Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از روابط عمومی «جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران»، این نشست ۶ تا ۹ بهمن در ساختمان مرکزی دانشگاه زاهدان با حضور زهرا صدر مدیر واحد زنان «جمعیت»، عضو شبکه ملی ارتباطی زنان، دکتر برنایی مدیرکل امور بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان، دکتر حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استان کرمان و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زهرا صدر همچنین با اشاره به مضرات دخانیات و وضعیت استعمال آن در کشور، در ادامه افزود: این سازمان مردم نهاد، به عنوان مرکزی که در حوزه مبارزه و کنترل دخانیات در کشور سابقه‌ای بیش از سه دهه را دارد، در خصوص آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های آموزشی مانند، برگزاری کلاس‌های آموزشی ضد دخانی در همه بخش‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به شیوع بسیاری از بیماری‌های مرتبط با استعمال دخانیات ادامه داد: یکی از عوامل خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها مصرف دخانیات است. همچنین مصرف انواع کالاهای دخانی بر روی ابتلا یا تشدید بسیاری از بیماری ها ازجمله بیماری‌های غیر واگیر نیز تأثیرگذار است؛ که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی گسترده انجام شود.

برنایی مدیرکل امور بانوان در این نشست،طی ارائه گزارش آماری از وضعیت زنان در استان گفت، استان سیستان و بلوچستان از لحاظ تراکم جمعیتی کمترین تراکم جمعیت در کشور را دارد با این وجود کمبود زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی این استان را با مشکل مواجه کرده است.

برنایی در ادامه، با توجه به طول مرز مشترک میان این استان با کشورهای افغانستان و پاکستان و وجود پدیده مهاجرت و قاچاق مواد مخدر، بر ارائه آموزش‌های لازم در زمینه منع مصرف مواد مخدر و انجام حمایت‌های لازم بخصوص ایجاد اشتغال برای بازگشت به زندگی عادی بهبودیافتگان، تأکید کرد.

در ادامه دکتر نوابی نژاد رئیس شبکه ملی ارتباطی زنان با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای شبکه از اعلام آمادگی و تمرکز برنامه‌های آتی شبکه در حوزه‌های؛ اشتغال، آموزش، بهداشت و آسیب‌های اجتماعی خبر داد

لازم به ذکر است؛ در پایان از زهرا صدر مدیر واحد زنان «جمعیت» جهت همکاری در زمینه اجرای طرح بیمارستان بدون دخانیات بوعلی شهر زاهدان، فعالیت‌های آموزشی ضد دخانی در مدارس و سایر سمن‌ها دعوت به عمل آمد.

بعد از برگزاری این نشست‌ها همچنین مدیر واحد زنان «جمعیت» به درخواست خانم هاشمی کارشناس آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، یک کارگاه آموزشی با موضوع «جوانان و نه به دخانیات» در دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد شهر زاهدان برگزار کرد که با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران دخانیات استعمال سیگار مدیرکل امور بانوان بیماری ها فعالیت ها زهرا صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، خلیل احمد سلامی صبح امروز در جلسه با مسئولین ایمنی استان، اظهار داشت: 400 مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ایمنی و بهداشت کار از مهترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، 10 درصد کاهش یافت. 

سلامی از فعالیت 396 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد. 

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!