Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان شرقی، علیار راستگو روز دوشنبه در جلسه توجیهی کاندیداهای حوزه شهرستان تبریز گفت: ۲۲ بهمن ماه لیست قطعی تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان اعلام و ۲۳ بهمن ماه نیز منتشر می شود.

وی ادامه داد: موضوع انتخابات یکی از سرنوشت ساز ترین مسایل در کشور است که باید با دید بسیار بالا و افق بسیار بلند به آن نگاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستگو با بیان اینکه مجریان انتخابات بی طرف کامل در انتخابات هستند، تاکید کرد: وظیفه مجریان انتخابات اجرای کامل قانون بوده و هیچ یک از ناظران و مجریان انتخاباتی حق دخالت در انتخابات ندارند.

وی اظهار کرد: به همه دستگاه های اجرایی و نهادها توصیه و تاکید شده که بی طرفی باید در انتخابات لحاظ شود و هر موردی روی دهد اقدام قانونی انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: سلامت و امنیت انتخابات جزو وظایف حاکمیتی است و صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس وظیفه ماست.

وی ادامه داد: بی طرفی کامل در انتخابات جزو وظیفه و رسالت اصلی ماست و هر آنچه که از صندوق های رای بیرون بیاید، خوانده و اعلام خواهد شد.

راستگو افزود: تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از ساعات اولیه بامداد ۲۴ بهمن ماه جاری آغاز و تا ساعت ۸ صبح یک اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم مطالعه قانون جدید انتخابات به خصوص بخش تبلیغات این قانون توسط کاندیداها، گفت: بر اساس این قانون عکس کاندیداها باید در اندازه ۱۰ در ۱۵ سانتی متر بوده و سایر اوراق و آثار تبلیغاتی نیز باید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر چاپ شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در قانون قبلی فرمانداران موظف به برخورد با تخلفات بودند، ولی بر اساس ماده ۵۶ قانون جدید مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد مستقیم با تخلفات و جرایم انتخاباتی هستند.

وی از کاندیداها درخواست کرد تا طرفداران خود را در خصوص شرایط تبلیغات و باید ها و نباید های آن توجیه کنند و در روز اخذ رای از حضور در جلوی شعب جهت تشویق مردم به رای دادن به کاندیدای مورد نظر خودداری کنند، چرا که این عمل جرم است.

راستگو اظهار کرد: در سطح حوزه انتخابیه هر ستادی که فعال شود باید محل ستاد و مسوول آن به فرماندار و یا بخشدار اعلام شود، در غیر اینصورت خلاف قانون بوده و ممنوع است.

وی اضافه کرد: بعد از پایان رای گیری اعلام نتایج فقط از سوی ستاد انتخابات انجام خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: کاندیداها فقط شایستگی ها و توانمندی های خود را به مردم اعلام کنند و از تخریب دیگر نامزدها و یا بخشی از حکومت خودداری کنند که خلاف قانون است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون شفافیت مالی در تبلیغات که ۶ بهمن ماه امسال تصویب و ابلاغ شده است، کاندیداها باید یک حساب بانکی جدید برای انجام امور مالی مربوط به تبلیغات های خود افتتاح و اطلاعات مربوط به این حساب بانکی را اعلام کنند تا در اختیار وزارت کشور و هیات نظارت قرار گیرد.

راستگو خاطرنشان کرد: تمامی شرایط و مقدمات برگزاری انتخابات در استان فراهم است و هیچ گونه کمبود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

۴۶

کد خبر 1351118

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی مجریان انتخابات معاون سیاسی بهمن ماه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ابتدا قرار بود ۷ بهمن ۱۴۰۲ و سپس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود که هر ۲ بار لغو شد.

با تصمیم هیات رئیسه مجمع انتخاباتی این فدراسیون در روز ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شود تا این فدراسیون رئیس جدید خود را بالاخره بشناسد.

برای انتخابات ۱۱ نفر برای احراز پست ریاست این فدراسیون ثبت نام کرده بودند، اما در نهایت ۶ نفر برای حضور در انتخابات تایید شدند. افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی‌منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری نفرات تایید شده هستند.

پیش از این یوسف بهتری ریاست فدراسیون را برعهده داشت که از سمت خود کناره‌گیری کرد و مجید زارعیان به‌عنوان سرپرست فدراسیون منصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند