Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان استاندارد گفت: تولید فرآورده‌های گوشتی در محل‌های عرضه و واحد‌های صنفی ممنوع است.

 

به گزارش پول نیوز؛ نیره پیروز بخت رئیس سازمان استاندارد،ضمن تایید خبر غیر استاندارد بودن سوسیس و کالباس‌های تولید شده با نام دهکده پروتئین اظهار کرد: روز گذشته سازمان استاندارد تهران خبر غیر استاندارد بودن این محصولات را به بخش‌های مختلف کشور مثل سازمان تعزیرات و مردم کشور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تولید این محصولات در محل‌های عرضه و واحد‌های صنفی ممنوع است و در صورت مشاهده مطابق مقررات با آن‌ها خواهد شد. متاسفانه این برند بدون داشتن مهر استاندارد شروع به تبلیغات برای محصولات خود کرده است که انجام این کار نقض قوانین محسوب می‌شود.

پیروز بخت تصریح کرد: علی رغم اخطار‌های مکرر اداره‌کل استاندارد استان تهران، مبنی بر طی مراحل قانونی و اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد، این واحد پروتئینی همچنان بدون مجوز به تولید فرآورده‌های گوشتی و تبلیغات می‌ادامه می‌داد.

بیشتر بخوانید: اختلاف چشمگیر قیمت گوشت از دامداری تا بازار/ قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۶۰ هزار تومان است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: گاهی فرآورده‌های گوشتی که در واحد‌های صنفی و فروشگاه‌ها تولید و بدون داشتن علامت استاندارد عرضه می‌شوند و مصرف کنندگان را به سمت خود می‌کشانند. تولید فرآورده‌های گوشتی در فروشگاه‎‌های زنجیره‌ای و بزرگ مجاز نیست و این موضوع به مراکز عرضه بزرگ و زنجیره‌ای اطلاع‌رسانی و ابلاغ شده است.

او تاکید کرد: در اغلب این تولیدات از روش‌های جدیدی برای تهیه و تولید محصولات خوراکی استفاده می‌کنند که نیاز به بررسی همه جانبه دارد؛ عوامل مختلفی از جمله شرایط تولید، بار میکروبی و ... باید مورد ارزیابی قرار بگیرند تا پس از اعطای علامت استاندارد شروع به تولید کنند.

پیروزبخت گفت: برای برنامه‌های آتی بررسی‌‎های لازم را با وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی خواهیم داشت تا برند‌های متقاضی تحت پوشش سازمان استاندارد قرار بگیرند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان استاندارد تولید سوسیس و کالباس پروتئین تولید فرآورده های گوشتی سازمان استاندارد علامت استاندارد غیر استاندارد واحد های صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

سید عماد شاهرخی‌ سیزدهم اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم  به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه  گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

به گفته شاهرخی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در بخش کشاورزی باعث تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد  معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر  از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد  ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

به گفته شاهرخی در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • افشاگری سلیمی نمین علیه مهدی نصیری
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها