Web Analytics Made Easy - Statcounter

امان‌گلدی ضمیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در سیل اوایل امسال به زیرساخت‌ها و ابنیه ۳۷ روستای مراوه‌تپه، ۲۷۳ میلیارد ریال خسارت وارد شد که تاکنون بیش از ۷۳ میلیارد ریال برای جبران خسارت‌ها تخصیص یافته است و قبلا نیز ۱۵ پروژه در ۱۳ روستا با اعتبار بیش از ۴۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ماده ۱۰ (جبران خسارات سیل به معابر و ابنیه فنی روستایی) در روستاهای مراوه‌تپه آغاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازدید روز گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور و سایر مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه‌های مختلف عمرانی شهرستان مراوه‌تپه از جمله پروژه ۴۹ واحدی مسکن جوانان چنارلی، اظهارداشت: با پیگیری استاندار و به دستور رییس بنیاد مسکن کشور چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به این پروژه مساعدت و کمک بلاعوض به عنوان سهم آورده متقاضیان اهدا شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این به منظور تسریع در عملیات ساخت این پروژه تسهیلات ۱۸۰ میلیون ریالی آن نیز به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و امیدواریم این واحدها مسکونی تا سوم خرداد سال ۹۹ تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود.

فرماندار مراوه‌تپه اضافه کرد: همچنین در ادامه بازدید مسوولان استانی و کشوری ۴۴۲ مین واحد مسکونی حوادثی این شهرستان در شهر مرزی مراوه‌تپه افتتاح شد.

ضمیر خاطرنشان کرد: سیل و طوفان ابتدای امسال به ۸۸۰ واحد مسکونی در دو شهر و ۶۵ روستای مراوه‌تپه خسارت وارد کرد که از این تعداد ۱۸۸ واحد تعمیری با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده و ۶۹۲ واحد با بیش از ۳۹۷ میلیارد ریال در دست ساخت است که ۴۴۲ واحد تا الان به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: در شهرستان مراوه‌تپه ۱۲ هزار و ۳۳۱ واحد مسکونی وجود داد که از این تعداد سه هزار و ۹۸۲ واحد مقاوم و هشت هزار و ۳۴۹ واحد غیر مقاوم است.

فرماندار مراوه‌تپه با اشاره بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های بیمارستان ۶۴ تختخوابی و ساختمان مرکز جامع سلامت شهری شهرستان گفت: پیشرفت فیزیکی این بیمارستان خوب بوده و با پیگیری‌های جدی استاندار و مساعدت مالی بنیاد مستضعفان کشور، برای بهره‌برداری از آن در خرداد سال آینده برنامه‌ریزی شده و مرکز جامع سلامت با تخصیص ۱۵ میلیارد ریال نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ضمیر به بازدید از پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ساختمان کتابخانه مراوه‌تپه اشاره کرد و اظهارداشت: پروژه مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای ۸۵ درصد پیشرفت دارد و با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و همچنین پروژه کتابخانه بعد از تعمیر قسمتی از دیوار محوطه که در جریان سیل تخریب شده آماده بهره برداری خواهد بود.

وی تسریع در تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه تپه و واگذاری انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات آن تا پایان سال و هماهنگی برای تجهیز و افتتاح آن در خرداد سال آینده، ارتقای شاخص برخورداری شهرستان از خدمات زیربنایی، بهداشتی و آموزشی و انجام مطالعات جامع برای اشتغالزایی، عمران و آبادانی و رفع محرومیت با اعتبار بنیاد علوی کشور را از مهمترین مصوبات شورای ادارای روز گذشته این شهرستان با حضور مسئولان استانی و کشوری دانست.

شهرستان مرزی مراوه تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و آخرین شهرستان حوزه استحفاظی گلستان به استان خراسان شمالی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا سیل شاخص فنی و حرفه ای مخابرات مسئولان استانی و شهرستانی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بهره برداری میلیارد ریال واحد مسکونی میلیون ریال سال آینده خرداد سال مراوه تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان بطول ۲۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عطاء الله اکبری با بیان اینکه یکی از نگاه های ویژه و خاص دولت سیزدهم توجه به حوزه زیرساخت ها است، گفت: محور خاش سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

اکبری ادامه داد: طول کلی محور خاش سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می شود.

وی هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه ذکر کرد و گفت: توسعه بزرگراه ها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این دیار، هم اینک در اولویت برنامه های توسعه ای دولت قرار گرفته بطوری که این استان به کارگاه بزرگ راهسازی جهت برخورداری از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامید برای خروج این استان از بست ارتباطی به سایر نقاط کشور تبدیل شده است.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی