Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صفرپور روز دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات شوراهای اسلامی شهرستان بروجن تاکید کرد: به‌منظور تهیه طرح آبخیزداری تالاب دهنو برای هدایت رواناب‌های ورودی از سوی شهرهای بروجن و نقنه به روستای دهنو تمهیدات لازم فراهم شود.

وی افزود: در همین راستا پیشنهاد می‌شود اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری مطالعات کارشناسی لازم در این زمینه را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفرپور تصریح کرد: رفع مشکل واگذاری زمین‌های کشاورزی در اراضی روستای دهنو  و تعیین تکلیف نشدن وضعیت مالکان آن از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از مهمترین خواسته‌های مردم است.

وی یادآور شد: مشکل کشاورزان روستای دهنو در پیاده‌سازی آبیاری قطره‌ای زمین‌های کشاورزی آنان تاکنون رفع نشده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان بروجن اظهار داشت: واگذار نشدن قطعه‌کاری زمین‌های کشاورزی بین روستای دهنو و سخرجلو (دشتی در اختیار کشاورزان) از سوی جهادکشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به کشاورزان از دیگر مشکلات مردم در این شهرستان است.

وی گفت: با توجه به فاصله ۳۰۰ متری بین چاه آب کشاورزی و این زمین‌ها، پیشنهاد می‌شود با هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان زمین‌های یاد شده به ۷۲ حبه کشاورزی واگذار شود.

صفرپور، به مشکلاتی در خصوص سد روستاهای سورک و دهنو اشاره و تاکید کرد: سال گذشته این سد آب‌گیری و بیشترین استفاده برای زمین‌های کشاورزی پایین دست سد انجام شده است.

وی افزود: به همین علت پیشنهاد می‌شود تا طرحی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تهیه شود تا زمین‌های بالا دست سد نیز از این آب بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن در تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

با توجه به پدیده خشک‌سالی و کاهش بارش‌های چهارمحال و بختیاری در بیش از یک دهه گذشته باید زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و زمین‌های کشاورزی این استان فراهم شود.

بروجن در ۶۰ کیومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها بروجن چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی بروجن چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری زمین های کشاورزی پیشنهاد می شود شهرستان بروجن روستای دهنو زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری