Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پرفسور گونتر اوکر هنرمند برجسته آلمانی به منظور برگزاری نمایشگاه «کرنش به حافظ» قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «حجت الاسلام میثم امرودی»، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت برگزاری آخرين دوره نمایشگاه «کرنش به حافظ» که توسط آثار پرفسور «گونتر اوکر» در ایران برگزار می شود قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تقدیرنامه توسط «حسین عالم بخش» نماینده رییس سازمان فرهنگی هنری در جزيره کیش به این هنرمند شهير جهانی اهداء شد؛ در متن تقدیرنامه آمده است :

«خیز تا بر کلک آن نقاش جان افشان کنیم
کاین همه نقش عجب در گردش پرگار داشت
(حافظ شیرازی)

طراح و هنرمند گرامی
پروفسور گونتر اوکر
هنرهای تجسمی، مرزها را طی می‌کند تا با زبان جهانی تصویر، با ملت ها گفتگو کند و پیام آور صلح، امنیت، آرامش و مهربانی باشد. حضورتان را در کشورمان ارج می نهیم و هنرتان را قدر دانیم.
سلامتی و شادکامی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»


پرفسور گونتر اوکر از سال ١٣٩٥ تا به امروز در ایران، اقدام به برگزاری نمایشگاه آثار خود از غزلیات حافظ کرده است. این هنرمند برجسته آلمانی احساس و برداشت خود را از غزلیات حافظ بر روی بوم به عرصه ظهور در آورده است. گونتر اوکر پس از گوته یکی از هنرمندان غیر ایرانی است که حافظ را از دریچه هنر خود به جهانیان مـعرفی کـــرده است.

یکی از ویژگی‌های این هنرمند، گرایش او به گرفتن مفاهیم از حوزه‌های گوناگون فرهنگی به‌ویژه فرهنگ‌های آسیایی و وارد کردن آن‌ها به جهانِ آثار خود است.

لازم بذکر است در ميان اين سري از آثار؛ تابلویی هم با نام خلیج فارس خلق کرده تا همچون ديگر مستندات در جاي جاي اين كره خاكى برگه تاييد ديگرى باشد بر اصالت نام زيباى خليج هميشه فارس كه براى آيندگان به عنوان مستند غير فابل انكار تاريخى در ايران و آرشيو اتحاديه اروپا بویژه دولت آلمان به يادگار ثبت و ضبط شده است.
 این هنرمند برجسته سرى شماره يك از اديشن فارسي از اين آثار را به موزه هنرهاى معاصر ایران اهدا کرده كه ارزش آن بالغ بر ١٥٠هزار يورو برآورد شده است.
نمایشگاه کرنش به حافظ در جزیره زیبای کیش از تاریخ ١٤ تا ٣٠ بهمن ماه امسال در موزه خليج فارس میزبان علاقمندان است.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام امرودی تقدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رییس سازمان فرهنگی هنری هنرمند برجسته کرنش به حافظ گونتر اوکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است

ایسنا/تهران فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران گفت: تلاش های آموزش و پرورش در برنامه های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزش های دینی و الهی قابل تقدیر است.

سردار ولی زاده با بیان اینکه زحمات و تلاش های آموزش و پرورش در برنامه های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزش های دینی و الهی قابل تقدیر است، گفت: در بحث راهیان نور به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان است.

 وی به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیت استفاده می‌کند.

 سردار ولی زاده در ادامه بیان کرد: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود را به نسل امروز منتقل کنیم، می‌توانیم بگوییم یادواره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می شود، اثر بخش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران نیز بیان کرد: سپاه حافظ نظم و سنگربان انقلاب اسلامی در مقابل هجمه های دشمنان است که رسالت خویش را به خوبی در همه عرصه ها انجام می دهد.

 بهرامی افزود: ما در آموزش و پرورش به عنوان سربازان و پاسداران عرصه تعلیم و تربیت در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: عملیات وعده صادق موجب خرسندی و خوشحالی مردم شد و جواب محکم و نمایش قدرت ایران اسلامی برای دشمن بود و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت که جا دارد از دلاوری و سلحشوری نیروهای سپاه تقدیر و تشکر کنم.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران افزود: همکاری همه جانبه خود را با مجموعه کمیته ها به نیت دعای خیر شهدای گرانقدر اعلام می‌داریم، چرا که به این میراث گرانبها و فرهنگ ارزشمند شهدا از عمق جان، اعتقاد و علاقه داریم و هرکاری که در عرصه کنگره شهدای استان تهران باشد با آغوش باز انجام می دهیم.

 بهرامی در ادامه بیان کرد: محبت عظیمی که خانواده‌ های معظم شهدا دارند به گونه‌ای است که دیدار با هر یک از خانواده‌ های شهید فرهنگی یا دانش آموز، مکتب درسی برای ما از لحاظ مدیریتی و ارزشی است.

وی افزود: کنگره شهدای استان تهران را در پیش رو داریم و نقش معلمان و مدیران آموزش و پرورش در این کنگره مشخص است.

 در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»