Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@12:39:13 GMT

بارگیری هم‌زمان 2 سکوی فاز 13 پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۹۹۱۶

بارگیری هم‌زمان 2 سکوی فاز 13 پارس جنوبی

خبرگزاری آریا - عملیات بارگیری دو سکوی گازی فاز 13 پارس‌جنوبی، امروز (دوشنبه، 21 بهمن‌ماه) از یارد صدرا پایان یافت.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، پیام معتمد، مجری طرح توسعه فاز 13 پارس‌جنوبی، پیشرفت ساخت سکوی اصلی 13A و سکوی اقماری 13C را بیش از 98 درصد اعلام کرد و گفت: این دو سکو که هر یک حدود 2500 تن وزن دارند، هم‌زمان با روش Push Pull روی شناور FLB124 از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بارگیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بارگیری این دو سکو را یکی از اقدام‌های مهم همسو با تکمیل زنجیره دوم بخش دریایی فاز 13 پارس‌جنوبی عنوان کرد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، این دو سکو پس از عملیات مهاربندی، توسط شناور FLB124 به خلیج‌فارس حمل و با جرثقیل HL-5000 در بلوک مخزنی فاز 13 پارس‌جنوبی نصب می‌شوند.
مجری طرح توسعه فاز 13 پارس‌جنوبی تصریح کرد: در ساخت هر یک از این سکوها حدود 36 هزار قطر - اینچ لوله‌کشی و 67 هزار متر کابل‌کشی انجام شده است.
معتمد با بیان اینکه تولیدات گازی این دو سکو در مجموع معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی هدف‌گذاری شده (روزانه 28.4 میلیون مترمکعب گاز ترش) برای طرح توسعه فاز 13 پارس‌جنوبی است، افزود: هر یک از سکوهای اصلی 13A و اقماری 13C توان تولید روزانه 500 میلیون فوت‌مکعب گاز ترش (معادل 14.2 میلیون مترمکعب) را دارد که همه مراحل طراحی، ساخت، بارگیری، نصب و بهره‌برداری از آنها توسط مهندسان و کارگران ایرانی انجام شده است.
شایان یادآوری است که عرشه‌های دریایی 13A و 13C آخرین سکوهای فراساحلی است که طی قرارداد همکاری شرکت نفت و گاز پارس و شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته و بارگیری شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی دو سکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه باغداران خلیل‌آبادی هر سال در این فصل که برگ‌های انگور پهن شده و قابل چیدن است برای استفاده بهینه از محصولات باغی این برگ‌ها را می‌چینند.

محمود شبان افزود: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازار‌های داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگ‌های انگور چیده شده بعد از بسته‌بندی به سایر شهرستان‌های استان و خارج از استان ارسال می‌شود گفت: برگ انگور برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه هر سال با آغاز کار برداشت برگ درخت مو در خلیل‌آباد، کار پخت دلمه‌های خوشمزه به همت کدبانو‌های شهرستان هم رونق می‌گیرد، افزود: برداشت برگ مو علاوه بر درآمدزایی برای باغداران خلیل‌آباد، در هوادهی و تابش مستقیم خورشید به خوشه‌های انگور و رسیدن دانه‌ها تأثیر دارد.

شبان با بیان اینکه برداشت و بسته‌بندی برگ باعث ایجاد اشتغال در روستا‌ها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است گفت: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد