Web Analytics Made Easy - Statcounter

«لادن مهدوی‌هزاوه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح که با ابتکار پارک علم و فناوری حوزه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباط یا پارک سجاد) و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی که منجر به تولید نمونه اولیه (MVP) از محصولات و خدمات مبتنی بر فاوا شوند، تدوین شده، علاوه بر استان مرکزی در چهار استان خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی و سمنان نیز اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اجرای این طرح تاثیر زیادی بر تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان داشته و در تبدیل تولیدات علمی دانشگاهی به محصولات دارای ارزش تجاری موثر است و در نتیجه موجب ایجاد کسب و کارهای نوپای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌شود و فراخوان ثبت نام آن در هفته اول و دوم اسفندماه امسال از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌های هدف ابلاغ می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، در خصوص طراحی شبکه اقتصاد دیجیتال توسط پارک سجاد ( پارک علم و فناوری وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) نیز گفت: این شبکه در راستای ایجاد هماهنگی و انسجام در حمایت از شرکت‌های نوپایی که کسب و کار خود را با استفاده از ابزار فاوا توسعه داده و مراحل پیش رشد را با موفقیت گذرانده و آماده ورود به بازار شده‌اند، طراحی شده و با عضوگیری از میان مراکز رشد دولتی و خصوصی، شتاب دهنده‌ها و تسهیل کنندگان کسب و کار، با حمایت‌های اقتصادی و مقرراتی از مراکز مذکور، حامی شرکت‌های فاوای مستقر در این مراکز در ابعاد مالی، تجهیزاتی و مقرراتی است. 
مهدوی هزاوه افزود: مرکز رشد پارک علم و فناوری این استان نیز در مرحله نخست این طرح به زودی به عضویت این شبکه درآمده و در مراحل بعدی سایر مراکز رشد و شتاب دهنده‌های استان مرکزی به این شبکه می‌پیوندند. 
وی تصریح کرد: به منظور تجمیع و تمرکز طرح‌های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای مبتنی بر فاوا و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه، طرح ایران نوآفرین با هدف پرداخت تسهیلات حمایتی کم‌بهره در محورهای مختلف و با جامعه مخاطبین متنوع و نیز تعریف و اجرای بسته‌های حمایتی غیرمالی و مقرراتی از این کسب و کارها از تیرماه امسال اجرایی شد. 
استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اراک استان مرکزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، توسط دانشگاه اراک، با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و شرکت آلومینیوم ایران، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد، به همراه تیم داوری ایرانسل لبز، در مرحله اختتامیه و داوری ایده‌های نوآور حوزه هوش مصنوعی، مشارکت می‌کند.

این رویداد حوزه هوش مصنوعی، موضوعات رایانش تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، بازشناسی گفتار و پردازش رایانه‌ای، ایده‌های نوآور و فناور مرتبط با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، سرویس‌های مالی، آموزش، سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و …، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به نفرات و تیم‌های برتر، جوایز ارزنده نقدی و امکان پذیرش در پارک علم و فناوری اراک را اهدا می‌کند. مخاطبین این رویداد نیز دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعت‌گران فعال در حوزه هوش مصنوعی‌اند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است، با برگزاری بوت‌کمپ در روز چهارشنبه ۱۲ اردیهبشت ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز، شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، در پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با برگزاری و مشارکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات