Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: از امروز ۸ تا ۱۵ درجه دمای هوا سردتر می‌شود. تاریخ انتشار: 08:31 - 20 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۷۳۰

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: امروز در سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای بخش‌هایی از استان‌های جنوبی کشور از جمله فارس، کرمان، بوشهر و هرمزگان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده که گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود.


رفیعی با بیان اینکه امروز پدیده گرد و خاک با توجه به اینکه بر روی کشور عراق تشکیل شده حرکت به سمت مرز‌های ایران را آغاز کرده است، تصریح کرد: این پدیده به سمت مرز‌های ایران در حرکت بوده و در بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب قابل پیش بینی است.


کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه فردا بارش برف و باران و همچنین وزش باد برای سواحل دریای خزر، شمال غرب و نقاطی از غرب کشور پیش بینی می‌شود، گفت: در اواخر وقت فردا از شدت بارش‌ها در مناطق غربی کاسته و به سمت شرق کشور کشیده خواهد شد.


وی با بیان اینکه در اواخر وقت فردا مناطق جنوب کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق شدید و گاهی گرد و خاک خواهند داشت، تصریح کرد: برای روز سه شنبه سواحل خزر همین طور بخش‌هایی از شمال غرب از جمله استان خراسان رضوی، سمنان، زنجان، تهران، قم، مرکزی و لرستان ادامه بارش‌ها را خواهند داشت.


رفیعی ادامه داد: برای روز سه شنبه برای بیشتر مناطق کشور در اواخر وقت از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد که بارش‌ها به شکل باران و برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تقاضای غیر واقعی برای خرید ماسک شکل گرفته است/کمبود نداریم عرضه ماسک با مدیریت انجام می شود

وی با بیان اینکه از سه شنبه وزش باد شدید در بسیاری از استان‌های کشور پیش بینی می‌شود، گفت: امروز در استان‌های تهران، سمنان، قم، مرکزی و کرمان وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد.


رفیعی ادامه داد: از امروز تا پایان هفته دمای هوا در اکثر مناطق کشور بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.


وی با بیان اینکه امروز دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: تهران نیز امروز نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید به همراه بارش‌های پراکنده خواهد داشت.


کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: ساری با دمای ۳۱ درجه گرم‌ترین و ارومیه با دمای منفی ۳ درجه سردترین مراکز استانی بوده اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هواشناسی دمای هوا کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی می شود اواخر وقت وزش باد شدید بخش هایی مناطق کشور دریای خزر شمال غرب سه شنبه ۱۵ درجه بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز

ایسنا/البرز مدیرکل هواشناسی البرز گفت: از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا چهارشنبه یک سامانه بارشی در استان فعالیت خواهد داشت.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز یکشنبه  ۱۶ اردیبهشت آسمان البرز صاف تا قسمتی ابری است و در برخی ساعات شاهد وزش باید هستیم.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد از فردا شاهد ورود جبهه جدید بارشی به استان هستیم که رگبار و بارش پراکنده باران در اکثر مناطق استان را به دنبال دارد.

وی ابراز کرد: ورود این جبهه به استان کاهش محسوس دما را به دنبال دارد به طوری که در اغلب مناطق استان شاهد کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما خواهیم بود.

وی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این جبهه بارشی تا چهارشنبه مهمان البرز است و بعد از آن انتظار می‌رود مجددا آسمانی صاف داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: طی سه روز آینده میانگین بیشینه دما به ۲۰ و کمینه آن نیز به هفت درجه بالای صفر برسد و البته شدت کاهش دما در ارتفاعات استان بیشتر است.

بهاروند احمدی افزود: طی این مدت میانگین سرعت وزش باد هم بین پنج تا ۱۰ متر در ثانیه متغیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • پیش بینی رگبار پراکنده باران در یزد
  • ورود سامانه جدید بارشی از عصر امروز به مرکزی/ وزش باد شدت می گیرد
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز