Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر بیمارستان با اشاره به اینکه این بیمار به مدت چهار روز در بخش مراقبت‌های ویژه اورژانس بیمارستان، بستری بود، گفت: پزشکان ایرانی نه تنها در کشور‌های همسایه، بلکه در مجامع بین المللی پزشکانی حاذق، متبحر و با تجربه شناخته شده هستند.

بیژن فاضل جهرمی افزود: نه تن‌ها بیمارستان‌های خصوصی بلکه بیمارستان‌های دولتی هم مقصد برخی از همین بیماران شده اند و همین خوشنامی بسیاری از بیماران کشور‌های دیگر را برای درمان به ایران می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با این توضیح که در بیمارستان نمازی علاوه بر اتباع افغان، سالانه به بیش از ۳۶۰ بیمار خارجی، خدمات فوق تخصصی ارایه می‌شود و این خدمات در برخی از رشته‌ها بسیار قابل توجه است، عنوان کرد: یکی از این خدمات مهم، ارائه خدمات به بیماران سکته مغزی است که موجب شده پزشکان این رشته بتوانند در مجامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.

فاضل جهرمی با اعلام اینکه سالانه دو هزار بیمار مبتلا به سکته مغزی به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه می‌کنند که نزدیک به ۱۵ درصد از این افراد، زیر ۴۵ سال و یک سوم بیماران نیز، زیر ۶۵ سال هستند، یادآور شد: به عقیده محققان، سکته مغزی به عنوان دومین عامل مرگ و میر و نخستین دلیل معلولیت در جهان شناخته می‌شود و باید نسبت به راهکار‌های پیشگیری از این عارضه خطرناک، دقت فراوانی داشت.

او ادامه داد: تشخیص سریع و به موقع نشانه‌های سکته و مراجعه هرچه سریع‌تر به مراکز تخصصی و پیشرفته درمانی، تاثیر به سزایی در بهبود نتایج حاصل از درمان دارد، به محض مشاهده نشانه‌های سکته مغزی، تنها چهار و نیم ساعت برای بازگشایی رگ و برقراری مجدد جریان خون به مغز و کاهش پیامد‌های ناشی از سکته فرصت وجود دارد، زیرا هر ساعت که از بروز سکته مغزی بدون اقدامات درمانی می‌گذرد، بیمار پنج سال پیرتر می‌شود.

شرح ماجرا از زبان توریست فرانسوی

پرسیجی ژاکوییس این بیمار فرانسوی علت بستری شدن خود در بیمارستان نمازی را اینگونه شرح داد که در هتل با نشانه‌های کاهش هوشیاری، اختلال در تعادل، اختلال در میدان دید به صورت ناگهانی مواجه شدم، به سرعت به مترجم اعلام کرده و به این بیمارستان انتقال داده شدم.

او ادامه داد: در ابتدا متوجه خطری که مرا تهدید می‌کرد نبودم، تا زمانی که پزشکان به سرعت بر بالین من حاضر شدند و خدمات فوق تخصصی ارایه دادند که متوجه شدم، قرار بود چه اتفاق ناخوشایندی برایم بیفتد.

ژاکوییس با بیان اینکه پس از بستری در این بیمارستان، به خانواده ام اطلاع داده شد و آنان پس از اطلاع از وضعیت بیماری من، به سرعت به شیراز عازم شدند، اضافه کرد: دخترم تصور داشت که من دیگر نتوانم زنده بمانم و یا نتوانم حرکت کنم، اما زمانی که اقدامات فیزیتوراپی برایم انجام شد، هر روز شرایط جسمانی من بهتر شده و او به بهبودی من امیدوار شد.

او تلاش پزشکان و کادر درمانی بیمارستان نمازی را ستودنی دانست و گفت: تلاش آنان به گونه‌ای بود که من را از مرگ حتمی و یا معلولیت جسمی نجات داد.

این شهروند اهل فرانسه با تقدیر از کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه اورژانس بیمارستان نمازی، یادآور شد: سفر به ایران و خدمات کادر درمانی این بیمارستان موجب شد که این سفر برایم به عنوان یکی از خاطره انگیز‌ترین سفر‌ها در ذهنم باقی بماند.

این خدمات به همت دکتر «فرید زند»، دکتر «صادق ایزدی»، دکتر «افشین برهان حقیقی» پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه اورژانس، «آرزو قمری» سرپرستار، «حمیدرضا جعفری» و «جمشید گودرزی» به عنوان فیزیوتراپ و دیگر کارکنان درمانی در بخش مراقبت‌های ویژه اورژانس ارایه شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توریست فرانسوی بیمارستان نمازی علوم پزشکی بیمارستان نمازی کادر درمانی سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری، صبح جمعه به خبرنگاران گفت: کبد زنده یاد امیرحسین ربیعی جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: امیرحسین چهار روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و متأسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

جعفری، با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: باید از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانو وی نیز جهت ترمیم مشکل حرکتی زانو سه بیمار برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

کد خبر 6088976

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم