Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، این طرح را در صحن شورای شهر مطرح کرد و درباره آن توضیح داد که این طرح بر اساس یک ظرفیت مغفول مانده در طرح تفصیلی مطرح شده است.

وی گفت: این ظرفیت مغفول مانده باعث خواهد شد تا سیما و منظر شهری بهبود پیدا کند.

اعطا عنوان کرد: وقتی ما موضوعی به نام مجوز ساخت ۶۰ درصد از پهنه شمالی قطعات زمین را داریم (بر اساس طرح تفصیلی پایتخت)، به طراح اجازه می‌دهیم تا در ۱۰ درصد از ملک بتواند بازی کند تا حجمی متفاوت تر بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این موضوع اهمیت دارد که ۶۰ درصد از سطح زمینی که می توان ساخت را با چه طراحی و شکل و شمایلی بسازیم تا فضاهای بهتری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح در نحوه طراحی‌ها تفاوت‌هایی ایجاد خواهد کرد.

اعطا با اشاره به برخی نگرانی های اعضای شورای شهر برای این طرح اظهار داشت: برخی از اعضا می گفتند این امکان وجود دارد که در برخی از جاهایی از ساختمان که فضاهای باز وجود دارد،   ساخت و سازهایی انجام شود.

وی تأکید کرد: برای این موضوع و جلوگیری از تخلف هم پیشنهاد شد که ماده واحده ای در نظر گرفته شود که شهرداری موظف به نظارت و پایش بیشتر ساختمان های در حال ساخت شود.

عضو شورای تهران ادامه داد: این طرح شامل یک ماده واحده و ۴ تبصره است، و پیش‌بینی‌های لازم قانونی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی انجام شده است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران این طرح را با ۱۵ رای از ۱۶ عضو حاضر، تصویب کردند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران علي اعطا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران علي اعطا شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران علي اعطا شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران همچنان مطلوب است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۲ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایسنا آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۶۲  بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران
  • هوای تهران پاک است
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت
  • نمره «قابل قبول» هوای تهران
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت
  • هوای تهران «پاک» است
  • هوای تهران همچنان مطلوب است