Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@13:50:54 GMT

۷۹ میلیون دلار کالا از گمرک بیله‌سوارمغان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۶۶۷۷

۷۹ میلیون دلار کالا از گمرک بیله‌سوارمغان صادر شد

اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی بیله سوار مغان افزود: صادرات چمدانی نیز از این گمرک امسال به ارزش بیش از ۶۶ میلیون دلار بوده  که  ۲۰درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه واردات از این گمرک با ۱۰درصد افزایش امسال به ارزش  ۱۰میلیون دلار بوده، اظهار کرد: شهرستان بیله‌سوار برای استان  از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و امسال  بیش از ۲۵۰هزار تن کالا و محصولات کشاورزی از این نطقه مرزی جابجا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد:  ارتقای کمرگ بیله سوار  به اداره کل امتیاز خوبی برای استان و منطقه بوده و  این اقدام در رونق صادرات، واردات و افزایش نیروی انسانی تاثیر گذار است.

به گفته وی ، دستگاه ایکس‌ری تا تابستان آتی در این گمرک نصب شده و در تامین امنیت و کنترل کالاهای وارداتی و صادراتی نقش مهمی خواهد داشت.

بهنامجو  با بیان اینکه اردبیل در تولید خوشه محصولات پلاستیک کارهای خوبی انجام داده گفت: صادرات محصولات پلاستیکی در رونق گمرک بیله سوار نیز تاثیر گذار است و با راه اندازی صنایع تبدیلی این میزان صادرات افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل به ضرورت توسعه گردشگری سلامت در منطقه اشاره کرد و افزود: بیشترین مسافران جمهوری آذربایجان از بیله‌سوار وارد استان اردبیل می‌شوند و دانشگاه علوم پزشکی استان            می‌بایست  با برنامه‌ریزی مدون در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی برای مسافران از این طریق درآمدزایی خوبی برای استان داشته باشد.

بهنامجو  همچنین از آغاز عملیات اجرایی چهار بانده شدن جاده بیله سوار تا گرمی خبر داد و گفت: اجرای  این پروژه  از دو سمت  آغاز شد و  قرارگاه خاتم الانبیاء بعنوان پیمانکار آن  قرار است  تا پایان دولت با صرف ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار آن را به پایان برساند.

استاندار اردبیل ادامه داد: اعتبار لازم برای چهار بانده کردن جاده اردبیل تا بیلهسوار در سفر رییس جمهوری به استان پیش‌بینی شده و با بهره بردرای از آن تا سه سال آینده  دسترسی ترانزیت بین المللی از طریق کریدور ارتباطی بیله سوار-گرمی-اردبیل بسیار سریعتر و ایمن‌تر خواهد شد.

وی در رابطه با پایاب سد خدا آفرین گفت: بیشترین اراضی این طرح در بخش جعفر آباد شهرستان بیله سوار واقع شده و با تامین نهایی اعتبار آن اجرای ان تسریع شده است.

به گزارش ایرنا، ۲۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان با بیش از ۴۰ میلیارد تومان در شهرستان در حال افتتاح و بهره برداری است. 

بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.


 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان اردبیل پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی استان دلار گمرک انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برای استان بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار