Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@12:45:19 GMT

صدای دانشجو در هر تصمیم گیری باید شنیده شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۱۳۸۷

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر حق دوست، در نشست خبری به مناسبت دهه فجر، گفت: مصوبه شورای عالی فرهنگی، تعهدی است بر رعایت مفاهیم عالی عدالت آموزشی و ما مفتخریم که بتوانیم این مفاهیم را انتقال دهیم. 

وی افزود: امروز ما ده کلان منطقه را برای بهینه سازی عدالت آموزشی ایجاد کرده ایم. باید چنان پیش برویم که کلان مناطق بتوانند امکانات آموزشی و خدمات درمانی را در درون خود ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بین این کلان مناطق رد و بدل دانشجو و دانش باید وجود داشته باشد. باید دانشگاه ها ماموریت مناطق را تدوین و محقق کنند. طرحی در این زمینه تدوین شده است و تنها باید نقشه توسعه علمی آن ایجاد شود. باید برای ده سال آینده نقشه های آمایشی برای رشد علم ایجاد شود. 

حق دوست گفت: شاخص های کیفیت علمی، برای اولین بار در سال 90 و دوباره در سال 94 ایجاد و رتبه بندی شدند. اگر چه این تکلیفی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به دوش ما گذاشته، اما پیش تر انجام شده است.

وی افزود:  شفافیت امر بسیار مهمی است و منجر به پاسخگویی و اصلاح امور می شود. پیشتر بسیاری از اخبار را محرمانه تلقی می کردند، که در واقع محرمانه نبودند. امروز این اخبار به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می گیرد. این شفافیت به دانشگاه ها ابلاغ شده است. باید برای هر تصمیم گیری صداهای دانشجو را بشنویم. 

حق دوست درباره تخلف صندلی فروشی گفت: تاکنون مورد صندلی فروشی نداشته ایم.  درباره انتقال دانشجویان علوم پزشکی از خارج به داخل کنترل‌های دقیقی در وزارت بهداشت صورت می‌گیرد. 

حق دوست بیان کرد:  دانشگاه همدان و کرمانشاه در جذب دانشجوی خارجی از دانشگاه‌های بزرگ تهران نیز پیشی گرفته اند.  کردستان و کرمانشاه و ایلام بیش از ۷۰۰ دانشجوی خارجی جذب کرده اند.۲ هزار و ۶۳۸ دانشجوی خارجی درایران تحصیل می‌کنند. 

او افزود: در بین الملل سازی تعداد دانشجویان خارجی  به برکت بسته تحول آموزش ۶ برابر شده است همچنین بسیاری از آزمون‌های ما به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که دقت و سرعت عمل را بالا می‌برد و تقلب را کاهش می‌دهد.

او درباره افزایش ظرفیت دانشجو گفت: در سال آینده ممکن است کاهش پذیرش در برخی رشته ها داشته باشیم ولی تعداد پذیرش کلی، کما فی السابق است. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دانشجو رشد وزارت بهداشت وزیر بهداشت ایلام دانشجوی خارجی دانشگاه ها حق دوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این صدای موتور لذت دارد! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آنچه درباره امام صادق‌(ع) کمتر شنیده‌اید
  • ستاره شمس آذر: به تیم‌های بزرگ‌تر هم فکر می‌کنم!
  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • سوپرایز ویژه اوسمار برای سپاهان؛ بیرانوند وارد می‌شود؟
  • سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • این صدای موتور لذت دارد! (فیلم)
  • صدای داور روی آنتن تلویزیون؛ هاوارب وب برای شفافیت VAR وارد عمل شد
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است