Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه بارشی در شبانه روز گذشته نیز در استان ادامه یافت و مجموع مناطق تحت تأثیر بارش به 68 ایستگاه در 11 شهرستان رسید.1

محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: تمرکز بارش های این سامانه بیشتر در ارتفاعات نواحی مرکزی و بخش هایی از نیمه شمالی بود به طوریکه در برخی ایستگاه های بارانسنجی زاهدان مانند « ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. آباد پبی« 32، « بهارآبادجون آباد» 31 و « خیرآبادبالا» 23 میلی متر باران گزارش شد.


وی افزود: «سنیب» که در دومین روز فعالیت سامانه بارشی با 79 میلی متر باران رکورد بارش استان بود دیروز و دیشب نیز از فعالیت این سامانه بهره برد و حدود 12 میلی متر باران دریافت کرد.


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به طور کلی بعد از سنیب، بیشترین بارش های این سامانه در ایستگاه های « درودی نرون» خاش با 64، « ا... آباد پبی» زاهدان 32، «توتان» نیکشهر، «بزمان» ایرانشهر و «بهار آباد جون آباد» زاهدان 31 میلی متر، «کوشه» خاش 30.5 میلی متر و «تمندان» زاهدان 26.5 میلی متر روی داده است.


حیدری ادامه داد: بارش ها به صورت پراکنده تا دیشب در بخش هایی از استان مانند شرق و جنوب شرق ادامه داشت و در نهایت از نیمه های شب گذشته از مرزهای شرقی کشور خارج شد.


وی در بخش دیگری به آخرین وضعیت جوی استان اشاره کرد و گفت: کاهش دما و سرمای شبانه مهمترین پدیده نواحی نیمه شمالی استان است که انتظار می رود تا اوایل هفته آینده تداوم داشته باشد.


عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از پایان وزش بادهای شدید در سطح استان خبر داد و گفت: همانطور که انتظار می رفت از نیمه های شب گذشته وزش بادهای شدید در زاهدان و برخی مناطق نیمه شمالی استان فروکش کرد.


حیدری گفت: وزش باد متوسط شمالی امروز در نوار شرقی استان جریان خواهد داشت که مهمترین پیامد آن ریزش هوای سرد و کاهش دمای هواست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بارش باران سيستان و بلوچستان هواشناسي فعالیت سامانه بارشی سیستان و بلوچستان میلی متر باران نیمه شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان