Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کرمانشاه از پایش مستمر رعایت ضوابط قانونی در امر تبلیغات انتخابات و نیز رصد منابع مالی فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، محمدحسین صادقی از تشکیل گارگروه رصد فضای مجازی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، انتخابات برای کشور و ملت را فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید دانست و برگزاری پرشور، مشارکت حداکثری انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی را تضمین‌کننده امنیت و اقتدار کشور برشمرد چرا که دشمنان از پشتوانه مردمی و سرمایه اجتماعی نظام بیش از بازدارندگی توان دفاعی آن هراس دارند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی در زمینه انتخابات از پایش لحظه به لحظه این امر خبر داد و تصریح کرد: رصد فعالیت‌های مرتبط با انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های این کارگروه است؛ مردم شریف، هواداران محترم نامزدها در کنار دستگاه‌های نظارتی در صورت مشاهده مصادیق تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی مراتب را همراه با مستندات به هیأت اجرایی، هیأت نظارت یا با پیغامگیر صوتی دادسرا اعلام کنند، بدون تردید بدون مسامحه و برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.
صادقی گفت: یکی از آسیب‌های فضای مجازی در ایام تبلیغات، هتک حرمت، تخریب رقبا، بازنشر موضوعات بی پایه و اساس علیه اشخاص است که در این راستا توصیه می‌کنیم که مشی دینی و آموزه‌های تربیتی ما اقتضایی جز رعایت اخلاق اسلامی و تقوای سیاسی ندارد.
وی همچنین با اشاره به تصویب قانون نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های تبلیغی در انتخابات مجلس تاکید کرد که مطابق این قانون نامزدها و احزاب و گروه‌های سیاسی حق ندارند هیچگونه کمک مالی مستقیم یا غیر مستقیم از اشخاصی که دارای تابعیت غیرایرانی هستند، اشخاصی که به یکی از جرایم اقتصادی محکومیت قضائی دارند و نیز اشخاص حقوقی غیر از احزاب سیاسی دریافت کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه همچنین از تعیین سقف هزینه‌ها متناسب با جمعیت و تعداد واجدین شرایط رأی برای نامزدها در این قانون خبر داد و تاکید کرد که ضرورت دارد همه داوطلبان این قانون را به دقت مطالعه کرده و به الزامات آن التفات داشته باشند.
صادقی با توجه به لازم‌الاجرا بودن ماده ۷ قانون فوق الذکر عنوان کرد: داوطلبان موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی، نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این‌خصوص ارائه دهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همه مردم و بویژه مسئولین و کارگزاران نظام باید برای برگزاری انتخاباتی پرشور در یک فضای سالم رقابتی و با زمینه سازی مشارکت حداکثری تلاش کنند و برای یافتن و شناسایی افراد اصلح و معرفی آن به دیگران اهتمام کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه سیاست و اقتصاد آیت الله علما منابع مالی کاندیدهای مجلس رصد فعالیت تبلیغات انتخاباتی دادستان کرمانشاه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه تبلیغات انتخابات مالی فعالیت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت  ۸ صبح یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.
وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه