Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مریم طایفه محمودی گفت: پژوهشگاه ICT از ابتدای فعالیت خود، یکی از محورها را بر مبنای فراهم شدن امکان ارتباط و تعامل دانشجویان با این مرکز تحقیقاتی قرار داد تا هدف ارتباط بین صنعت و دانشگاه محقق شود؛ از همین منظر، در سال‌های مختلف ظرفیت هایی به دانشگاه های مختلف تخصیص داده شد تا بتوان برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، دوره های کارآموزی برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طایفه محمودی گفت: به دلیل سابقه و تخصص های موجود در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، موفق به جذب کارآموزان خوبی از مراکز و دانشگاه‌های مختلف شدیم.

وی با بیان اینکه شرایط جذب کارآموز در روزهای نخست، کمی دشوارتر و محدودتر بود، افزود: شرایطی مانند معدل های بالاتر و تخصص های خاص‌تر، فضا را برای ورود کارآموز با محدودیت مواجه می کرد اما به مرور زمان با گسترش زمینه تحقیقاتی و محورهایی که در پژوهشگاه ICT به وجود آمد، بر میزان ظرفیت پذیرش کارآموزان هم افزوده شد.

مدیر دفتر آموزش و همکاری های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه خاطرنشان کرد: ما با برخورداری از ۴ پژوهشکده فعال در حوزه های فناوری ارتباطات، فناوری اطلاعات، سیاست پژوهی و امنیت فناوری اطلاعات، می توانیم در هر یک از این حوزه ها کارآموزانی از دانشگاه های مختلف را جذب کنیم.

وی گفت: فرآیند کار به این شکل است که متقاضیان ابتدا از طریق سایت پژوهشگاه ICT، با حوزه ها و تخصص های مورد نیاز و مرتبط با پژوهشگاه آشنا شده و سپس با وارد کردن اطلاعات خود و ارائه معرفی نامه ای از دانشگاه مرجع، مرحله مقدماتی را انجام می دهند.

مدیر دفتر آموزش و همکاری های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما در دفتر آموزش، بنا بر رشته تحصیلی متقاضیان، مانند مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریت فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی و رشته هایی از این قبیل که با پژوهشگاه ICT مرتبط است، مدارک را بررسی کرده و بعد از انجام مصاحبه با آنها، درباره رشته تخصصی، علاقمندی و مهارت هایشان، آنها را به پژوهشکده مربوطه معرفی می کنیم. سپس فرد کارآموز، تحت نظر سرپرست، کارآموزی خود را پشت سر می گذراند.

وی اظهار داشت: در نهایت، در پایان دوره کارآموزی، نمرات کسب شده توسط کارآموز همراه با گزارش کارآموزی وی در قالب فرم های پژوهشگاه، برای دانشگاه ارسال می شود.

طایفه محمودی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از خروجی ها بعد از فارغ التحصیلی جذب می شوند، گفت: ما دو موضوع را در دفتر علمی و همکاری های بین المللی دنبال می‌کنیم؛ یکی از آنها بحث کارآموزی برای دانشجویان مقاطع لیسانس است که یا جذب بازار کار می شوند یا برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آماده می‌شوند. البته لازم به ذکر است که ما در پروژه‌ها اغلب فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی را به کار می‌گیریم، مگر اینکه فردی در مقطع لیسانس، از مهارت ویژه ای جهت پیاده سازی پروژه ها برخوردار باشد.

وی افزود: موضوع دوم، بحث کارورزی است که قصد داریم زمینه همکاری فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی را برای دوره های ۳ تا ۶ ماهه جهت کسب مهارت و توانایی های مورد نیاز برای ورود به بازار کار رسمی فراهم کنیم تا مانند دوره کارآموزی، مشغول فعالیت های پژوهشی و توسعه ای شده و تجربه کار در محیط پژوهشی را به دست آورند. چنانچه فرد به لحاظ علمی و شخصیتی توانمند باشد امکان جذب در پروژه های پژوهشگاه به صورت همکار پروژه وجود خواهد داشت.

کد خبر 4849857 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح کارورزی فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا فناوری نانو تحقیقات علمی فناوری فضایی موبایل نوآوری شرکت دانش بنیان ماهواره ظفر اینترنت سامسونگ امنیت اطلاعات گوگل هکرها پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه های مختلف پژوهشگاه ICT دفتر آموزش پروژه ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان