Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام معتمد مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: پیشرفت ساخت سکوی اصلی ۱۳A و سکوی اقماری ۱۳C را بیش از ۹۸ درصد اعلام کرد و گفت: این دو سکو که هر یک حدود ۲۵۰۰ تن وزن دارند، به صورت همزمان با روش Push Pull بر روی شناور FLB۱۲۴ از یارد شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) بارگیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بارگیری این دو سکو را یکی از اقدامات مهم در راستای تکمیل زنجیره دوم بخش دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، این دو سکو پس از عملیات مهاربندی، توسط شناور FLB۱۲۴ به خلیج فارس حمل و با جرثقیل HL-۵۰۰۰ در بلوک مخزنی فاز ۱۳ پارس جنوبی نصب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بازار گواهی ظرفیت طی هفته آینده رسما راه‌اندازی می‌شود

به گفته مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی، در ساخت هر یک از این سکو‌ها حدود ۳۶ هزار قطر – اینچ لوله‌کشی و ۶۷ هزار متر کابل‌کشی به کار رفته است.

وی با بیان اینکه تولیدات گازی این دو سکو در مجموع معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی هدفگذاری شده (روزانه ۲۸.۴ میلیون مترمکعب گاز ترش) برای طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی است، گفت: هر یک از سکو‌های اصلی ۱۳A و اقماری ۱۳C توان تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش (معادل ۱۴.۲ میلیون مترمکعب) را دارد که کلیه مراحل طراحی، ساخت، بارگیری، نصب و بهره‌برداری از آن‌ها توسط مهندسان و کارگران ایرانی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، عرشه‌های دریایی ۱۳A و ۱۳C آخرین سکو‌های فراساحلی است که در قرارداد همکاری مشترک شرکت نفت و گاز پارس و شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته و بارگیری شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارس جنوبی گازرسانی طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی بارگیری شدند دو سکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علی خورشیدی در وزن منهای ۸۰- کیلوگرم این پیکار‌ها موفق به کسب نشان طلا شد.

علی‌خورشیدی در دیدار نخست خود مقابل نماینده مراکش به برتری دست یافت و در دیدار پایانی ووشوکاری از نپال را از پیش رو برداشت و به نشان طلای وزن منهای ۸۰ کیلوگرم دست یافت.

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌ین چین برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد