Web Analytics Made Easy - Statcounter

وظیفه حرکت بدن بر عهده پا و خصوصا مچ پا است. 

 

اختصاصی طرفداری- در ورزش، این نیازها بالاتر از حد معمول است و در بیشتر موارد کفش ورزشی مهمترین قسمت پوشش و تجهیزات یک ورزشکار به حساب می آید. از این رو خصوصیات مکانیکی و ساختار آنها از این نظر اهمیت بسیار زیادی برای جلوگیری از صدمات ورزش های مختلف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام انتخاب کفش ورزشکار باید چندین عامل را در نظر بگیرد  از جمله طراحی برنامه آموزشی، خصوصیات سطح، آناتومی پا و صدمات قبلی. به عنوان مثال یک فوتبالیست که در آسفالت تمرین می کند، نباید از کفش با کفی میخ دار یا همان استوک استفاده کند. ساختار کفش از قسمت های مختلفی تشکیل شده است.

مهمترین آن کفی است. که سه لایه داخلی، میانی، بیرونی دارد. قسمت خارجی یا بیرونی که با زمین در تماس است باید بادوام و دارای خاصیت اصحکاک پذیری باشد. وپا را از سرما حفاظت کند. سبک باشد و ضد آب باشد. معمولا از جنس لاستیک های کربنی است. یا ازجنس های ترکیبی مصنوعی و طبیعی است. شکل های مختلف رویه بیرونی طراحی های متفاوتی دارند. شکل شماره یک و دو در کفش های دویدن جهت اصطحکاک بیشتر کاربرد دارد. شکل شماره سه در تنیس و بسکتبال و ورزش هایی که نیاز به چرخش های ناگهانی دارد. شکل سوم بیشترین تماس را با زمین ایجاد می کند و مخصوص دیویدن در چند جهت است. شکل آخر مقاومت و اصطحکاک خوبی دارد و برای کیک بوکسینگ، رقص هوازی، پله نوردی، مناسب است. این قسمت در کفش های فوتبالی دارای میخ است.

 

کفی میانی باید سبک باشد و خاصیت جذب شوک بالایی داشته باشد بخصوص در کفش های دویدن که وزن بدن هنگام فرود آمدن روی پاشنه قرار می گیرد در این قسمت باید بیشترین میزان استحکام را داشته باشد. نیرویی که در حال راه رفتن از زمین و کف پا به بدن منتقل می‌شود، معمولا حدود دو برابر وزن بدن است. این نیرو در حالت دویدن حتی تا ده برابر وزن بدن به اندام ‌ها منتقل خواهد شد. بنابراین‌ کفی کفش می‌تواند نقش مهمی در انتقال و پخش نیرو از زمین به کف پا و در نهایت به بدن داشته باشد. معمولا از جنس اتیلن ونیلین استات یا پلی اوراتان است. در طراحی برخی کفش ها می تواند دارای ژل و کیسه های هوا باشد. نباید خیلی نرم یا خیلی سخت باشد. این استحکام و سفتی در قسمت داخلی کفش برای افزایش بالانس و تعادل بیشتر، باید در طراحی کفش لحاظ شود.

 

کفی داخلی باید قابل تعویض و کاملا نرم و متناسب با قوس طبیعی کف پا باشد.  باشد. کفی قابل تعویض در کم کردن رطوبت کفش می تواند موثر باشد. کفش مرطوب می تواند موجب ابتلا پا به بیماری های قارچی باشد. قسمت جلویی کفش که محل قرار گیری انگشتان هست بهتر است عریض باشد و انگشتان پا را جمع نکند. کفش های با نوک پنجه باریک موجب عارضه هالوس والگوس یا همان برگشت انگشت شست به داخل می شود. قسمت جلویی کفش در کفش های مخصوص دویدن یا کوهنوردی بهتر است محکم باشد و رویه پوشش دهنده بالایی کفش از الیاف قابل تهویه و کاملا سبک باشد. می تواند از چرم طبیعی یا الیاف سنتتیک که بتواند هوا را از خود عبور دهد باشد. از انتهای شست تا نوک کفش مقداری فاصله باید وجود داشته باشد برای این کار بهتر است اواخر روز به خرید کفش بروید. هر گونه جمع شدن انگشتان یا فشار داخلی کفش قابل قبول نیست. برای برخی از شرکت های کفش سازی این مسئله بسیار مهمی است تا جایی که اقدام به طراحی برخی کفش ها متناسب با شکل آناتومیک انگشتان کرده اند.

اگر رد کفش روی پا بماند به معنی تنگ بودن آن است و باید به فکر کفش گشادتر و راحتتر باشید. کفش از قسمت جلو باید دارای قابلیت خم شدن باشد.

خطی که عریض ترین قسمت کفی خارجی کفش است دقیقا باید منطبق به محل خم شدن انگشتان پا و خصوصا شست باشد . این خط وقتی روی پنجه بلند می شود زیر شست قرار می گیرد.  عارضه هالوس والگوس را در عکس پایین مشاهده می کنید.

محافظ پاشنه باید محکم باشد و کاملا پاشنه را بپوشاند و در این محل لق نزند. اگر کف پای شما صاف باشد کفش از قسمت داخل دچار فشردگی می شود و سایش کفش شما از قسمت داخل و زیر انگشتان داخلی است. در مواردی که نمره صافی کف پا که توسط متخصص پزشکی ورزشی مشخص می شود بالا باشد نیاز به ارتوزهای داخل کفش است که با اسکن کف پای هر فرد ارتوز مخصوص طراحی می شود. به افرادی که دارای درجات پایین تر کف پای صاف هستند توصیه به استفاده از کفش های با کفی سفت تر خصوصا در قسمت داخلی کفش می شود. از طرفی توصیه به پوشیدن کفش های با قوس جلویی پایین تر می شود.  تشخیص کف پای صاف فقط محدود به نبودن یا کاهش قوس کف پا نیست اجزای آناتومیک بسیاری در صاف بودن کف پا دخیل است. لذا هر ورزشکاری با دردهای مچ یا ساق پا یا پیچ خوردگی های مکرر توصیه به معاینه توسط پزشک ورزشی می شود.

به قلم دکتر هانیه احمدی متخصص پزشکی ورزشی

دسته‌بندی: اختصاصیاخبار ایرانبخش‌های دیگر طرفداریسلامت و تندرستیتناسب اندامزندگی سالمبرچسب‌ها: کفش ورزشیپزشکی-ورزشی دیدگاه‌ها (اولین دیدگاه را بنویسید) برای ارسال دیدگاه وارد شوید. ورود مشاهده 0 دیدگاه جدید آخرین اخبار همه اخبار خارجی اخبار ایران ویدیو تصویر بررسی بازی‌های 9 فوریه 2020 لیگ NBA؛ پیروزی لیکرز برابر گلدن استیت، چهاردهمین پیروزی متوالی رپترزفرهاد مجیدی: پرسپولیس از دست ما در رفت؛ استقلال برای ما و هواداران، چیزی فراتر از یک باشگاه استکفاشیان: اصلاً صحبتی نشد که رئیس جمهور می‌خواهد به رختکن تیم ملی برود؛ رزومه دراگان اسکوچیچ چیز خاصی نداردوریا غفوری: مجیدی ریسک و لطف بزرگی کرد که هدایت استقلال را پذیرفت؛ باید به همه ثابت کنیم در همه دنیا کردها پشت یکدیگر هستندصادق درودگر: مردم اصفهان تقاضا داشتند با توجه به اینکه سپاهان در کورس قهرمانی است، قلعه‌نویی در تیمشان بماند و سرمربی تیم ملی نشودفول مچ هلاس ورونا - یوونتوس (سری آ - 2019/20)فول مچ بایر لورکوزن - دورتموند (بوندس لیگا - 2019/20)امیر قلعه نویی: درباره دراگان اسکوچیچ، جای کینه و انتقاد عوض شده است؛ آیا این همه هجمه به نفع تیم ملی است؟حضور علی فتح‌ الله‌ زاده، عضو هیات مدیره استقلال در فدراسیون فوتبال برای ثبت نام در انتخابات کارشناس هیات رئیسهکوریا پس از پیروزی مقابل گرانادا: اتلتیکو مادرید به این پیروزی نیاز داشت؛ کوکه رهبر ماستفرزاد آشوبی: اسکوچیچ با اختلاف بهتر از هر گزینه ایرانی برای تیم ملی است؛ با احترام به استقلال و شهرخودرو، سپاهان و پرسپولیس در آسیا با ثبات‌تر هستندعلیرضا جهانبخش: پورشه ای به ما نمی‌دهند؛ ما فقط عكس یادگاری می گیریم، همینگیشه خارجی؛ یکشنبه، 9 فوریه 2020: در جشنواره دربی میلان، اینتر صدرنشین می‌شود؟سعد عبدالامیر، هافبک الشرطه: برابر استقلال به دنبال کسب نتیجه مطلوب هستیم؛ رقیب را به خوبی آنالیز کردیمالکساندار ایلیچ، سرمربی الشرطه: اگر مقابل استقلال پیروز شویم، از ته دل خوشحال می‌شوم و می‌خندممحمدحسین قریب، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کردعلی دایی: انتخاب اسکوچیچ خارج از فدراسیون فوتبال صورت گرفت؛ حراست، صلاحیتم برای حضور در تیم ملی را رد کردعلی خطیر: برای سمت کارشناس هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کردم؛ بیاییم برنامه محور باشیمبخشی از مطالبات بوژیدار رادوشوویچ و کریستین اوساگوآنا توسط باشگاه پرسپولیس پرداخت شدپتی: از زمان حضور آرتتا روی نیمکت آرسنال، ذهنیت تیم تغییر کرده است؛ به نظر می رسد بازیکنان پیام او را درک کرده اند مطالب بیشتر لیست کامل آخرین مطالب کاربران گفتگو فایل همه بازدید بحث موزیک ویدیو عکس مطلب سوال فایل ویترین مطالب منتخب کاربران طرفداری معرفی بهترین فیلم های دهه ی دوم قرن 21 به انتخاب کاربران طرفداری حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا گلزار رو مشاهده می فرماییدمسابقه داریم چه مسابقه ای ........من در مورد انتخاب سرمربی سر رشته ای ندارم ولی فک میکنم الان زمان حمایته در مورد اسکوچیچم زمان قضاوت میکنه برانکوهم همچین مربی شاخی نبود ولی تو پرسپولیس موفق بود از شهرستان میام تهران میخوام برم اختیاریه راهنمایی کنید لطفادانلود آهنگ Blondie - Call Me (موسیقی فیلم ژیگولوی آمریکایی)ابراهیم تاتلیس_ یایی لالارمن اگه دختر بودم اصلا پسرایی که ریش دارن نمیبوسیدمتفاوت ها را لمس کنید

منبع: طرفداری

کلیدواژه: متخصص پزشکی ورزشی فدراسیون فوتبال قسمت داخل داخلی کفش ثبت نام تیم ملی وزن بدن کف پای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز

  برای بررسی ماجرا باید به یک هفته قبل برگردیم؛ زمانی که خبری کوتاه در فضای مجازی جنجالی شد. براساس این خبر، ۲۹ شرکت‌کننده در یک مهمانی شبانه در باغی دراطراف شیراز به علت استفاده ازمشروبات الکلی تقلبی مسموم وبه بیمارستان‌های شیراز منتقل شدند. ساعتی بعد مشخص شد، شرکت‌کنندگان در مهمانی، پزشکان سرشناس استان فارس بودند. 

مرگ پزشک مشهور 
دو روز بعد ازحادثه اعلام شد یک پزشک خانم متخصص پوست و مو و رتبه هفتم این تخصص به علت استفاده ازاین مشروبات، جانش را از دست داده وهمسرش که متخصص چشم‌پزشکی است،دچارعارضه کلیوی شده است.یک مقام آگاه در این باره به جام‌جم گفت: «مهمانی دراطراف شیراز برگزار شده بود ومیزبان اقدام به خرید مشروباتی کرده بود که به صورت دست‌ساز پر شده بودند. میزبان خودش پزشک نبودامااغلب مهمانان ازپزشکان بودند؛خانم دکتر پس ازمصرف مشروب، فوت کرد.دستگاه قضایی به این ماجرا ورود کرده است.با توجه به میزان صدمات مصرف مشروبات الکلی، مهمانان مقدار زیادی مشروب خورده بودند.» 

واقعیت ماجرا چیست؟
در حالی که اخبار در فضای مجازی از مسمومیت ۲۹‌پزشک دراین حادثه خبر می‌داد اما افشین محمدی دره شوری معاون دادستان شیراز و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی این شهر درباره جزئیات این حادثه گفت: در این ماجرا شش نفر دچار مسمومیت شدند که یک خانم دکتر جانش را از دست داده است.وی افزود: در حال حاضر همه مسمومان از بیمارستان مرخص شده و کسی در بیمارستان بستری یا در کما نیست. اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی غیر‌واقعی است.  به گفته معاون دادستان شیراز تاکنون سه نفر در رابطه با این حادثه بازداشت شده و تحقیقات برای دستگیری افراد مرتبط با این حادثه ادامه دارد. 
دکتر مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به این‌که افراد مسموم آن تعدادی که مطرح شده نیستند، تاکید کرد: اعدادی که ازافراد مسموم و بستری اعلام می‌شود واقعی نیست؛ این حادثه در یک مهمانی شخصی رخ داده و اکثر افراد حاضر در آن جزو کادردرمان بخش خصوصی بودند.وی افزود: تمام افرادحاضر در مهمانی پزشک نبودند و این ادعاها هم درست نیست.یکی از کاربران فضای مجازی مدعی شده، مشروبات استفاده شده در این مهمانی مرگبار، ویسکی پلمب شده بود که به اصطلاح اصل نامیده می‌شود اما در واقعیت، این مشروبات تقلبی و دست‌ساز و حاوی الکل صنعتی بوده است.
روابط عمومی سازمان نظام پزشکی شیراز هم به جام‌جم اعلام کرد، دراین رابطه پرونده‌ای درنظام پزشکی مطرح نشده و پزشک فوت شده عضو نظام پزشکی جهرم بود‌. 

دیگر خبرها

  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!