Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلانی از کشف بیش از ۸۳۰ تن مواد مخدر طی ۱۰ ماهه سال جاری در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۷۵ درصد از این مواد مخدر در استان های شرقی کشور کشف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «ناصر اصلانی» امروز(20 بهمن) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی اظهار کرد: از اقدامات خوب و قابل قبول استان خراسان جنوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر قدرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز مواد مخدر یک پدیده شوم و استعماری و چند بعدی است که امروز  دشمنان می خواهند برای عقب نگه داشتن کشور از حربه مواد مخدر و به اعتیاد کشاندن جوانان ونوجوانان ما استفاده کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید با این بزه سازمان یافته با جدیت برخورد شود، گفت: امروز با رشد 30 درصدی مواد مخدر در جهان مواجه هستیم و بیش از 285 میلیون معتاد در دنیا وجود دارد.

 

اصلانی با بیان اینکه اکنون 803 نوع روانگردان های جدید  (ان پی اس) در جهان تولید و مورد مصرف قرار می گیرد، افزود: براساس آخرین گزارش در سال 2018 میزان کشت مواد مخدر در کشور افغانستان 268 هزار هکتار بوده و شاهد بیش از 10 هزار تن تولید مواد مخدر خصوصاً تریاک هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان های دیگر نبود اکنون باید میزان معتادان در ایران باید حداقل 10 برابر وضعیت موجود می شد، تاکید کرد: نباید در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مأیوس  و ناامید شویم.

 

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه از امریکا از سال 2000  در منطقه مستقر است و نه تنها جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در رابطه با مواد مخدر انجام نداده بلکه حمایت های لازم را انجام داده است، گفت: در یک سال اخیر تولید شیشه در افغانستان رواج پیدا کرده است و این سیاست پلید و شوم ساطمان یافته امریکایی هاست.

 

اصلانی با اشاره به افزایش 740 درصدی کشفیات مواد مخدر شیشه در سطح کشور، افزود: همچنین کشف ماده مخدر شیشه در خراسان جنوبی نیز 150 درصد افزایش یافته است.

 

وی از کشف بیش از  830 تن مواد مخدر طی 10 ماهه سال جاری در کشور خبر داد و بیان کرد: بیش از 75 درصد از این مواد مخدر در استان های شرقی کشور کشف شده است.

 

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه باید تمام سازمان‌ها و دستگاه های اجرایی با هم افزایی و برنامه ریزی برای مبارزه با جرم سازمان سافته و غول پیکر مواد مخدر تلاش کنند، ادامه داد: 74 درصد کشفیات موادمخدر به صورت اطلاعاتی است.  

 

اصلانی با بیان اینکه امسال مجموع عملیات‌ها و درگیری‌ها در امر مبارزه با موادمخدر نسبت به سال گذشته 51 درصد رشد داشته اشت، افزود: همچنین شهدای مبارزه با مواد مخدر 79 درصد کاهش داشته است.

 

به گفته وی در 10 ماهه سال جاری کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی 23 درصد، دستگیری قاچاقچیان حدود 17 درصد و پاکسازی نقاط آلوده 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 

اصلانی همچنین نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در جمعیت فعال کشور را 5.4 درصد عنوان کرد و گفت: میزان شیوع مصرف مواد مخدر در خراسان جنوبی 3.78 درصد است که این رقم، پایین‌تر از میانگین کشوری است.

 

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: میزان شیوع اعتیاد در جمعیت دانشجویی کشور 4.7 درصد است و این رقم در خراسان جنوبی  2.6 درصد می‌باشد.

 

اصلانی ادامه داد: میزان شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری کشور 22.3 درصد است که این رقم در جمعیت کارگری استان خراسان جنوبی 34 درصد است که باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین شیوع شناسی 2 میلیون و 800 هزار معتاد(مصرف کننده مستمر) در سطح کشور وجود دارد، افزود: در سال‌های گذشته به دلایلی پوشش بیمه پایه‌ای معتادان حذف شده بود که برای رفع این مشکل یک سال و نیم تلاش کردیم که این اتفاق در سال آینده رخ خواهد داد.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشفیات مواد مخدر معتاد خراسان جنوبي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی ماهه سال جاری مواد مخدر کشفیات مواد میزان شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد