Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج خالد جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امروز در جلسه کارگروه توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی کردستان با بیان اینکه همکاری و همدلی موجود بین سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی و دیگر مجموعه‌های مرتبط سبب دریافت این میزان تسهیلات در بخش کشاورزی شده است، ادامه داد:بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری به بخش کشاورزی استان از محل منابع مختلف اعم از بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸، اشتغال پایدار روستایی، رونق تولید پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه هر چقدر از منابع ملی سهم تسهیلات بیشتری دریافت کنیم، به نفع استان است، اظهار داشت: بانک کشاورزی  کردستان در پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ملی عملکرد رضایت بخشی داشته و امیدواریم دیگر بانک های استان هم از این بانک الگو بگیرند.

جعفری افزود: طی دو سال اخیر در بخش امور دام سرمایه‌گذاری و جذب تسهیلات در استان رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است و سطح زیرکشت گلخانه در استان ۱۸ هکتار است که ۱۷ هکتار گلخانه هم تسهیلات لازم را دریافت کرده و در حال احداث هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: تسهیلاتی که از صندوق توسعه ملی و توسعه پایدار روستایی و تبصره ۱۸ اختصاص پیدا کرد منجر به تحول خوبی در بخش های مختلف صنایع تبدیلی استان شده البته سرمایه‌گذاری در رشد و توسعه کشاورزی نقش تاثیرگذاری دارد لذا باید به نحو احسن از فرصت اختصاص سهمیه تسهیلات ملی استفاده کنیم.

 

 بانک کشاورزی آمادگی  جذب و پرداخت تسعیلات صنعت را دارد

همچنین مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان نیزدر این جلسه گفت: تا هفتم بهمن امسال بیش از ۳۳ هزار و ۹۴۳ فقره تسهیلات پرداختی کل شبعه‌های بانک کشاورزی به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال بوده است.

اسعد فهیمی با بیان اینکه برنامه پرداختی بانک کشاورزی استان تا پایان سال جاری ۱۰ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۳۱ درصد تحقق برنامه را داشته ایم، اضافه کرد: ۹۰ درصد تسهیلات هم به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده و پرداخت هزینه‌های تسهیلات سرمایه‌ای از سرمایه در گردش بیشتر بود و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است.

او میزان وصولی این بانک را ۹ هزار و ۹۹ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: ۱۰۵ درصد برنامه وصول تسهیلات در این بانک امسال تحقق پیدا کرده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه تنها راه توسعه کردستان پرداخت تسهیلات هدفمند و با نظارت است، یادآور شد: فرق بین کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته میزان دسترسی آنها به منابع است بنابراین هر کشوری که دسترسی آن به منابع راحت‌تر و آسان‌تر باشد، توسعه پیدا می‌کند.

فهیمی با اشاره به این مورد که سیستم بانکی استان ۲۰، ۳۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ استانی را جذب کرده است، اضافه کرد: این در حالی است  که بانک کشاورزی استان  ۱۰۰ درصد تسهیلات این محل را جذب کرده و اگر بانک های دیگر نتوانستند در بخش صنعت این تسهیلات را جذب کنند بانک کشاورزی آمادگی دارد آن را جذب و پرداخت کند.

او بابیان اینکه بخش صنعت از کشاورزی جدا نیست، اظهار داشت: تاکنون از محل اشتغال پایدار روستایی  ۴۲ فقره تسهیلات در بخش صنعت به مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال پرداخت کردیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی سازمان جهاد کشاورزی کشاورزی کردستان پایدار روستایی بخش کشاورزی کشاورزی استان بانک کشاورزی میلیارد ریال سرمایه گذاری درصد تسهیلات پیدا کرده بخش صنعت تبصره ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از پرداخت ۲۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴ هزار متقاضی و ۶۴۴ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، یاسر عبداللهی‌عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته، ۲,۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴ هزار متقاضی و ۶۴۴ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

وی با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند «ب» گفت: خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار هستیم.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، دوم ۸۰ میلیون تومان، سوم ۱۲۰ میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایمنا، در این نشست مدیران بانک‌های استان اردبیل گزارشی را از میزان پرداختی تسهیلات ابلاغی در زمینه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن ارائه کردند.

کد خبر 747465

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی