Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاجیکستان و مالزی در زمینه ایجاد گروه دوستی بین پارلمان‎‌های 2 کشور به توافق رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان با «عارف محمد یوسف» رئیس پارلمان مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به همکاری‌های پارلمانی بین 2 کشور از جمله تاسیس گروه دوستی بین پارلمانی تاجیکستان و مالزی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طرفین تاکید کردند که سفرهای متقابل گروه‌های دوستی به تقویت و گسترش مناسبات میان 2 کشور کمک خواهد کرد.

وضعیت فعلی و دورنمای توسعه روابط میان 2 کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، انرژی، توریستی، کشاورزی، صنعتی، حمل و نقل هوایی، فرهنگی، مبارزه با تروریسم، تعامل در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی، تقویت روابط در زمینه‌های مختلف از جمله موضوعاتی بود که در این دیدارها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهرالدین در چارچوب سفر خود به مالزی با دانشجویان تاجیک مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های مالزی دیدار و از آنان برای شرکت فعال در انتخابات پارلمانی در اول مارس و انتخابات ریاست جمهوری در پاییز سال جاری میلادی دعوت کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مالزی تاجیکستان گروه دوستی توافق تاجیکستان و مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • ازبکستان به عنوان سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند
  • تایلند در خانه تاجیکستان را شکست دا د و راهی فینال شد
  • تایلند فینالیست شد/ حذف تاجیکستان در ضربات پنالتی
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است