Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@06:40:00 GMT

رفسنجان به انتقال هوایی عضو پیوندی پیوست

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۸۲۴۳

رفسنجان به انتقال هوایی عضو پیوندی پیوست

خبرگزاری میزان- برای اولین بار؛ عملیات انتقال قلب پیوندی از رفسنجان به تهران با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور با موفقیت انجام شد. تاریخ انتشار: 14:53 - 20 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۸۷۱ به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: تاکنون در رفسنجان فقط عمل‌های پیوند کبد و کلیه انجام می‌شد و در عمل‌های اهدای قلب، فرد اهداکننده می‌بایست به تهران اعزام می‌شد و این اولین انتقال قلب پیوندی از رفسنجان به تهران از طریق اورژانس هوایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: قهرمان اهداکننده، خانم جوان ۳۱ ساله به نام نجمه حسین‌زاده، به دلیل بیماری مغزی در بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان بستری شده بود و در تاریخ ۱۵ بهمن ماه به‌دلیل سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد. نهایتا با موافقت خانواده این فرد، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.   رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در ادامه گفت: با هماهنگی تیم‌های فراهم آوری اعضای پیوند بیمارستان‌های علی بن ابیطالب رفسنجان و مسیح دانشوری و با کمک سازمان اورژانس کشور و تیم‌های درمانی دو مرکز، عضو پیوندی به بیمارستان مسیح دانشوری جهت پیوند به بیمار ۳۸ ساله آقا منتقل و دو کلیه و کبد این فرد جهت اهدا به شیراز منتقل شد. بیشتر بخوانید: تقاضای غیر واقعی برای خرید ماسک شکل گرفته است/کمبود نداریم عرضه ماسک با مدیریت انجام می شود   شادنوش ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب دو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و شهید بهشتی تهران گفت: خوشبختانه از ابتدای سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی مانند انتقال هوایی عضو صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری‌هایی که با وزارت بهداشت انجام می‌شود، اعضای مفید قابل پیوند کمتری به خاک سپرده شوند و فرهنگ اهدا عضو روز به روز شکوفاتر شود.   انتهای پیام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اهدای عضو وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • هافبک مس در فرم روزهای انتقال به استقلال
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء