Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین امروز یکشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه در محل  این ستاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این مراسم بسیج را سازمانی مهم و ارزشی دانست و گفت: مقام معظم رهبری تعبیری در مورد این سازمان دارند که من هرچه گشتم درباره هیچ سازمان دیگری نفرموده‌اند، معظم‌له می‌فرمایند: بسیج مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین یک تعبیر برای درک عظمت و جایگاه این سازمان کفایت می‌کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه حرکت بسیج در عرصه‌های مختلف موجب پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شده است، اظهار کرد: شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از شاخص‌ترین و برجسته‌ترین سرداران سپاه و بسیجی تراز بود. ایشان تراز یک بسیجی بود که همه را در زمان حیات و شهادت خود دور هم جمع کرد و موجب تقویت وحدت در کشور شد.

وی با اشاره به برگزاری هفت جلسه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: اولین تفاهم نامه‌ای که پس از تشکیل این جلسات امضای آن را با جدیت دنبال کردیم، تفاهم‌نامه میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین بود. ما باور داریم که همدلی خوبی میان کانون‌های فرهنگی هنری و سازمان بسیج وجود دارد که امروز با امضای این تفاهم‌نامه زمینه تقویت آن فراهم می‌شود.

ارزانی با اشاره به امر مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری با سازمان بسیج، اضافه کرد: ما تاکنون چندین تفاهم نامه با سازمان بسیج مستضعفین امضا کرده‌ایم که مربوط به مباحث کلی بود ولی تفاهم نامه امروز علاوه بر اینکه به مباحث کلی به موضوعاتی همچون همدلی و اهمیت جایگاه مسجد مربوط می‌شود به فعالیت‌های کاربردی به ویژه مجموعه اقدامات کارگروه‌های شش‌گانه نیز اشاره شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این تفاهم نامه آن است که در آن قید شده همه خود را بازوی امام جماعت می‌دانیم. امام جماعت در مدیریت مسجد مبسوط الید است و کارها باید با هماهنگی او انجام گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های دیگر تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین تقسیم کارها است و در مجموع این ویژگی‌ها موجب جامعیت این تفاهم نامه شده است.

ارزانی در ادامه از تلاش سردار غیب پرور، فرمانده سابق سازمان بسیج مستضعفین، سردار سلیمانی فرمانده فعلی بسیج مستضعفین، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمام افرادی که نقشی در انعقاد این تفاهم نامه داشتند، تشکر کرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه بر دو موضوع نیروی جوان و مدل‌های جدید و نوین شان تاکید کردند که هر دوی این موضوعات به تفکیک در تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین لحاظ شده است.

وی در پایان با بیان اینکه مسجد خاستگاه انقلاب اسلامی است و نقش مهمی در استمرار آن داشته است، خاطرنشان کرد: هر قدر مساجد ما تقویت و کارکردهای آن احیا شوند، بستری خوب فراهم می‌شود برای اینکه اهداف انقلاب اسلامی سریع‌تر به سرمنزل مقصود برسد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام احسان رضایی در این مراسم با اشاره به جایگاه مسجد در آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) و تاکید بر اینکه بسیج در سنگر مساجد برای تحقق مردم سالاری دینی تلاش می‌کند، گفت: بسیج تلاش دارد محله اسلامی رقم بخورد که این مهم در سایه هم‌افزایی نهادهای مسجدی ممکن است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان بسیج مستضعفین و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: امیدواریم هم افزایی میان این دو نهاد که از اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، هر روز بیش از گذشته تقویت شود.

وی اضافه کرد: بخش‌های بالادستی، موضوع آموزش و ظرفیت‌های عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در این تفاهم نامه دیده شده است.

رضایی در ادامه گفت: هم‌افزایی میان بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری موجب می‌شود اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی با سرعت بیشتری تحقق یابد.

وی در ادامه از تلاش‌ها و حمایت های سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار غیب پرور، رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین، سردار سلیمانی رئیس فعلی سازمان بسیج مستضعفین و حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بسیج مستضعفین و این ستاد تشکر کرد.

رضایی یادآور شد: ان شاءالله بچه‌های مسجد از جمله اعضای کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج با همکاری یکدیگر بتوانند پرچم انقلاب را بالا نگاه دارند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در پایان گفت: اگر در مسجدی دو تیم از کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج در حال انجام وظیفه هستند، باید تدبیری اتخاذ شود که این دو مجموعه هم‌افزا شوند و به‌صورت تخصصی کارها را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج مساجد تفاهم نامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد حجت الاسلام رضایی حجت الاسلام ارزانی بسیج مساجد رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امضای تفاهم نامه همکاری میان کانون های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین مقام معظم رهبری تفاهم نامه انقلاب اسلامی حجت الاسلام بسیج مساجد هم افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر اولویت اعتبارات دراستان بوشهر در سال جاری را تشریح کرد و گفت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی زاده روز پنج شنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه راه های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده تصریح کرد: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح های این بخش تامین بودجه می شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی آنژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیروها در صنایع بویژه پتروشیمی ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می کنند و در افزایش استخدام نیروهای بومی اهتمام می ورزند.

وی در ارتباط با تامین اعتبارات فرهنگی و اجتماعی عسلویه نیز اضافه کرد: امسال مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بعد از ۱۲ سال تکمیل می شود.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد افزود: همچنین بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه از ۳۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش می یابد که وزارت کار، اعتبار این طرح را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند