Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:55:19 GMT

فضای مجازی فضای جدید جنگ است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۸۷۰۱

سردار سید یوسف مولایی عصر پنجشنبه در همایشی با حضور فعالان بسیجی فضای مجازی با اشاره به کمک گرفتن دشمن از این فضا برای رسیدن به اهدافش عنوان کرد: دشمنان با جنگ روانی که در این فضا ایجاد می کنند هدف شان در واقع این است که کشور، نظام و مردم را تحت فشار قرار بدهند.

وی اضافه کرد: پیش از خروج آمریکا از برجام، جنگ روانی شدیدی را به کمک فضای مجازی به راه انداختند، اینکه جنگ می شود، گرانی، تورم، به فروشگاه ها حمله کنید، تلویزیون هایشان تبلیغ می کردند که کالا ذخیره کنید و طلا بخرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولایی گفت: یک جنگ روانی فشرده در این فضا با این اهداف که یا نیازها جابه جا شوند و یا نیاز جدید خلق شود ایجاد شد.

وی ادامه داد: بدین معنی که مردمی که اهل خرید سکه و یا دلار نبودند آنها را خریداری و در منزل نگهداری کنند، بر اثر عملیات فضای مجازی شاهد افزایش خرید اینگونه کالاها بودیم، ماشین خود را می فروختند دلار و سکه می خریدند، یک نیاز جدید خلق شد و دولت نیز پاسخگوی این نیاز جدید نمی تواند باشد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز افزود: هر چه داشتند سکه و طلا خریدند، هزاران سکه را تنها یک نفر خریداری کرد، ۶۵ تن طلا که سهل بود اگر ۶۵۰ تن نیز به بازار می آمد خریداری می شد، اینها همگی کار فضای مجازی است.

مولایی ادامه داد: در نهایت هدفی که دشمنان می خواستند این بود که با ایجاد این جنگ روانی توسط فضای مجازی، نیازهای جدید خلق و شاهد افزایش تقاضا باشیم در نتیجه دولت توانایی پاسخگویی به این نیازها را نداشته باشد و عدم توانایی دولت سبب ایجاد اعتراض و اغتشاش و جامعه بهم بریزد.

وی ادامه داد: فضای مجازی ابزار جدید در دست دارد، این فضا مانند اسلحه و توپ و تانک نیست اسلحه اش کامپیوتر، تبلت و گوشی تلفن همراه و مهماتش نیز اینستاکرام، توییتر ،هشتگ، ترند و لایک کردن است.

وی گفت: در واقع فضای مجازی می تواند شب.را تبدیل به روز و روز را تبدیل به شب ،  را به باطل و باطل را به حق تبدیل کند، در تیرانا ۲۰۰ نیروی آوردند و در فضای مجازی علیه ما کار می کنند اما به گونه ای نشان می دهند که گویی میلیون ها نفر در حال کار کردن هستند.

مولایی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، صدها هزار نفر برای تشییع سردار شهید سلیمانی آمدند ، اما این میزان جمعیت را به گونه ای دیگر نشان می دهند، اما یک عده ۲۰۰ نفره را هزاران نفر نشان می دهند.

وی عنوان کرد: در صحنه جنگ روانی دشمن، ذهن ها، اراده، سلایق و خواسته ها و با یک هشتگ می توانند کل فضای ذهنی انسان ها را بهم بریزند، امروز تنها با یک گوشی تلفن همراه فیلمی گرفته می شود و در کسری از ثانیه در کل فضای مجازی پخش و تاثیرش نیز زیاد است.

مولایی گفت: برای جنگ طلب نشان دادن جمهوری اسلامی پیش از این ماه ها باید کار می کردند اما امروز تنها با یک فیلم و با چند نفر می توانند یک فضاسازی و جریان سازی به راه بیاندازند، خیلی باید مراقب این جنگ باشیم.

وی ادامه داد: لازمه امروز این است که توجه جدی و جدیدی به بحث فضای مجازی داشته باشیم، این فضا به قدری مهم است که تمام شئونات زندگی همه ما را از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی به هم ریخته است.

مولایی با بیان اینکه سواد رسانه ای را باید افزایش و به فضای مجازی دقت بیشتری کنیم گفت: این قابلیت در فضای مجازی وجود دارد که با فتوشاپ و ایجاد یک فیلم ساختگی و به دنبال آن هزاران لایک جریان سازی کند.

وی افزود: در فتنه ۸۸ دیدید که یک دختر خانم در کف خیابان کشته شد، فیلمی تهیه و ارسال و تمام دنیا بهم ریخت اما کسی از خود نپرسید که این فیلم چگونه و به دست چه کسانی تهیه شد؟ همه گفتند کار جمهوری اسلامی بود اما هیج کسی نپرسید که این فیلم به چه طریفی پخش شده است.

مولایی گفت: در کمتر از ۴۸ ساعت این فیلم در دنیا پخش می شود، آقایی که در کنار این خانم بود با داشتن این فیلم در بی بی سی ظاهر می شود و ادعا می کند که کار جمهوری اسلامی بوده است، اما کسی نپرسید که این دوربین وقتی شلیک صورت گرفت نمی توانست برگردد و از آن تیرانداز و یا اسلحه را نشان بدهد؟چگونه ایران می تواند خودش فیلمبرداری کند، عکس بگیرد و بعد فیلم بردار با فیلم را بفرستد برای بی بی سی؟

وی با اشاره به لزوم وحدت عنوان کرد:  باید خیلی مراقب بود، به خوبی این فضا را بشناسیم تا بتوان در برابر ترفندهای دشمنان عمل کرد.

برچسب‌ها البرز توئیتر فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز توئیتر فضای مجازی البرز توئیتر فضای مجازی جمهوری اسلامی نشان می دهند مولایی گفت فضای مجازی نیاز جدید جنگ روانی جدید خلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس

 عکسی در فضای مجازی از شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه منتشر شد که بسیاری از مخاطبان را شوکه کرد.

اما این عکس واقعی نیست که در فضای مجازی منتشر شده، تنها شیطنت کاربران فضای مجازی با هوش مصنوعی است که عکس واقعی را در پایین این عکس مشاهده می‌کنید.


ترلان پروانه که خودش شوکه شده است ادعا کرده اصلا گوگوش را ندیده است.

منبع: ساناپرس

tags # ترلان پروانه ، گوگوش سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است