Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال و بختیاری به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهرکرد، این مرکز باهدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به دانش‌آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی، نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نهایتاً ارائه خدمات مهارت‌آموزی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان و با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین، دکتر محسن مبینی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: اگر ظرفیت و پتانسیل دانشگاه به خوبی دیده شود قطعاً برای استان خوب و مفید است و بر اساس سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مهارت‌های عملی و شغلی دانشجویان باید برای جذب در بازار کار افزایش پیدا کند که اداره کل فنی و حرفه‌ای می‌تواند در این راه دانشگاه را یاری کند.

مهندس قهرمان آماره مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری نیز ضمن تبریک دهه مبارک فجر از همکاری با دانشگاه شهرکرد ابراز خرسندی کرد و گفت: با افتتاح این مرکز تعاملات دانشگاه با فنی و حرفه‌ای استان بیشتر خواهد شد.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه یکی از شرکای تجاری، آموزشی ما دانشگاه شهرکرد است خاطرنشان کرد: با افتتاح این مرکز قطعاً هم دانشگاه و هم اداره کل فنی و حرفه‌ای سود خواهند برد و اداره کل فنی و حرفه‌ای به طور کامل از ادامه فعالیت این مرکز حمایت خواهد کرد و آمادگی افزایش همکاری در سایر حوزه‌های مدنظر دانشگاه شهرکرد و دانشکده هنر فارسان را نیز داریم.

گفتنی است در پایان این آیین تفاهم‌نامه همکاری و نحوه فعالیت مرکز مهارت آموزی و مهارت شغلی نیز از سوی طرفین به امضاء رسید.

46

کد خبر 1351158

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری اداره کل فنی و حرفه ای دانشگاه شهرکرد مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز برنامه‌های آموزش مهارتی نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی و پاک از برنامه‌های مهم امسال است. - اخبار استانها -

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرف فراهم شدن اشتغال جوانان را از سیاست‌های مهم آموزش مهارت‌آموزی دانست و اظهار کرد: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شود و این مهارت‌ها برای ورود به بازار کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

وی فراهم شدن اشتغال بیش از 70 درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای را از مزیت‌های این آموزش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم استان بوشهر در سال جاری ویژه مددجویان نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی است که بر این اساس آموزش این حرفه برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز نصب و راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی آموزش فنی و حرفه‌ای در  زمینه نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی ضمن ایجاد اشتغال‌زایی و درآمدزایی زمینه فرهنگ بهره‌مندی مردم از انرژی پاک افزایش می‌یابد.

دراهکی از آغاز برنامه‌های آموزشی نصب، راه‌اندازی و تعمیر نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی از برنامه‌های مهم امسال است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان هم از برگزاری نخستین دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: در راستای تفاهم‌نامه آموزشی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و برای اولین بار در استان بوشهر دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای متقاضیان مددجویان کمیته امداد اقدام شده است.

هادی توسلی  با اشاره به ضرورت ایجاد بستر و زمینه مناسب برای آموزش تخصصی مددجویان خاطرنشان کرد: امید است با توجه به فضای همدلی و همکاری خوب مسئولان کمیته امداد بتوانیم از این فرصت برای اشتغال و توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه بهره ببریم.

وی افزود: توانمندسازی نیروهای تحصیل‌کرده و مددجویان کمیته امداد از برنامه‌های مهم فنی و حرفه‌ای است که سبب می‌شود آمار بیکاران در این قشر نسبت به سایر اقشار جامعه کاهش یابد.

توسلی اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در راستای توانمندسازی مددجویان نقشی اساسی دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت‌آموزی مددجویان دارد اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و علاوه بر درآمدزایی در بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده نیز موثر باشند .

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی