Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات سازمان پژوهش‌وبرنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به دلایل حذف انتگرال از کتاب‌های درسی گفت: تمرکز کتاب ریاضی بر فرمول‌ها نیست. تاریخ انتشار: 11:37 - 25 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۲۵۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،محمدرضا سید‌صالحی، سرپرست حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات سازمان پژوهش‌وبرنامه‌ریزی آموزشی درباره حذف انتگرال از مفاهیم کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در توضیحانی بیان کرد:

حذف و اضافه‌کردن مفاهیم به کتاب‌های درسی مبنایی دارد و مفاهیم بدون مبنا و با این استدلال که، چون در گذشته وجود داشتند، در کتاب‌های درسی باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بررسی کنیم مفاهیم چه هدفی دارد و این اهداف در برنامه درسی مشخص است، در گزینش مفاهیم برای کتاب‌های درسی چشم ما باید به اهدافی باشد که تعریف کردیم، معیار اصلی رویکردها، شایستگی‌ها و اهداف برنامه درسی ملی است.

مبنای تغییرات محتوای کتاب درسی شایستگی‌ها و رویکرد‌های حاکم بر برنامه درسی است بنابراین با اینکه یکی از معیار‌های تعیین محتوای کتاب‌های درسی متناسب بودن آن با اهداف رشته‌های دانشگاهی است، اما این تنها معیار موجود نیست و طبیعتاً اهداف مدنظر برنامه درسی مدرسه‌ای بر اهداف آموزش عالی اولویت دارد.

مفهوم انتگرال از مفاهیمی است که به طور کامل در فصل‌های آموزش عالی قرار دارد و اساتید دانشگاه به این دلیل که دانشجویان از دوران مدرسه با مفهوم انتگرال آشنایی دارند، سرفصل آموزشی را به طور کامل رعایت نمی‌کردند، اما محتوایی که در گذشته در کتاب‌های درسی ریاضی دبیرستان درباره انتگرال وجود داشت تضمین نمی‌کرد که این سرفصل در دانشگاه به طور کامل ارائه نشود!

بیشتر بخوانید: حقوق معلمان مدارس خارج از کشور ۳ تا ۴ هزار یورو

 کتاب‌های درسی جدید ریاضی به طور کلی تعداد فرمول‌های مشتق کمتر، اما محتوا برای بالا بردن درک دانش‌آموزان از مفهوم مشتق بیشتر شده است.از ارائه صریح فرمول قبل از ایجاد فهم صحیح جلوگیری کردیم و بر ارائه محتوا با هدف ایجاد فهم از ریاضی متمرکز شدیم و بعد فرمول‌ها را گفته‌ایم.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حذف انتگرال آمورش و پرورش خبرگزاری میزان حذف انتگرال کتاب های درسی برنامه درسی طور کامل فرمول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

تیم فرمول یکی فراری ایتالیا نام رسمی خود را تغییر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فراری ایتالیا رسما نام کامل خود را به اسکودریا فراری HP تغییر داد. دلیل تغییر نام تیم فراری امضای قرارداد جدید اسپانسرینگ با شرکت آمریکایی تامین کننده سخت‌افزار و نرم‌افزار Hewlett Packard است.

داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟

پیش از این گفته شده بود که شرایط قرارداد برای اسکودریا بسیار سودمند خواهد بود و به این تیم اجازه می‌دهد حقوق بالایی برای لوئیس همیلتون راننده جدید انگلیسی‌اش که از فصل آینده فرمول یک به آن ملحق خواهد شد، تضمین کند.

فراری هم اکنون با 151 امتیاز در جایگاه دوم رده‌بندی تیمی فصل جاری فرمول یک قرار دارد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • راه حل فلسطین همان فرمول «‌دو دولتی» است
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد