Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر رحمانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان مرند در بخش کشاورزی بعد از انقلاب اسلامی و در طول این ۴۱ سال تغییرات اساسی و سرمایه گذاریها و فعالیتهای زیادی انجام شده است، اظهار کرد: شهرستان مرند یکی از شهرستانهای استان آذربایجان شرقی با مساحت حدود ۳۲۸۰ کیلو مترمربع و با سطح اراضی کشاورزی بیش از ۹۵ هزار هکتار یکی از مهم ترین قطب های بخش کشاورزی و دامی استان محسوب می شود که این اراضی بعد از قانون اصلاحات ارضی در سال ۱۳۴۲ تا به امروز دارای عددی ثابت بوده و از این ۹۵ هزار هکتار حدود ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۴ هزار هکتار اراضی دیم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر افزایش تولید در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است ناشی از افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش سطح زیرکشت از طریق سرمایه گذاری در این بخش می باشد وگرنه سطح زیرکشت شهرستان یک هکتار هم اضافه نشده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ پوشش انهار در سطح ۳۴۷ کیلومتر در کانالهای درجه یک و درجه ۲ شهرستان اجرا شده است، افزود: در شهرستان ۳۶۰ رشته قنات وجود دارد که تا سال ۱۳۵۷، ۲۰ رشته مرمت و بازسازی شده بود که امروز حدود ۲۱۳ رشته لایروبی و مرمت شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مرند دارای ۶ باب سد خاکی است و ۱۸ باب بند انحرافی کار شده است ، گفت: در بخش لوله گذاری در پایاب چاهها بیش از ۲ هزار و ۹۸۳ کیلومتر در شهرستان انجام شده است.

رحمانی افزود: احداث جاده بین مزارع بیش از ۱۲۰ کیلومتر در سطح شهرستان اجرا شده است و تولید محصولات زراعی، باغی و دامی؛  به ۶۰۴ هزار و ۸۱۹ تن افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: تولید محصولات زراعی به ۲۳۶ هزار و ۸۲۵ تن رسیده و تولید محصولات دامی به ۶۰۱ هزار و ۱۴۷ تن رسیده است. 

شهرستان مرند دارای ۹۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت کشاورزی و باغی است که از این میزان ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۶ هزار هکتار اراضی دیم که نسبت زمینهای آبی ۵۲ درصد و اراضی دیم ۴۸ درصد می باشد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مرند آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرند آبیاری وزارت جهاد کشاورزی مرند آبیاری هزار هکتار اراضی تولید محصولات ۹۵ هزار هکتار شهرستان مرند بخش کشاورزی اراضی دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند