Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمانی در نشست خبری از معافیت مالیات بر ارزش افزوده در بخش بیمه درمان و عمر و زندگی خبر داد و اظهار داشت: نظر دولت بر این بود که تمام صنعت بیمه از مالیات معاف باشد، ولی تا کنون مجلس موافقت نکرده است؛ تلاش داریم بیمه شخص ثالث نیز معاف شود، ولی چون سال‌های قبل هم این رشته معاف نبوده، در صورت عدم موافقت مجلس اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس‌کل بیمه مرکزی درباره عملکرد صنعت بیمه در تحریم، گفت: مکانیزمی ایجاد شده تا مجموعه شرکت‌های بیمه‌ای این موضوع را مدیریت کنند؛ هیچ بیمه‌نامه‌ای در سطح کشور روی زمین نیست و همه بیمه‌نامه‌ها مدیریت شده و تحت پوشش قرار گرفته است.

وی درباره تورم و تأثیر آن بر نرخ دیه تصریح کرد: باتوجه به تغییرات تورم، نرخ دیه و حق بیمه شخص ثالث تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ تلاش داریم به‌میزان تورم، افزایش حق بیمه نداشته باشیم و امسال هم کمتر از تورم، افزایش حق بیمه خواهیم داشت.

سلیمانی درباره حقوق‌های نجومی مدیران بیمه‌ای گفت: این‌که حقوق‌های بالا قانونی است یا خیر نیازمند تفکیک شرکتهاست؛ شرکت‌های دولتی بر اساس قانون حقوق می‌گیرند و نمی‌توانند یک ریال هم بیشتر بگیرند؛ اما در شرکت‌های خصوصی این قوانین وجود ندارد و توافق بین سهامدار و مدیر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در مقام ناظر نمی‌توانیم به روابط سهامدار و شرکت ورود کنیم که چه‌میزان حقوق و مزایا به مدیران پرداخت شود.

رییس‌کل بیمه مرکزی درباره چرایی عدم‌افشای حقوق‌های نجومی در صورت‌های مالی شرکت‌ها گفت: دستوری در قانون برای افشای این اطلاعات وجود ندارد؛ نه در بورس و نه در صنعت بیمه اجباری نیست و شرکت‌ها مختار هستند.

وی در خصوص پرداخت خسارت صنعت بیمه به سیل‌زدگان اعلام کرد: در سیل اوایل سال ۹۸، وضعیت بیمه واحد‌های مسکونی بهتر از سیل اخیر (چابهار) بوده است و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد؛ در استان لرستان، کمیته امداد و خوزستان بنیاد برکت واحد‌های مسکونی را بیمه کرده بود؛ اما در چابهار تعداد واحد‌های مسکونی تحت پوشش بیمه خیلی ناچیز بود.

سلیمانی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد ریال خسارت ارزیابی‌شده سیل چابهار است، گفت: چک‌های واحد‌های خسارت‌دیده که بیمه هم بودند، آماده و به مالکان تحویل داده شده است، ولی چون واحد‌ها بیمه نبودند صنعت بیمه هم نمی‌تواند به این خسارت‌ها را پوشش دهد و باید سایر مراجع در دولت برای محل پرداخت خسارت سیل‌زدگان تصمیم‌گیری کنند.

رییس‌کل بیمه مرکزی درباره میزان خسارات پرداختی به اغتشاش‌های بنزینی آبان ماه ابراز کرد: اکثر واحد‌های تجاری و صنعتی تحت پوشش بیمه هستند، اما عمدتاً بیمه آتش‌سوزی داشتند، ولی اطلاعات آن واحد‌هایی را که تحت پوشش آتش‌سوزی و بلوا بودند جمع کردیم؛ هنوز بانک‌ها به جمع‌بندی برای اعلام واحد‌های آسیب‌دیده به بیمه نرسیده‌اند و به همین علت هنوز خسارتی پرداخت نشده است.

سلیمانی گفت: خسارت پرداختی اغتشاشات بنزینی که قطعی شده و شرکت‌های بیمه پرداخت کردند حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی درباره حقوق‌های نجومی همچنین گفت: کار خوبی نیست که فیش‌های حقوق و مزایای مدیران را در سایت‌ها منتشر کنیم؛ اگر موضوعی قانونی بود آن را نشر دهیم و اگر غیرقانونی باشد ما و نهاد‌های نظارتی حتماً باید ورود کنیم. در خصوص مدیر بیمه ملت شخصاً از وزیر اقتصاد سؤال کردم و علت عزل حقوق نجومی نبود و موضوع دیگری باعث عزل ایشان شد.

وی در خصوص خسارت هواپیمای اوکراینی گفت: شرکت‌های بیمه داخلی درگیر این مسئله نیستند، ولی بیمه مرکزی اعلام آمادگی برای ارایه مشاوره در خصوص مسایل فنی و بیمه‌ای را داده است هرچند هنوز طرفین ایرانی و اوکراینی به نتیجه مشترک نرسیده و درحال رایزنی هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیمه کل مرکزی حقوق های نجومی نرخ دیه غلامرضا سلیمانی خسارت سیل سقوط هواپیمای اوکراینی واحد های مسکونی حقوق های نجومی شرکت های بیمه صنعت بیمه تحت پوشش شرکت ها واحد ها حق بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، رسول چراغ سحر در نشست هم اندیشی سازمان‌ها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: بسیاری از کارگران شاغل در بخش‌های خصوصی و دولتی از میزان دستمزد اعلام شده خود در لیست‌های بیمه‌ای ارسال شده به تامین اجتماعی آگاهی ندارند و ثبت دستمزد واقعی برای استفاده از مزایایی مانند بازنشستگی و سایر خدمات حق آنها است.  چراغ سحر  افزود: درج دستمزد‌های غیرواقعی و معمولاً به میزان حداقل حقوق در لیست‌های حق بیمه، یکی از مشکلات بیمه شدگان و عوامل ایجاد نارضایتی آنان در زمان بازنشستگی و یا بهره مندی از سایر مزایای بیمه‌ای است.  وی افزود: مبلغ دستمزد مشمول حق بیمه که در لیست‌های ارسالی توسط کارفرمایان درج می‌شود، ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی است و لذا بیمه شدگان و کارگران باید در سال‌های اشتغال به صورت مستمر از ثبت کارکرد ماهانه و میزان دستمزد خود آگاهی و اطمینان حاصل کنند.  وی گفت: برخی از کارفرمایان به دنبال پرداخت حق بیمه کمتر هستند و در موارد زیادی بیمه شدگان و کارگران نیز از پیامد‌های اعلام دستمزد غیرواقعی خود آگاهی ندارند، اما هنگامی که برای استفاده از مزایایی، چون غرامت دستمزد ایام بیماری، مقرری بیمه بیکاری و کمک هزینه دوران بارداری مراجعه می‌کنند و یا زمانی که موعد بازنشستگی آنان فرا می‌رسد، با مبلغ پایین حقوق و مزایای دریافتی مواجه می‌شوند که این امر ناشی از میزان دستمزد اعلام شده در دوران کارکرد توسط کارفرما بوده است و سازمان تامین اجتماعی دخالتی در کاهش یا افزایش آن ندارد.  مدیرکل تامین اجتمتعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مبنای محاسباتی این سازمان، به طور مشخص، میزان دستمزد درج شده در لیست‌های حق بیمه دریافتی از کارفرماست و میزان حقوق و دستمزدی که بیمه شده از محل کار خود دریافت می‌کند، به هیچ وجه ملاک محاسبه نخواهد بود.  چراغ سحر گفتت: کارگران از روز نخست اشتغال به کار، مشمول ماده ۱۴۸ قانون کار بوده و کارفرمایان مکلف به ارسال حق بیمه و دستمزد واقعی آنان به سازمان تامین اجتماعی هستند.  وی نارضایتی بخش زیادی از بیمه شدگان در زمان بازنشستگی و یا استفاده از تعهدات کوتاه مدت سازمان را ناشی از درج نشدن دستمزد و مزایای واقعی آنان در دوران اشتغال دانست و اظهار داشت: این موضوع منجر به افزایش تعداد شکایت‌ها از سوی کارگران به ادارات کار و هم چنین افزایش شمار بازنشستگان با دریافت حداقل حقوق خواهد شد.    وی افزود: بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در بخش بیمه شدگان و منوی سابقه از عنوان شغلی و میزان دستمزد اعلامی خود اطلاع پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد