Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق بخشنامه انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین المللی، رانندگان خطوط ترانزیتی کشور، پس از ورود به داخل مرزهای ایران، نباید وسیله نقلیه خود را توسط رانندگان کمکی به مقاصد گمرکات داخلی اعزام کنند.

قدس آنلاین؛ بر اساس بخشنامه شرکت حمل و نقل بین المللی، رانندگان خطوط ترانزیتی کشور، پس از ورود به داخل مرزهای ایران، نباید وسیله نقلیه خود را توسط رانندگان کمکی به مقاصد گمرکات داخلی اعزام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بخشنامه که به شرکت‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای ابلاغ شده، رانندگان محترم خطوط ترانزیتی کشور پس از ورود به مرزهای ایران وسیله نقلیه خود را توسط رانندگان کمکی به مقاصد گمرکات مقصد داخلی اعزام می‌نمایند.

با توجه به اینکه در ورود کامیون‌ها به مرز، مشخصات سجلی راننده در سیستم EPL ثبت می‌گردد، به منظور جلگیری از تبعات حقوقی مثل (از بین رفتن پلمب گمرکی و یا مورد دستبرد قرارگرفتن محصولات از محفظه گمرکی در فاصله مرز ورودی تا گمرک مقصد) کامیون‌ها می‌بایستی با راننده اصلی که در مرز مشخصات آنها در سیستم گمرکی اظهار گردیده، شخصاً برای تخلیه و یا ادامه مسیر در گمرکات مقصد حضور داشته باشند. مراتب جهت اطلاع و اعلام به رانندگان محترم آن شرکت به منظور جلوگیری از توقف کامیون‌ها در مقصد متذکر می‌گردد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کامیون های ترانزیتی بخشنامه حمل و نقل بین المللی خطوط ترانزیتی کشور پس از ورود مرزهای ایران داخلی اعزام کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد

به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر‬ به‬ نقل‬ از‬ روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع شد.

این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول انجام شده است.

از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه های گردشگران دنیاست. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری ها و هماهنگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

کد خبر 6092871 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی