Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود زحمتکش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح غربالگری شنوایی در بدو تولد برای نوزادان به اجرا در می‌آید و طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال نیز، تکمیل کننده این طرح است تا مشکلات شنوایی در کودکان به حداقل برسد. 
وی اظهار داشت: این طرح با حضور کارشناسان شنوایی سنجی در سطح ۲۳ مهد کودک شهر و روستای دامغان اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
زحمتکش اضافه کرد: طرح غربالگری شنوایی کودکان، با هدف پیشگیری از آسیب‌های شنوایی و صوت و گفتار انجام می‌گیرد. 
وی تصریح کرد: تعیین وضعیت شنوایی، تعیین نوع، مقدار و شکل افت شنوایی، تعیین عوامل خطر و کنترل احتمال بروز افت های شنوایی پیش رونده، تعیین نیاز و نیازمند بودن برای وسایلی نظیر سمعک، وسایل کمک شنوایی، کاشت حلزون، ارجاع جهت ارزیابی های دقیق و بیشتر و ارائه مشاوره های مناسب، از اقدام‌های انجام گرفته در اجرای این طرح است.
زحمتکش ادامه داد: قبل از اجرای برنامه، اطلاع رسانی اولیه با فرم های توزیع شده در بین خانواده‌ها انجام شد و با کسب اجازه از خانواده‌ها کودکان توسط همکاران شنوایی سنج و دارای مجوز در مهد کودک‌ها سنجش می‌شوند.
وی افزود: تاکنون ۳۰۰ خانواده متقاضی برای اجرای این طرح نام نویسی کردند که در صورت شناسایی احتمالی آسیب‌ها نیز تمهیداتی صورت گرفته است و کودکان ضمن پیگیری توسط موسسات مربوطه به شنوایی سنجی ارجاع می‌شوند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: هزینه دولتی اجرای این طرح به مبلغ ۱۵۰ هزار ریال است در صورتی که اجرای طرح غربالگری خصوصی بیش از ۷۰۰ هزار ریال انجام می‌شود.

۳۰۰ ناشنوا و کم شنوا در دامغان از خدمات توانبخشی از قبیل شنوایی سنجی و کمک در تهیه وسایلی مانند سمعک و کاشت حلزون استفاده می‌کنند.
سه هزار و ۲۳۸ خانوار دامغانی از مددجویان بهزیستی این شهرستان هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا بهزیستی تولد خانواده کودکان شنوایی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی غربالگری شنوایی کودکان طرح غربالگری شنوایی اجرای این طرح شنوایی سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آئین افتتاحیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فرمانده پایگاه بسیج ادارات، مسئولین شهرستانی، کارکنان ستادی، مربیان، هنرمندان و خانواده‌ها در محل سالن آمفی تئاتر شهید دربندی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

زهرا آب سوران در آئین افتتاحیه این جشنواره با تقدیر و تشکر از همه‌ی دست اندرکاران این جشنواره گفت: آذربایجان غربی ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت که سرانجام امروز با برگزاری آئین افتتاحیه این جشنواره برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن