Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت ام‌البنینالبنین (س) صبر بی‌نظیر، ولایتمداری و فداکاری بی‌اندازه‌ای داشته است و به همین دلیل الگوی همسران و مادران شهدا در زمان ما شده‌اند. تاریخ انتشار: 20:02 - 19 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۶۳۷ فاطمه آلیا با اشاره به سالروز وفات حضرت «ام البنین سلام‌الله‌علیها» که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، گفت: اسم حضرت ام‌البنین(س) فاطمه دختر حضام از قبیله بنی کلاب بود که از خانواده‌ای بسیار اصیل و شجاع در زمان پیغمبر اسلام بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: اتفاقاً علت اینکه امام علی (ع) بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تصمیم به ازدواج با ایشان گرفتند، برای این بود که به حضرت عقیل سپردند خانمی شجاع، اصیل و دلاور برای من در نظر بگیرید که فرزندان شجاعی برای من تربیت کنند؛ لذا خانم ام‌البنین (س)  که فاضله، شاعر، ادیب و شجاع بودند، برای این منظور در نظر گرفته شدند.   نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایشان طبق آیه قرآن که خداوند فرمان به مَوَدَّت اهل بیت علیهم‌السلام داده است، محبت به فرزندان امام علی(ع) را فریضه واجب بر خود می‌دانستند و به همین خاطر همه فرزندان خود را در زمان واقعه کربلا به یاری امام حسین(ع) فرستادند.   وی افزود: وقتی اخبار کربلا و خبر شهادت پسرشان را به ایشان می‌دادند، این بانوی مکرمه در جواب می فرمودند، از حسین چه خبر؟ تا وقتی هر ۴ پسرش شهید شدند، ایشان گفتند، این‌ها فدای امام‌شان شدند. این نشان می‌دهد حضرت ام‌البنین تا چه حد ولایتمدار بودند. نگفتند فدای برادرشان شدند، گفتند فدای امام‌شان شدند.    آلیا اضافه کرد: اما وقتی خبر شهادت امام حسین (ع) را برایش آوردند، چون ایشان را امام خود می‌دانست، گفت: بند بنددلم پاره شد؛ این‌ها نشانه‌هایی از ولایتمداری این خانم بزرگوار است.   بیشتر بخوانید: 
مادران و همسران شهدا در «مقام شهدا» هستند   وی تاکید کرد: حضرت ام‌البنین(س) توجه زیادی به رویداد‌های سیاسی زمان خود داشته و اهل تحلیل وقایع بودند و چون ادیب و شاعر نیز بودند با استفاده از زبان هنر و مرثیه بعد از واقعه عاشورا توانستند این واقعه را زنده نگه دارند و نهضت حسینی را احیا کنند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یادآورشد: چنانچه در دوره کنونی هم شاهد بودیم، مادران شهید خدمت امام راحل رسیده و خبر شهادت چهار فرزندشان را به ایشان می‌دادند و وقتی اشک در چشمان امام راحل، حلقه می‌زد آن‌ها می‌گفتند من ۴ فرزند خود را فدا کردم که اشک شما را نبینم.    وی گفت: هم اکنون نیز که رهبر معظم انقلاب با مادران شهدا دیدار می‌کنند، همه این بزرگواران این دید را دارند که فرزندان شان برای پایداری دین اسلام و حفظ نظام و انقلاب جنگیدند. چنانچه مقام معظم رهبری در اشاره به جایگاه مادران شهدا فرموده‌اند؛ مقاومت، عظمت و بزرگی مادران شهدا از پدران آنها خیلی بیشتر است، زیرا این مادران بودند که این فرزندان را بزرگ کرده و به جبهه می‌فرستند.   آلیا با بیان اینکه صبوری همسران شهدا نیز از ویژگی‌های به ارث برده شده آنان از حضرت ام­‌البنین (س)  است، افزود:  این حضرت، صبر بی‌نظیر، ولایتمداری و فداکاری بی‌اندازه‌ای داشته است و به همین دلیل الگوی همسران و مادران شهدا در زمان ما شده‌اند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فاطمه آلیا مادران و همسران شهدا حضرت ام البنین نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ولایتمداری و فداکاری مادران و همسران شهدا حضرت ام البنین س مادران شهدا خبر شهادت شان شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب در بین شهروندان شهرستان‌های استان تهران برای پویش کتابخوانی «قهرمان شهید شهر من» در راستای برگزاری کنگره ۱۲۰۰۰ شهید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار قربان‌محمد ولی‌زاده عصر امروز_دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲۰۰۰ شهید استان تهران اظهار کرد: مقدمات برگزاری کنگره از حدود ۲ سال پیش با برگزاری یادواره‌های شهرستانی شروع شده و شورای سیاست‌گذاری کنگره به ریاست حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر و هیئت امنا به دبیری علیرضا فخاری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود کنگره به‌صورت استانی برگزار شود اما با اخذ مجوز از رئیس سازمان بسیج مبنی بر تفکیک استان تهران از پایتخت قرار شد کنگره شهدای شهرستان‌ها جدا برگزار شود، افزود: استان تهران ۱۲۰۰۰ شهید دارد که ۷۵۸۹ شهید متولد شهرستان‌های استان تهران و ۴۴۱۱ شهید مهمان از استان‌های دیگر هستند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه در هر شهرستان هشت شهید شاخص انتخاب شده و نمادهای شهدا در سطح شهرستان نصب می‌شود، اضافه کرد: تا کنون ۳۰۰ یادواره آبروی محله برگزار شده و از ۱۲ روز مانده به کنگره، یادواره‌های اقشار و تشکل‌های مردمی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

ولی‌زاده با تاکید بر اینکه شاخص‌ها و ساختار کنگره باید یاد شهدا و پیام شهدا را داشته باشد، بیان کرد: در راستای اجرای کنگره ۳ میلیون اسناد و آثار و ۵ هزار آلبوم از شهدا جمع آوری کردیم، ۳۵ یادواره برگزار و ۵۰ نماهنگ ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه اولین کنگره در سال ۱۳۷۶ با رزمندگان لشکر ۱۰ و لشکر ۲۷ برگزار شده است، ادامه داد: لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع)، تیپ ۲۰ رمضان، تیپ ۶۳ خاتم، تیپ ۱۱۰ سلمان، تیپ حضرت عبدالعظیم (ع)، تیپ حضرت سجاد (ع) و لشکر ۹ بدر یگان‌های نقش آفرین سپاه و بسیج در محدوده شهرستان‌های استان تهران در این کنگره هستند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران عنوان کرد: آرم، پرچم و تندیس کنگره طراحی شده، سرود کنگره برای اجرا در اجلاسیه آماده است و شعار کنگره نیز «راست قامتان جاودانه تاریخ» انتخاب شده است.

ولی‌زاده با بیان اینکه در روزهای منتهی به اجلاسیه کنگره، بیلبوردهای شهر تهران مزین به نام و تصاویر ۱۲ شهید شاخص خواهد شد، گفت: جشنواره سرود آوای شهدا و پویش کتابخوانی «قهرمان شهید شهر من» با توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب بین شهروندان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اجلاسیه پایانی کنگره در روز سوم خرداد ماه ۱۴۰۳ هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با سخنرانی سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و با حضور خانواده‌های شهدای شهرستان‌های استان تهران و برپایی نمایشگاه‌ها و برنامه‌های متنوع در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 749165

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها