Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یک شنبه در آیین افتتاح سه طرح آموزشی در مجتمع آموزش فنون اهواز اظهار داشت : پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی باتمام مشکلاتی که دشمنان انقلاب برای ما به وجود آورده و همچنان در تلاش برای به چالش کشیدن عزم و اراده ما نسبت به تحقق اهداف انقلاب هستند کشور ایران روز به روز پیشرفته تر، توسعه یافته تر و مقتدرتر در صحنه های بین المللی ظاهر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد محمدی ادامه داد :شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به نیابت از ۸۰ میلیون نفر ایرانی در حال فعالیت صنعتی و اقتصادی است به طوری‌که به عنوان یکی از بزرگترین نیروهای محرکه اقتصادی کشور محسوب می شود که در راستای نیل به اهداف تولیدی و عمل  به مسئولیت های محوله در قبال مردم شریف ایران، به گونه ای گام برداشته تا هیچ گونه خللی در تولید پایدار روی ندهد.

وی افزود : مجتمع آموزش فنون اهواز به عنوان "هاب" آموزشی صنعت نفت ایران فعالیت می‌کند که آمادگی دارد علاوه بر سایر شرکت های زیر مجموعه صنعت نفت، به نیروی انسانی سایر سازمان‌های استان خوزستان نیز خدمات آموزشی ارائه دهد .

سرپرست مجتمع آموزش فنون اهواز نیز در این آیین اظهار داشت : جایگاه آموزش در صنعت ، یک جایگاه ویژه ای است که با بررسی‌های به عمل آمده وقایع و رخدادهایی که در  صنعت نفت و در صنایع دیگر به وقوع پیوسته، عامل آن ریشه‌ در آموزش دارد که با بهره برداری از این عوامل آموزشی می‌توانیم بسیاری از حوادث را کاهش داده و ایمنی در حین کار را بالا ببریم .

علی صفی خانی ادامه داد : آموزش‌های فنی تخصصی ، میان دستی ای  و صنایع پایین دستی مهم است و به همین دلیل آموزش در این بخش‌ها را در دستور کار قرار داده ایم که این نوع آموزش‌های ایمنی در بسته‌های آموزشی HSE تعریف شده است که  از جمله این پروژه ها و طرح های آموزشی ، دوره های آموزشی شبیه سازهای عملیاتی نیروهای سکوهای نفتی در دریا است.
وی ادامه داد : استخر آموزشی «بقا در دریا » تماما سناریو شبیه سازی شده در زمین آتش استقرار پیدا کرده که همه این آموزش‌ها کمک می کند که دانش و نوع رفتار آتش‌نشان‌ها در مواجهه با اتفاقات آموزش داده شود.

سرپرست مجتمع آموزش فنون  مناطق نفتخیز جنوب افزود : استخر امداد و نجات در فضایی حدود یک هزارو ۲۵۰ متر مربع با کاسه ای استاندارد برابر با ۳۱۲.۵ متر مربع با عمق چهار متر برای انجام آموزش امداد و نجات احداث شده است .

صفی خانی افزود: زمین آتش نیز در راستای ارتقاء سطح آمادگی آتش نشانان در زمینی حدود چهار هزار متر مربع با استفاده از سامانه های تمام اتوماتیک شبیه ساز آتش و مهار آن احداث شده است.

وی با بیان اینکه احداث استخر و زمین آتش با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال ساخته شده است گفت :  این استخر دارای یک اتاق هیدرولیک ، تجهیزات شبیه ساز شرایط دریایی  برای ارائه آموزش های HUET مجهز شده که آن را به اولین مرکز آموزشی کاملا مکانیزه این دوره در کشور تبدیل کرده است .

وی گفت : شبیه سازی بالگرد ، باران ساز ، مه پاش ، رعد وبرق ساز ، موج ساز و ... کاملا مطابق با نمونه های واقعی در دریا طراحی و جانمایی شده است که محیط را به صورت واقعی با بحران‌های دریا شبیه سازی می‌کند .

ناخدا «روزبه نخستین » مخترع مدرن ترین و جدیدترین تجهیزات و سیمیلاتورهای آموزشی « استخر بقا در دریا » با اشاره به اینکه این سمیلاتور (شبیه ساز) جایزه ، تندیس و دیپلم افتخار بهترین اختراع سال را از فدراسیون جهانی مخترعینIFIA را دریافت کرده ، گفت : بومی سازی سیمیلاتورهای ایمنی آتش نشانی و بالگرد نجات ، اطاق دود، سیمیلاتور فرار از بالگرد در هنگام سقوط در دریا ، شبیه ساز بالگرد ، دیوار آتش ، حوضچه آتش ، اتاق‌های دود تمرین آتش نشانان مخصوص پالایشگاه ها و سکوهای نفتی و مراکز آتش نشانی و اطفاء پالایشگاه و سکوی نفتی از جمله تجهیزاتی است که در این استخر نصب شده است .

وی ادامه داد : این سمیلاتورها با اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال ظرف مدت حدود پنج سال با قطعات کاملا ایرانی طراحی شده است ، این امکانات تاکنون از کشورهای اروپایی خریداری می شد که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی این نیاز داخلی بومی سازی شده و نیاز کشور را تامین می نماید.

این مخترع تجهیزات و سیمیلاتورهای آموزشی خاطر نشان کرد : از سراسر ایران و کشورهای همسایه از جمله عراق می‌توانند دوره های چهارگانه شامل آتش نشانی ،بقا در دریا ،هلیکوپتر و دوره های HSC  را با این تجهیزات آموزش ببینند .

آیین افتتاح سه طرح استخر امداد و نجات، رهایی ازبالگرد ساقط در آب (HUET) و زمین آتش مجتمع آموزش فنون اهواز با حضور مدیر عامل و مدیران ارشد مناطق نفتخیز جنوب، فرمانده حوزه ی مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت-جنوب و جمعی از مدیران ارشد استانی صبح امروز در مجتمع آموزش فنون اهواز برگزار شد.

برچسب‌ها شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نفت مجتمع آموزش فنون اهواز شرکت ملی مناطق نفت مناطق نفتخیز جنوب امداد و نجات شبیه سازی آتش نشانی آموزش ها زمین آتش صنعت نفت متر مربع شبیه ساز سه طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه زمان آغاز فعالیت‌های پروژه روستایی را از تیرماه سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است. وخدماتی که در دو سال گذشته در حوزه محرومیت‌زدایی انجام شده معادل اقدامات ۱۵ سال گذشته است.
داودی با اشاره به اینکه دو پروژه آبرسانی مجتمع امام علی (ع) یک و دو برای شهرستان کرمانشاه در حال اجرا است گفت: وی با اشاره به اینکه آبرسانی به ۳۲۵ روستا در استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است

وی افزود: از این تعداد ۲۱۰ روستا در قرارگاه محرومیت‌زدایی توسط سپاه و ۱۱۵ روستا در قالب پروژه ملی و روستایی اجرا شده که طی یک یا دو ماه آینده افتتاح می‌شوند.

وی گفت: در حوزه آبرسانی روستایی تاکنون ۶۲۵ کیلومتر لوله گذاری و ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ احداث و ۴۶ چاه حفر شده و در مجموع ۴۵ هزار نفر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

داودی با اشاره به اینکه دو پروژه آبرسانی مجتمع امام علی (ع) یک و دو برای شهرستان کرمانشاه در حال اجرا است افزود: پروژه مجتمع امام علی (ع) یک، یک حلقه چاه عمیق حفر، ۲۱ باب مخزن و پنج باب ایستگاه پمپاژ احداث و ۸۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه بیش از ۲۰۰۰ هم استانی از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد گفت: این روستاییان هیچ نوع دسترسی به آب آشامیدنی نداشتند و تاکنون آبرسانی سیار داشته یا از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده کرده‌اند و اکنون برای نخستین بار از آب سالم و شبکه آب و خطوط انتقال منتفع می‌شوند.
داودی با بیان اینکه این روستا‌ها آخرین روستا‌های شهرستان کرمانشاه منتهی به شهرستان اسلام‌آباد غرب هستند افزود: از ۱۸ روستای مذکور هشت روستا امروز از آب شرب بهره‌مند شدند و آبرسانی به ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت افتتاح خواهد شد؛ که با افتتاح این طرح‌ها بیش از دوهزار هم استانی برای نخستین بار از آب سالم و شبکه آب شرب پایدار بهره‌مند شدند؛ که هیچ نوع دسترسی به آب آشامیدنی نداشتند و آبرسانی سیار یا از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده کرده‌اند.
وی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه ۱۴۰۴ وارد مدار می‌شود گفت: که در واقع یکی از پروژه‌های مهم و مطالبات جدی این کلانشهر محسوب می‌شود که از نظر مسائل بهداشتی، زیست محیطی و صنعتی بسیار اثرگذار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تصفیه فاضلاب ۳۲۴ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه در مدول شمالی این تصفیه خانه در حال انجام است و نیاز کرمانشاه این است که دو تصفیه خانه ۴۰۰ هزار نفری نیز ساخته شود.
وی عنوان کرد: اکنون مدول دو تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر در حال ساخت است و آخرین تکنولوژی‌های جهان در حوزه تصفیه فاضلاب با بالاترین امکانات در آن استفاده خواهد شد.
داودی با اشاره به اینکه ظرفیت این تصفیه‌خانه ۶۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است و بخش‌هایی از کرمانشاه را تحت پوشش قرار می‌دهد گفت: ساخت این تصفیه خانه در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شروع شده و با توجه به اینکه مصوبه سفر رئیس جمهور بوده و اعتباری به آن تخصیص داده شده اکنون ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیگر خبرها

  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان