Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی گفت: در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله فرصتی برای کمک‌های فوری ایجاد می‌شود و مردم مشارکت خوبی نشان می‌دهند، اما مسائل جدی‌تر و مهم‌تر برای تأمین زیرساخت‌های زیستی پس از این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن تشریح فعالیت طلاب دینی در کمک به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور اظهار کرد: به دنبال تقاضای پایگاه‌های بسیج حوزه علمی در سطح استان، اقدامات خودجوش و البته با هماهنگی‌های لازم در راستای کمک به سیل‌زدگان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرستان‌هایی مانند تربت‌حیدریه، گناباد، نیشابور، سبزوار و حوزه‌های علمیه مشهد و همچنین سایر شهرستان‌هایی که دارای مدارس علمیه هستند، با ایجاد پایگاه‌هایی و برقراری ارتباط مردمی به دریافت کمک‌های نقدی پرداختند. در مرحله نخست تأکید بر دریافت کمک‌های نقدی برای حفظ حرمت و کرامت مردم و به جهت توجه به نیاز و تهیه اقلام ضروری در مشارکت روحانیون مدنظر بود.

حسینی بیان کرد: یک تیم بررسی متشکل از روحانیون خراسان رضوی طی چند روز فعالیت در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان و طی بازدیدهای میدانی در تشکیل ستاد کمک‌رسانی در این دو استان مشارکت داشتند و با همکاری سایر نهادها قرارگاهی در منطقه بلوچستان تشکیل و بر این اساس اقلام مورد نیاز مردم تهیه شد.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده، نتیجه بر این شد که اعزام نیروی انسانی به منطقه نیاز نیست و سازماندهی و اعزام نیروی انسانی از سوی خراسان رضوی انجام نشد، اما برخی طلاب بنا به احساس تکلیف به منطقه اعزام شدند و حدود یک هفته با استقرار در منطقه به امدادرسانی مشغول بودند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی بیان کرد: همیشه در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله فرصتی برای کمک‌های فوری ایجاد می‌شود و مردم مشارکت خوبی نشان می‌دهند، اما مسائل جدی‌تر و مهم‌تر برای تامین زیرساخت‌های زیستی، پس از این موارد باید فوری مورد توجه قرار گیرد.

حسینی اضافه کرد: از زمان‌های قدیم نهادهای دینی و مذهبی با همیاری و کمک‌های مردمی به پشتیبانی و مساعدت از فعالیت‌های اورژانسی در زمان بحران می‌پرداختند که البته لازم و ضروری است و علاوه بر این نیاز است تا با همکاری نهادهای مسئول و کمک و فعالیت‌های مردمی کار ساخت و ساز و احیای زیرساخت‌های محیطی در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: سیلزدگان بسیج طلاب سیستان و بلوچستان بحران مواقع بحرانی مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده گفت: هم اکنون تالاب‌های این شهرستان به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شده و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه‌سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

وی افزود: امسال ۳ میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالاب‌های سولدوز، دورگه‌سنگی و گرده قیط و ممیند این شهرستان نیز در حال انجام است.

قایمی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالاب‌ها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی امسال در تالاب‌های این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده،  در ادامه گفت: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد