران را کاهش می‌دهد. عملا بر اساس آخرین آماری که در سال ۲۰۱۸ اخذ شده و از سوی یک مجله معتبر گزارش شده، بسیاری از مشکلاتی که در بیماری‌ها و بیماران ایجاد می‌شود، ناشی از اشکالاتی است که در تجویز دارو و تشخیص درمانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آمار به تفکیک در کشورهای مختلف ثابت شده است، اما متاسفانه ما می‌بینیم که دیوان عدالت اداری خدمات تشخیصی و درمانی داروسازان را ابطال کرد. ما امروز صحبت‌های زیادی داریم، اما صحبت‌مان در قالب اعتراض است. اگر احتیاج به داروساز نداریم، دانشکده‌های داروسازی را تعطیل کنید و چرا این همه دانشکده داروسازی داریم. اگر نیازی به ضرورت خدمات داروسازان نیست، اینها را تعطیل کنید. هر خدمتی برای خودش تعرفه‌ای می‌گیرد، حالا تمام کدهای داروسازان را در خدمات تشخیصی و درمانی باطل کردند، چرا؟. ما به عدالت‌خواهی به اینجا آمده‌ایم. آنچه را که فکر می‌کنیم، حق ماست طلب می‌کنیم، نه بیشتر. به اصول اعتقاد داریم و به قانون احترام می‌گذاریم و این وظیفه ماست، اما توقع حمایت قانونی از خودمان را هم داریم.

یکی دیگر از داروسازان نیز در این تجمع گفت: دیوان عدالت اداری در دو دوره خواستند آیین‌نامه‌ را تغییر دهیم که انجام شده و تمام روند قانونی احراز تعرفه طی شده، است. حال چرا باید هنوز هم بدون رعایت کوچکترین عدالتی در روند دادرسی تعرفه داروسازان ابطال شود؟. آیا کسانی می‌خواهند داروسازانی را که سال‌های سال و در بدترین شرایط دارویی کشور، اجازه ندادند که مردم آسیب ببینند را زده کنند؟. آیا در شان داروسازان کشور است که به خیابان‌ها آیند.

وی ادامه داد: ما شرایط را مدیریت کردیم و با رعایت مبانی قانونی و احترام به قوانین کشوری از حقوق‌مان دفاع کرده و دفاع خواهیم کرد. هنوز پا از دایره قانون بیرون نگذاشته‌ایم، آیا این حق ماست؟. آیا مسئولان رده بالای کشور نمی‌بینند داروسازانی که سال‌هاست ایثارگرانه به جامعه خدمت می‌کنند، شایسته تحقیر نیستند. ما اجازه تحقیر را نخواهیم داد و از حقوق حرفه‌ای و قانونی‌مان دفاع می‌کنیم. ما دانش آموختگان این مرز و بوم هستیم، بسیاری از داروسازان می‌توانستند در بسیاری از ممالک دیگر زندگی دیگری داشته باشند، اما به آن تن ندادیم. زیرا وظیفه خود دانستیم که در آب و خاک خودمان خدمت کنیم.  

در این تجمع پلاکاردهایی با شعار"اگر به خدمات داروساز نیاز ندارید، دانشکده‌های داروسازی را تعطیل کنید"، ‌دیوان عدالت اداری خدمات تشخیصی و درمانی داروسازان را ابطال کرد" و... در دست داشتند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: خدمات تشخیصی و درمانی دیوان عدالت اداری تعطیل کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خواستار اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی پیکر شهدایی شد که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با ادامه تلاش تیم‌های پزشکی برای یافتن اجساد شهدایی که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند، مجددا از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط می‌خواهیم تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی و تجیزات لازم را برای جست و جوی مفقودین و شناسایی اجساد شهدا به نوار غزه اعزام کنند، به ویژه اینکه هویت بیش از نیمی از ۲۹۲ جسدی که تاکنون در بیمارستان ناصر کشف شده‌اند، مشخص نشده است.

در این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت تشکیل فوری کمیته مستقل بین‌المللی برای تحقیق در مورد این جنایت وحشیانه تاکید داریم که روز به روز ابعاد تازه‌تری از آن مشخص می‌شود، از جمله کشف گورهای دسته جمعی شامل اجساد بیماران و مجروحان غیرنظامی و زنان و کودکان که مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتند، علاوه بر وجود نشانه‌هایی دال بر دفن زنده بعضی از آن‌ها.

حماس تأکید کرد: ما نسبت به چشم‌پوشی از این جنایات و ادامه سیاست حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش نهادن بر جنایات آن و مصون نگه داشتن جنایتکاران اسرائیلی از هرگونه مجازات هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی