Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دفتر ریاست جمهوری گفت: در مجموع، امسال ۲۸ هزار میلیارد تومان از پروژه‌های آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده است.

محمود واعظی پنجشنبه، 24 بهمن در آیین افتتاح فاز سوم خط ۱ قطار شهری تبریز، با بیان این‌که زحمات خوبی برای قطار شهری کشیده شده است، گفت: عنایتی که رییس جمهور و هیات دولت به پروژه مترو تبریز داشتند، قابل توجه بود و از تمامی عزیزانی که در این استان تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واعظی اظهارکرد: شاهد همبستگی و انسجام خوب در این استان و دلسوزی استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس، رییس و اعضای شورای شهر و شهردار و مدیر عامل قطار شهری تبریز هستیم.

وی گفت:  به بهره برداری رسیدن بخشی از مترو تبریز هر سه ماه یکبار نوید بخش بوده و جز فراهم کردن تسهیلات این چنینی هیچ چاره‌ای برای کلان شهرها نداریم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که آلودگی هوا یکی از مشکلات کنونی ماست، اظهار کرد: قطار شهری تا حدی می‌تواند آلایندگی‌ها را کاهش داده و تسهیلاتی را برای شهروندان فراهم کند.

رییس دفتر رییس جمهور متذکر شد: ۱۶ سال است که برای بهره‌برداری از پروژه مترو تبریز تلاش می‌شود و فعالیت‌های بسیارخوبی در دو سال گذشته در این خصوص انجام شده و امیدواریم ادامه داشته باشد.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی، استانی است که فعالیت‌های خوبی به طور مرتب در آن جریان دارد، تاکید کرد: شش هزار میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌های دهه فجر در این استان هزینه شده و امسال رییس جمهور دو بار به آذربایجان شرقی آمدند که در هر سفر نیز به ترتیب، ۱۰ و ۱۲ هزار میلیارد تومان از پروژه‌های این استان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا اعمال کرده است، گفت: برخی رسانه‌ها سعی می‌کنند که القا کنند، اقتصاد ایران فلج شده است یا بحث‌های دیگر راجع به اقتصاد ایران می‌کنند البته مسئله تحریم و فشار حداکثری آمریکا گرفتاری‌هایی را برای اقتصاد و معیشت مردم بوجود آورده است، اما هر چه آن‌ها فشار را بیشتر می‌کنند، عزم و اراده مردم ما افزایش پیدا می‌کند.

واعظی تاکید کرد: دشمنان دنبال این بودند که با فشار حداکثری ظرف سه ماه نظام دیگری را سرکار بیاورند، اما مردم ایران چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

وی یادآور شد: مردم کشور ما در همه صحنه‌ها نشان دادند که می‌توانند دشمن را شکست دهند و نمونه آن حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود.

وی اضافه کرد: باید از مردم تبریز و آذربایجان هم به دلیل پیشتاز بودن در همه امور به ویژه اموری که به امنیت کشور مربرط می‌شود، قدردانی کرد،در روز 22 بهمن هم شجاعت، شهامت و تعصب مردم تبریز  به انقلاب، نظام و رهبر را زیر برف و سرما دیدیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی افتتاح پروژه در دهه فجر هزار میلیارد تومان آذربایجان شرقی بهره برداری رییس جمهور مترو تبریز قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

رحیم زاده با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا در آذربایجان شرقی از ۲۰ شهریور آغاز می شود و تا نیمه اول مهر ماه ادامه خواهد داشت گفت: کلزا محصولی راهبردی است که کشت آن به صورت قراردادی در استان انجام می‌شود. 

وی افزود: پیش بینی می‌شود از کشت پاییزه امسال حدود ۵۶۰۰ تن کلزا برداشت شود. 

عباسی رئیس جهادکشاورزی جلفا گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

 وی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده علاوه بر جلوه طلایی و طبیعت بی‌نظیر منطقه بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است. 

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد گفت: در سال زراعی امسال در ۸۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان دانه روغنی کلزا کشت شده و با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی می‌شود امسال شاهد برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند از مدت‌ها قبل کشاورزان به دنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی