Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش ائمه جمعه اهل سنت و خیران جنوب استان فارس در شهرستان لارستان برگزار شد كه در آن از جمعی از خیران این منطقه نیز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایكنا از فارس، همایش ائمه جمعه اهل سنت و خیران جنوب استان فارس امروز، 24 بهمن‌ماه در شهرستان لارستان برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول بینازاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان و جمعی دیگر از علمای اهل سنت و شیعه و همچنین خیران جنوب این استان حاضر بودند كه در پایان از خیرانی نظیر شیخ نقی ابونجمی،‌اسماعیل اسماعیل‌زاده،‌محمد سعید دانشور، محمد صادق سلجوقی و عبدالقادر نوری تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ مصطفی نوری، امام جمعه اهل سنت گله‌دار در این مراسم با بیان اینكه بهای سنگینی برای پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی پرداخته شده و شهدای زیادی در این راه تقدیم شده‌اند، گفت: ما خون دادیم و این انقلاب نیز دستاورد یا خون آورد ملت شریف ایران است؛ در واقع، این انقلاب عالم‌گیر خواهد شد، همه اذعان خواهند کرد و به انقلابمان ایمان خواهند آورد.

وی بیان كرد: وقتی چهلم سردار شهید سلیمانی، رادمرد بزرگ تاریخ معاصرمان را با احترام در کشور سوگواری کردند به این فکر افتادیم که دنیا با از دست دادن این سردار رشید اسلام چه زیانی دیده است.

نوری با اشاره به معامله طرح معامله قرن توسط آمریكای جنایتكار گفت: با از دست دادن این سردار بزرگ، ترامپ طرح «معامله قرن» را رونمایی کرد یعنی ترامپ با بودن سردار سلیمانی، توان و جراتش را نداشت که بتواند این طرح خبیثانه را رونمایی کند و در ادامه، تعدادی از کشورهای اسلامی نیز این طرح را قبول کردند و قدس، این مکان مقدس را با بهای اندک فروختند و به دار حراج بردند. بنابراین، ما مسلمانان باید از توطئه دشمنان که به جریان تبدیل خواهد شد آگاه و باخبر باشیم.

امام جمعه اهل سنت گله‌دار اظهار کرد: داعش توطئه، فرهنگ، تئوری و نظریه‌ای بود که بدان پرداختند؛ به عبارت دیگر، وقتی مسلمانان خطابه‌ها را همچون خطابه‌های گذشته ایراد کردند و فلسفه فکری مان عوض نشد داعش به وجود آمد، تبدیل به جریان شد و زیان بسیاری برای جهان اسلام به بار آورد.

وی همچنین اقدام خیران را ستود و گفت: خداوند، انسان را از تمامی موجودات متمایز ساخته است و امروز این دو قشر بزرگ جامعه انسانی یعنی علما و خیراندیشان شرافتمندترین طبقه اجتماع هستند چون سازنده انسان هستند و انسان غایت و مقصد حیات است.

محمدسعید دانشور، یكی از خیران منطقه جنوب استان نیز در این مراسم گفت: سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

پیروزی انقلاب موجب رونق فعالیت‌های خیر شد

وی اظهار کرد: نمونه این کار وجود خیرانی است که نظام را از خودشان و خودشان را از نظام می‌دانند؛ اگر چه این سنت حسنه از دیرباز در منطقه جنوب استان فارس رسم بوده است اما با پیروزی انقلاب که انقلابی دینی است این امر صد چندان شد و مردم و خیران این انقلاب را از خودشان دانستند و هر جا نیاز بود به کمک دولت آمدند و در رفع نیازهای مردم منطقه کوشیدند و این امری بسیار پسندیده و سنتی نیکوست.

دانشور گفت: با حمایت‌های روحانیان و مسئولان، سرمایه‌گذاری‌ها هدف و سمت و سوی خاصی پیدا کرده است به گونه‌ای که تشکیل مجمع‌های خیرین در حوزه‌های مختلف از دستاوردهای این حرکت بوده است.

این خَیِر اهل سنت جنوب استان فارس افزود: خیران مسجدساز، مدرسه‌ساز، سلامت و به تازگی خیران حوزه راهسازی نیز به این جمع پیوسته‌اند که آن را به فال نیک می‌گیریم و حوزه مدرسه‌سازی، این فعالیت از سال‌ها پیش آغاز شده است اما در این مدت رونق بیشتری گرفته و مجمع خیران نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه خیران همچنان در کارهای خیر و عام‌المنفعه علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند، گفت: ترتیبی دهیم که این سرمایه‌ها و فعالیت‌ها به سویی هدایت شوند که نیاز داریم به ویژه در زمینه ورزشی و راهسازی؛ به عبارت دیگر، ابتدا در هر منطقه‌ای نیازسنجی کنیم و سپس از خیران بخواهیم که در این زمینه‌ها ما را یاری کنند.

دانشور با تصریح اینكه سرمایه‌گذاری در زمینه اقتصادی کم بوده است، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که نزد خیران وجود دارد اداره کردن کارهای خیرشان است؛ به عبارت دیگر، باید کاری کنیم که خیران به سرمایه‌گذاری در حوزه ی اقتصاد تشویق شوند و به سمتی برویم که درآمدزایی شود؛ بنابراین، همکاری مسئولان را می‌طلبد که این زمینه و بستر را برای خیران فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند در حوزه اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.

خَیِر اهل سنت جنوب استان فارس افزود: باید کاری کنیم که در کنار هر مدرسه، درمانگاه، مسجد یا هر مکان خیریه‌ای که ساخته شد، خیران چند واحد تجاری نیز در کنار آن بسازند تا در آینده حداقل برای نگه‌داری آن با مشکل مواجه نشوند و اگر در کنار هر بنای خیری، محلی برای درآمدزایی و اداره کردن آن بنا ایجاد کنیم،‌ بسیار مهم و خوب است.

روز دوم اسفند، همگی پای صندوق‌های رای حاضر شویم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات دوم اسفندماه نیز گفت: حضور ما در پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده این است که کماکان به انقلاب پایبندیم چون وعده خداوند است که اگر در کاری که شروع کردیم استقامت بورزیم در آن راه قطعا به خیر و نیکی خواهیم رسید.

این خَیِر بزرگ اهل سنت جنوب استان فارس افزود: در روز دوم اسفند، همگی پای صندوق‌های رای حاضر شویم و نشان دهیم از هر فرقه و قشری که هستیم کماکان به این انقلاب، نظام، رهبری و دولت مردان وفادار مانده‌ایم و حاضر نیستیم علی رغم کمبودها و مشکلات، این انقلاب و دولت مردان را تنها بگذاریم.

سیدمسعود وخشوری هودی، امام جمعه اهل سنت روستای هوداوز نیز در این مراسم گفت: ممکن است این سوال ذهن ما را به خود مشغول کند که آیا خیران نیاز به تقدیر و تشکر ما دارند، مگر خیران برای خدا کار نکردند، آن‌ها که اخلاقی قرآنی دارند و چشم داشتی نداشتند، پس چرا باید از آن‌ها تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: در پاسخ به این سئوال باید گفت که کار خیر آن‌ها عبادت بوده اما منافع آن کار خیر به ما و جامعه رسیده است پس لازم است که از آن‌ها تقدیر و تشکری داشته باشیم، هر چند که آن‌ها چشمداشتی ندارند اما ما این را وظیفه ی خودمان می‌دانیم چون که قرآن این را به ما آموخته است.

وی در مورد جایگاه خیران در قرآن گفت: خداوند در جای جای قرآن از خیران تقدیر و به کار خیر تشویق کرده است و این نشان می دهد که ما خدایی شاکر و قدرشناس داریم.

وخشوری هودی اظهار کرد: ده‌ها مسجد، صدها مدرسه و هزاران آب انبار و راه خیر در جنوب شاهد آثار خیراندیشی دراز مدت و ریشه‌دار در سال‌های متمادی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: استان فارس اجتماعي ائمه جمعه اهل سنت جنوب فارس لارستان ائمه جمعه اهل سنت امام جمعه اهل سنت پای صندوق عبارت دیگر سرمایه گذاری خیران جنوب ر اهل سنت اهل سنت کار خیر ر بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان و یزد و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش پیش‌بینی می‌شود.

جمعه به جز سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و بوشهر، این وضعیت را خواهیم داشت.

شنبه در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

۲ روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلمان در سپیدان
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس فارس نواخته شد
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود