Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:18:48 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۷۹۴۷

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

۷۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در اصفهان پرداخت شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در سال جاری هفت هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال انواع تسهیلات کشاورزی در بخش‌های مختلف در استان پرداخت شده که نسبت به سال قبل رشد داشته است.

اصغر محسن‌زاده کرمانی ، مصارف این تسهیلات را در توسعه گلخانه‌ها، افزایش کشت گیاهان دارویی، گسترش واحدهای دامی، طیور، آبزیان و مجموعه‌های تولید قارچ در شهرستان‌های استان اصفهان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پارسال هفت هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در استان پرداخت شد، تصریح کرد: تا آخر سال سیر صعودی پرداخت تسهیلات وجود دارد و بطور کلی بیشتر از سال قبل خواهد بود.

ستاری: ایجاد مرکز نوآوری، زیست بومی برای فعالیت جوانان است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت : ایجاد ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان زیست بومی برای فعالیت جوانان محسوب می‌شود.

سورنا ستاری در آیین افتتاح ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان افزود: راه‌اندازی این مراکز فرصت بسیار خوبی را برای جذب و به کارگیری جوانان ایجاد کرده است.

وی اظهارداشت: دانشگاه مسئولیت دارد تا با ایجاد شرکت‌ها و استارتاپ‌ها این فعالیت‌ها را توسعه دهند و این فضا را در اختیار جوانان بگذارد.

وزیر دفاع: بازآمدسازی بالگردها بدون هیچ وابستگی انجام‌ می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هیچ گلوگاه و مانعی در بخش آماده‌سازی و بازآمدسازی (اورهال) بالگردها در کشور نداریم و تاکنون با تمام توان و بدون هیچ وابستگی، پیش‌روندگی خود را ادامه داده ایم.

امیر سرتیپ امیر حاتمی روز یکشنبه در مراسم تحویل ده‌ها فروند بالگرد بازآمدسازی شده به نیروی زمینی ارتش در اصفهان، با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه صنعت هوایی کشور در نیروهای مسلح  به طور گسترده تقویت و شبکه‌سازی شده است، افزود: نیروهای مسلح قادر شده است با اقتدار کامل هرگونه تجاوز و تعدی در هر سطحی را محکم پاسخ دهد.

وزیر دفاع اظهار داشت: بازآمد سازی بالگردها و هواپیماها فرایند پیچیده‌ای است که در انحصار تنها چند کشور قرار دارد و موفقیت فرزندان این سرزمین در این امر مهم، گامی اساسی است که  توسط متخصصان فجر آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در شرکت پنها با استواری و صلابت برداشته شد.

خدمات به بازنشستگان تامین اجتماعی استاندارد سازی می‌شود

مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: استانداردسازی خدمات ارایه شده به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان در سراسر کشور در دستور کار است.

ابوالفضل آفریده در مراسم افتتاح طرح‌های تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: تمامی خدمات تامین اجتماعی در بخش‌های گوناگون بویژه درمانی باید به سمت استانداردسازی پیش برود تا تمامی افراد تحت پوشش سازمان از خدمات مطلوب بهره‌مند شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: خدمت‌رسانی به مناطق محروم باید بیش از گذشته مد نظر باشد و به ویژه مناطق شرقی اصفهان نیازمند توجه بیشتر است.

نهضت قطعه‌سازی و نگاه به داخل امروز در نیروهای مسلح به منصه ظهور رسیده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نهضت قطعه‌ سازی و ایستادن روی پای خود و نگاه به داخل که رهبر معظم انقلاب بطور مکرر بر آن تاکید دارند، امروز در هوانیروز و یگان‌های نیروی زمینی و کلیه نیروهای مسلح کشور به منصه ظهور رسیده است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در مراسم تحویل ده‌ها فروند بالگرد بازآمدسازی شده به نیروی زمینی ارتش در اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ده‌ها فروند بالگرد به ناوگان پر قدرت هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه شد؛ نیروی زمینی ارتش با بازآمدسازی (اورهال) این بالگردها دستورهای رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا را به اجرا گذاشت و سربازی ولایت را انجام داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این بالگردها با بهره‌گیری از توانمندی منحصر به فرد وزارت دفاع و بدون نیاز به وارد کردن قطعه از خارج، بازآمدسازی شدند و با افتخار به ناوگان هوانیروز نیروی زمینی ارتش در شهرهای اصفهان، آبیک قزوین، مسجدسلیمان، کرمان و کرمانشاه پیوستند.

 استاندار: استفاده از پساب در صنایع اصفهان ضروری است

استاندار اصفهان گفت: استفاده از پساب در صنایع این استان به خاطر واقع شدن در منطقه نیمه خشک ضروری است.

عباس رضایی در حاشیه افتتاح طرح‌های پالایشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران با تاکید بر مصرف بهینه آب که باید به عنوان یک اصل جدی در همه بخش‌ها لحاظ شود، افزود: اگرچه وجود صنایع در استان اجتناب‌ناپذیر است اما باید صرفه‌جویی در مصرف آب را در دستور کار قرار داد تا هم مسائل مربوط به مایه حیات حل و فصل شود و هم چرخ صنعت بچرخد.

وی با اشاره به آغاز استفاده پالایشگاه اصفهان از پساب برای خنک‌سازی این مجموعه صنعتی اضافه کرد: به کمک این طرح، ۷۵۰ متر مکعب از هزار متر مکعب آب مصرفی این واحد صنعتی از طریق پساب تامین خواهد شد که اقدامی مناسب در راستای بهینه‌سازی مصرف آب است.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان: فهرست انتخاباتی نمی‌دهیم

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: انتخابات پیش رو را تحریم نمی‌کنیم ولی در شهرستان اصفهان فهرست نمی‌دهیم.

علی ناظم‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع کاندیداهای اصلاح طلب در اصفهان تنها ‌یک نفر تایید صلاحیت شد.

وی اظهارکرد: وقتی یک جریان می‌خواهد فهرست ارایه کند، باید از به گونه‌ای از اقشار مختلف فهرست دهد که هرکدام از کاندیداها برای سایرین رای‌آوری داشته باشند.

پیام مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنای زنده بودن انقلاب اسلامی است

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ملت با حضور خود منجمله در راهپیمایی ۲۲ بهمن این پیام را می‌دهند که انقلاب زنده است و مردم با بصیرت و دشمن شناسانه اقدام صالحانه را به نمایش گذاشتند.

سردار حسین دهقان در جمع راهپیمایان در میدان امام (ره) اصفهان افزود: ۲۲ بهمن امسال تفاوت اساسی با سال‌های گذشته دارد، امسال راهپیمایی را حماسه حضور می‌توان نامید.

وی با بیان اینکه حضور مردم ملت شریف در ایران و در منطقه پیام متفاوتی برای نظام سلطه و دستگاه استکبار داشت، تصریح کرد: ملت با حضور خود این پیام را می‌دهند که انقلاب زنده است و مردم با بصیرت و دشمن شناسانه اقدام صالحانه را به نمایش گذاشتند.

صرفه‌جویی شهروندان اصفهانی در مصرف انرژی ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کاهش محسوس دما گفت: باید در تمام بخش‌ها از جمله خانگی، تجاری، اداری و صنعتی در مصرف انرژی شامل گاز و برق صرفه‌جویی شود.

منصور شیشه‌فروش افزود: با توجه به اهمیت تامین گاز نیروگاه‌های اصفهان برای جلوگیری از مصرف سوخت آلاینده مازوت در آنها، باید تمام صنایع و بخش های دیگر نیز در این زمینه صرفه جویی کنند.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق نیز بر ضرورت کاهش روشنایی در بوستان‌ها، معابر، واحدهای اداری، صنعتی، اصناف و مساجد و استفاده از لامپ‌های کم مصرف و استفاده از نور خورشید تاکید کرد.

 ارتقای صادرات در اصفهان مستلزم حمایت بیشتر از فعالان این بخش است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان گفت: ارتقای صادرات در این استان مستلزم حمایت بیشتر و ساماندهی فعالان صادراتی جوان است.

مسعود گلشیرازی اظهارداشت: استان اصفهان برای گذر از دوره صنعتی به فراصنعتی نیازمند افزایش دایره فعالیت در حوزه تجارت، صادرات و گردشگری است که این امر توجه جدی به فعالان این عرصه بویژه جوانان را می‌طلبد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش شرکت‌های واسطه‌ای و متخصص در زمینه صادرات، اضافه کرد: تنها هفت شرکت در این ارتباط در اصفهان فعالند که از این بین تنها ۲ مورد حائز رتبه و با فعالیت مناسب کار می‌کنند، بنابراین لازم است که شرکت‌های‌ واسطه‌ای صادارت و تجارت در استان بیشتر شوند.

فولاد مبارکه خط هوایی در اصفهان تاسیس می‌کند

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: هیات مدیره این شرکت مصوب کرد که یک خط هوایی اختصاصی با مرکزیت اصفهان و در جهت مسوولیت اجتماعی تاسیس کند.

حمیدرضا عظیمیان در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: بیشتر استان‌ها دارای خط هوایی مخصوص به خود هستند و در سال‌های گذشته وزیر راه و شهرسازی، استاندار و نمایندگان اصفهان نیز درخواستی در این زمینه از رییس جمهور داشتند که مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این موضوع مطالبه همه مردم و فعالان اقتصادی و گردشگری استان اصفهان نیز بود، اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه این نیاز را با مسوولیت اجرایی و سرمایه گذاری خود در سال آینده اجرایی می‌کند.

دستگاه‌های احراز هویت انتخابات در حوزه‎‌های انتخابیه اصفهان توزیع می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به آماده بودن زیرساختهای ارتباطی و مخابراتی برای برگزاری انتخابات، گفت: دستگاه‌های احراز هویت امروز پنجشنبه به حوزه‌های انتخابیه این استان توزیع می‌شود.

حیدر قاسمی افزود: در این دوره از انتخابات تمام شعبه‌ها مجهز به دستگاه احراز هویت هستند، این دستگاه‌ها به طور طبیعی نیازمند زیرساخت ارتباطی است که این مهم با کمک مخابرات و پیگیری دفتر فناوری اطلاعات استانداری دنبال شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه انتخابات این دوره به صورت تمام الکترونیکی برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: عمده زیرساخت‌ها به دستگاه‌های احراز هویت محدود می‌شود.

 نبود انسجام بین نهادهای مربوط یکی از آسیب‌های حوزه فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: یکی از آسیب‌ها در حوزه فرهنگ این است که هم‌افزایی بین نهادهای دخیل در این بخش نیست از این رو باید بین آنها همدلی و انسجام به وجود آید.

حجت الاسلام محمدعلی انصاری در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت در سالن همایش هنرستان هنرهای زیبای اصفهان افزود: قرآن می‌تواند در درمان تمام آسیب‌ها، الگو باشد، همچنین باید نیروهای قرآنی در بخش انسجام و با هم تعامل داشته و با محوریت قرآن حول دعوت اتحاد قرآنی به سایر دستگاه‌ها انسجام بخشند.

وی ایجاد همدلی و هم افزایی را مهم‌ترین اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت برشمرد و اظهارداشت: در اصفهان ۳۰ دستگاه و نهاد دولتی و مردمی و خصوصی برای برگزاری این هفته همدلی و مشارکت داشتند.

۱۲ تخلف انتخاباتی در شهرستان اصفهان گزارش شد

فرماندار اصفهان از گزارش و ثبت ۱۲ مورد تخلف نامزدهای انتخاباتی در این شهرستان تا روز پنجشنبه خبر داد و گفت: این موارد به هیات‌های نظارت و بازرسی انتخابات ارسال شد.

حسین سیستانی، بدون اشاره به نوع تخلف‌های مذکور، افزود: تصمیم‌گیری درباره این موارد به عهده هیات نظارت انتخابات است.

وی با بیان اینکه موارد مجاز و غیر مجاز فعالیت‌ها و تبلیغات انتخاباتی به نامزدهای نمایندگی مجلس در شهرستان اصفهان اطلاع‌رسانی شده است، اظهار داشت: هر یک از نامزدها می‌توانند در هر منطقه شهرداری، یک ستاد داشته باشند و جلوی هر ستاد یک بنر تبلیغاتی نصب کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: آرزوی شهید سلیمانی برقراری ارزش‌های اسلامی بود

امام جمعه موقت تهران گفت: شهید قاسم سلیمانی در آرزوی به‌پا داشتن ارزش‌های اسلامی بود و این راه را با اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب دنبال می‌کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و یکمین سالگرد شهدای امنیت لشکر۱۴ امام حسین(ع)، در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان افزود: شهید سلیمانی الگو گرفته از مشی مالک اشتر بود.

وی با بیان‌اینکه حضرت علی(ع)، عبودیت را از ویژگی‌های مالک اشتر برمی‌شمرد، افزود: عبودیت و بندگی خدا یکی از ویژگی‌های بزرگ مردان الهی است زیرا مقام بندگی، مقام اطاعت محض از خداوند و دوری از گناه است.

کاهش ۵۶ درصدی بارش در سرشاخه‌های زاینده‌رود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: میزان بارش‌ها از ابتدای پاییز تاکنون در سرشاخه‌های رودخانه زاینده‌رود نسبت به سال قبل ۵۶ درصد کاهش داشته است.

حسن ساسانی، میزان بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری(مهر ۹۸) تا امروز را ۵۱۱ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این مقدار برای سال قبل یک هزار و ۱۵۷ میلی‌متر ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه آمار فوق در مقایسه با متوسط بلند مدت(دوره ۴۴ ساله) ۳۶ درصد کاهش داشته، اضافه کرد: مقدار بارش‌ها برای متوسط بلند مدت ۷۹۴ میلی‌متر بود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی فولاد مبارکه اصفهان زاینده رود اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی فولاد مبارکه اصفهان زاینده رود اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی فولاد مبارکه اصفهان زاینده رود اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دستگاه های احراز هویت نیروی زمینی ارتش تسهیلات کشاورزی اصفهان با اشاره ده ها فروند بالگرد شهرستان اصفهان جمع خبرنگاران رهبر معظم انقلاب اجتماعی استان تامین اجتماعی میلیارد ریال استان اصفهان نیروهای مسلح فولاد مبارکه حجت الاسلام زاینده رود اصفهان گفت اصفهان نیز وزیر دفاع دستگاه ها پرداخت شد صرفه جویی خط هوایی میلی متر سازی شده سال قبل ۲۲ بهمن شرکت ها بارش ها آسیب ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک ویژه روز معلم در بخش خبری صداوسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، شب گذشته گوینده بخش خبری ۲۰ سیمای مرکز آذربایجان غربی روز معلم را به معلم کلاس اول خود تبریک گفت.

خانم فاطمه سلطانی در آغاز بخش خبری ۲۰ سیما   روز معلم را به خانم اورشاد  آموزگار   کلاس اول خود در دبستان آزادگان و تمامی معلمان صبور و تلاشگر تبریک گفت.

۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در تقویم رسمی کشور به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • تبریک ویژه روز معلم در بخش خبری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • مورد عجیب برد نساجی در اصفهان
  • سوغات امید از دیار نصف جهان/ تدبیرمدیران نساجی در اعزام هوادار جواب داد
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • جدول لیگ برتر در پایان هفته ۲۵ +نتایج کامل
  • همه ۵ بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • نساجی به دنبال ذوب کردن آهن در اصفهان